CYFROWA KULTURA MASOWA A KULTURA POLITYCZNA SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO W PERSPEKTYWIE TEORII KULTURY
PIOTR PAWLAK
Wydawnictwo: UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA
Cena: 29.90 zł
26.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-232-3259-9
191 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018
Rzeczywistość społeczna XXI wieku, pomimo olbrzymiego potencjału komunikacyjnego ludzkości i nieograniczonego niemalże dostępu do informacji i wiedzy, zdradza objawy kryzysu. Świat okazuje się nie tak bezpieczny, przewidywalny i oparty na rozumie, jak przez dziesięciolecia przewidywali orędownicy koncepcji społeczeństwa informacyjnego. Rozwój globalnej sieci komputerowej oraz towarzyszący temu wzrost znaczenia cyfrowej kultury masowej nie gwarantują stabilności i rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Nieskrępowany przepływ informacji i nieograniczone możliwości komunikacyjne umożliwiają bowiem nie tylko cyrkulację szlachetnej myśli i szczytnych idei, ale znacząco wzmacniają także ciemną stronę ludzkiej natury. Obok bezdyskusyjnie pozytywnych koncepcji i poglądów, równoważne (a często wręcz bardziej wyraźne i dobitniej oddziałujące) miejsce w sieci znajdują także poglądy radykalne. Praca opisuje związki między cyfrową kulturą masową XXI wieku a kulturą polityczną społeczeństwa informacyjnego, w perspektywie społeczno-regulacyjnej koncepcji kultury Jerzego Kmity.
SPIS TREŚCI
Wstęp
ROZDZIAŁ 1
Mechanizm przemian kulturowych społeczeństwa informacyjnego w perspektywie
społeczno-regulacyjnej koncepcji kultury Jerzego Kmity
1. Kultura polityczna w aparacie pojęciowym społeczno-regulacyjnej koncepcji
kultury
2. Społeczeństwo informacyjne w perspektywie społeczno-regulacyjnej koncepcji
kultury
2.1. Społeczeństwo informacyjne jako przedmiot badań
2.2. Uwarunkowania funkcjonalno-genetyczne w społeczeństwie informacyjnym
2.3. Praktyka i świadomość społeczna w społeczeństwie informacyjnym
3. Konkluzja
ROZDZIAŁ II
Cyfrowa kultura masowa społeczeństwa informacyjnego
1. Partycypacja
2. Integracja i dezintegracja
3. Kultura masowa jako proces historyczny
4. Zakres pojęciowy
5. Krytyka
6. Cyfrowa kultura masowa - konceptualizacja
ROZDZIAŁ III
Kultura polityczna
1. Zarys koncepcji
2. Struktura kultury politycznej
3. Wymiar kultury politycznej
4. Partycypacja w kulturze politycznej
5. Klasyczne determinanty kultury politycznej
5.1. Rodzina
5.2. Szkoła
5.3. Instytucje religijne
5.4. Grupy rówieśnicze
5.5. Klasa społeczna, grupy interesu, partie polityczne
5.6. Komunikacja instytucjonalna
5.7. Media masowe
ROZDZIAŁ IV
Kultura polityczna i ład medialny społeczeństwa informacyjnego
1. Wpływ cyfrowej kultury masowej na kulturę polityczną
1.1. Sfera publiczna
1.2. Imperatyw neoliberalnego konsensusu
1.3. Wirtualny obywatel
1.4. Prekariat: wirtualna klasa społeczna
1.5. Kryzys i konflikt w skali globalnej
2. Światowy ład medialny - ogólna charakterystyka
2.1. Światowy ład medialno-korporacyjny
Zakończenie
Bibliografia
Digital mass culture vs. political culture in inf ormation society from the theory of culture
(Summary)
Kod wydawnictwa: 978-83-232-3259-9
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.