Dodano produkt do koszyka

Promocja

BEZROBOTNI Z POKOLENIA BABY BOOMERS I POKOLENIA Z RÓŻNICE GENERACYJNE A GOTOWOŚĆ DO FUNKCJONOWANIA W REALIACH ZMIENIAJĄCEGO SIĘ RYNKU PRACY NA PRZYKŁADZIE RUDY ŚLĄSKIEJ

BEZROBOTNI Z POKOLENIA BABY BOOMERS I POKOLENIA Z RÓŻNICE GENERACYJNE A GOTOWOŚĆ DO FUNKCJONOWANIA W REALIACH ZMIENIAJĄCEGO SIĘ RYNKU PRACY NA PRZYKŁADZIE RUDY ŚLĄSKIEJ

RAFAŁ MUSTER

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ŚLĄSKI

Cena: 34.90 zł 31.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-226-4056-2

125 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022

W monografii dokonano próby ukazania różnic - na podstawie badań zrealizowanych w Rudzie Śląskiej - pomiędzy oczekiwaniami osób bezrobotnych z pokoleń Baby Boomers (urodzeni przed 1965 rokiem) i Z (urodzeni po 1989 roku) wobec pracodawców. Odniesiono się również do kwestii związanych z problemami aktywizacji zawodowej bezrobotnych należących do tych dwóch kohort wiekowych. Badania empiryczne, przeprowadzone na reprezentatywnych próbach młodszych i starszych osób bezrobotnych, pozwoliły na sformułowanie szeregu rekomendacji dotyczących podejmowania działań z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej osób pozostających bez pracy oraz na rzecz efektywniejszego wykorzystania ich potencjału przez pracodawców.

SPIS TREŚCI

Wstęp
Rozdział 1. Pokoleniowe zróżnicowanie pracowników
1.1. Pokolenie - ustalenia definicyjne
1.2. Charakterystyka wybranych pokoleń z perspektywy funkcjonowania
w przestrzeni rynku pracy
1.2.1. Pokolenie Baby Boomers
1.2.2. Pokolenie Z
1.3. Problemy i wyzwania aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych poniżej
30 i powyżej 50 roku życia
Rozdział 2. Funkcjonowanie rynku pracy
2.1. Zmiany zachodzące na rynku pracy
2.2. Bezrobocie i rynek pracy jako przedmiot badań społecznych
2.3. Rola publicznych służb zatrudnienia w analizowaniu sytuacji na rynku pracy
Rozdział 3. Bezrobocie w Rudzie Śląskiej na tle procesów demograficznych
3.1. Ruda Śląska - portret demograficzny miasta
3.2. Bezrobocie jako problem społeczny w Rudzie Śląskiej
Rozdział 4. Różnice generacyjne a gotowość osób bezrobotnych z pokoleń Baby
Boomers i Z do funkcjonowania w realiach zmieniającego się rynku
pracy w Rudzie Śląskiej
4.1. Założenia metodologiczne oraz cele zrealizowanych badań wśród osób
bezrobotnych
4.2. Analiza wyników badań przeprowadzonych wśród osób bezrobotnych
z pokoleń Baby Boomers i Z
4.2.1. Cechy społeczno-demograficzne badanych osób bezrobotnych
4.2.2. Motywy rejestrowania się osób bezrobotnych w powiatowym
urzędzie pracy
4.2.3. Powody rezygnacji z pracy
4.2.4. System wartości osób bezrobotnych
4.2.5. Przedstawiciele pokoleń Baby Boomers i Z w sytuacji
poszukiwania pracy
4.2.6. Czynniki istotne dla pracodawców - opinie osób bezrobotnych
4.2.7. Plany osób bezrobotnych dotyczące podnoszenia kwalifikacji
zawodowych
4.2.8. Możliwość rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej
4.2.9. Kompetencje cywilizacyjne osób bezrobotnych
4.2.10. Mobilność przestrzenna osób bezrobotnych
4.2.11. Opinie osób bezrobotnych o swoich atutach na rynku pracy
4.2.12. Aprobata i dezaprobata wybranych sytuacji w pracy
4.2.13. Dualność rynku pracy a oczekiwania osób bezrobotnych wobec
pracodawców
4.2.14. Preferowane czynniki motywacji
4.2.15. Preferowane sposoby komunikacji
4.2.16. Lojalność respondentów wobec pracodawców
4.2.17. Wzajemne uczenie się starszych i młodszych pracowników -
perspektywa funkcjonowania bezrobotnych w pokoleniowo
zróżnicowanych zespołach pracowniczych
Rozdział 5. Podsumowanie i rekomendacje
5.1. Podsumowanie badań empirycznych
5.2. Rekomendacje
Zakończenie
Aneks - kwestionariusz wywiadu wykorzystany podczas badania osób
bezrobotnych
Bibliografia
Literatura
Akty prawne
Źródła internetowe
Spis tabel i wykresów

Kod wydawnictwa: 978-83-226-4056-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl