Dodano produkt do koszyka

Promocja

CZŁOWIEK A MEDIA. OBSERWACJE - WIZJE - OBAWY

CZŁOWIEK A MEDIA. OBSERWACJE - WIZJE - OBAWY

red.nauk.WŁODZIMIERZ GRUSZCZYŃSKI, red.nauk.ANNA HEBDA

Wydawnictwo: ASPRA-JR

Cena: 31.40 zł 28.26 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7545-061-3

190 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2007

Od redaktora

Media we współczesnym świecie odgrywają tak wielką rolę, a w zasadzie - tak wiele wielkich ról, że nie sposób tego nie zauważać. Ludzie czują się nimi osaczeni, a jednocześnie uzależniają się od nich - wielu z nas nie umie żyć bez telewizora, radia, gazety, nie wspominając już o komputerze (koniecznie podłączonym do Sieci!) i wielofunkcyjnym telefonie. Media mają wpływ na niemal każde, a może wręcz na każde z naszych zachowań. Nic dziwnego więc, że budzą i nadzieję, i obawy, że zarówno stają się obiektem pożądania (polityków, artystów), jak i budzą niechęć, a nawet strach (wielu odbiorców). Emocje, nadzieje, obawy związane z funkcjami mediów i ich wpływem na nasze życie powodują różnorakie refleksje, także te o charakterze naukowym.W niniejszym tomie przedstawiamy rozważania na temat różnych aspektów mediów we współczesnym świecie. Poszczególne prace wyszły spod piór najmłodszych adeptów nauk humanistycznych i społecznych - studentów i doktorantów dziennikarstwa, politologii, psychologii, socjologii, polonistyki. Są dzięki temu -jak sądzimy -wyrazem opinii wchodzącego w dorosłość pokolenia, które wyrosło w nowej rzeczywistości politycznej, ale - co równie ważne, a może nawet ważniejsze - w nowej rzeczywistości technologicznej. Dla przedstawicieli tej generacji komputer istniał "od zawsze", podobnie jak nieskrępowana niczym możliwość ekspresji medialnej. Wszyscy autorzy - bez względu na dziedzinę, którą reprezentują - dostrzegają konieczność obserwowania mediów i szczegółowego analizowania ich roli w społeczeństwie oraz sposobów ich oddziaływania na jednostki. Można chyba powiedzieć, że są zwolennikami swego rodzaju "monitorowania" mediów. Większość z nich zdaje sobie sprawę z zagrożeń, niektórzy nawet uczynili z tych zagrożeń pierwszoplanowy obiekt refleksji...Poszczególne teksty zawarte w zbiorze reprezentują zarówno bardzo różne podstawy teoretyczno-metodologiczne, jak i różny stopień głębokości refleksji. Niektóre napisane zostały w pełni dojrzałym językiem naukowym i dowodzą wielkiej erudycji ich twórców, a tym samym mogłyby się stać (a może się staną?) rozdziałami dysertacji doktorskich. Inne mają charakter raczej eseistyczny - pisane były z zacięciem naukowym, ale też publicystycznym. Oczywiście nie ze wszystkimi tezami zawartymi w poszczególnych wystąpieniach można bez dyskusji się zgodzić, niektóre z nich można nawet traktować jako swego rodzaju intelektualną ekstrawagancję czy prowokację. Mamy jednak nadzieję, że wszystkie teksty wybrane do tomu spośród wielu stanowiących owoc współpracy Naukowego Koła Medioznawców w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego ze studenckimi kołami naukowymi na innych uczelniach wnoszą do współczesnej polskiej refleksji nad mediami nowe, interesujące spojrzenia.

Włodzimierz Gruszczyński

SPIS TREŚCI

Od redaktora

Katarzyna Bartoń
Jak zmienia się gatunek? Analiza cech reportażu na łamach "Polityki"

Justyna Budzik
Projekcje publiczne Krzysztofa Wodiczki: dwugłos bohaterów i architektury

Katarzyna Zofia Gutkowska
"...z ust polityka/wyjmuje ideję/dziennikarz/ przyprawia sliną/arogancją/prowokacją.
Kilka uwag o wpływie mediów na dojrzałą poezję Różewicza

Anna Hebda
Rodzina tradycyjnie nowoczesna. Obraz współczesnej polskiej rodziny w telenowelach

Tomasz Jędrzejewski
Środki retardacyjne używane przez uczestników debat telewizyjnych

Maciej Mądracki
Media - Człowiek - Mediumizm. Człowiek jako Medium

Agnieszka Niezgoda
Oni. Media i konflikt na przykładzie ruchu studenckiego końca lat sześćdziesiątych w RFN

Karolina Pawlik
Les precieuses de Shanghai, czyli o początkach prasy kobiecej w Chinach

Ewa Siuda
Wielowymiarowość Wirtualnych Wojaży - cyberego w aspekcie komunikacyjnym

Piotr Siuda
Fanfiction - przejaw medialnych fandomów

Katarzyna Stelmach
Obrazy mediów w najnowszej prozie polskiej

Michał Zawadzki
Tożsamość narracyjna w kontekście zmediatyzowanej rzeczywistości ponowoczesnej

Kod wydawnictwa: 978-83-7545-061-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl