BEZPIECZEŃSTWO W TEORII I BADANIACH NAUKOWYCH wyd.2
red.nauk.BERNARD WIŚNIEWSKI
Wydawnictwo: WYŻSZA SZKOŁA POLICJI W SZCZYTNIE
Cena: 99.90 zł
89.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7462-642-2
319 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2018
Współczesne i prognozowane zagrożenia godzące w bezpieczeństwo wymuszają prowadzenie intensywnych badań nad źródłami ich powstawania, skutecznymi formami i metodami ich wykrywania, monitorowania, ograniczania oraz ewentualnego likwidowania skutków ich wystąpienia. Zagrożenia te wymuszają dodatkowo konieczność upowszechniania wiedzy o bezpieczeństwie.Problematyka badań bezpieczeństwa zaprezentowana w niniejszej pracy nie znalazła jeszcze swego ostatecznego rozstrzygnięcia ze względu na nową jakościowo sytuację związaną z wyodrębnieniem nauk o bezpieczeństwie. Niewątpliwą zachętą do podjęcia trudu opracowania niniejszej pracy jest dorobek pracowników wielu krajowych ośrodków akademickich prowadzących prace badawcze nad bezpieczeństwem w sposób rozłączny.Zarysowana powyżej sytuacja pozwoliła określić przedmiot dociekań autorów, który przybrał formę pytania: jakie podstawowe zakresy problemowe można wyodrębnić w badaniach nad bezpieczeństwem? Tak wyodrębniony przedmiot badań wynika z tego, iż w chwili obecnej brak jest naukowo uzasadnionych zasad organizacji i norm regulujących problemy badań nad bezpieczeństwem.Na podstawie zaprezentowanej powyżej sytuacji problemowej założono, że celami niniejszej pracy będą: ustalenie zakresu znaczeń takich pojęć, jak bezpieczeństwo oraz zagrożenie, i na tej podstawie określenie miejsca bezpieczeństwa we współczesnej nauce, a także skutecznych metod badania bezpieczeństwa i ich pisarskiego opracowania.ze Wstępu
SPIS TREŚCI
WSTĘP
Rozdział 1. POJĘCIE ORAZ TYPOLOGIE BEZPIECZEŃSTWA I ZAGROŻEŃ1.1. Współczesne rozumienie bezpieczeństwa1.2. Główne typy bezpieczeństwa1.3. Percepcja zagrożeń1.4. Podział zagrożeń
ROZDZIAŁ 2. KONCEPCJE ORAZ INDYKATORY BEZPIECZEŃSTWA2.1. Integracyjne i dezintegracyjne podejścia do bezpieczeństwa2.2. Diagnozowanie bezpieczeństwa2.3. Prognozowanie bezpieczeństwa2.4. Projektowanie bezpieczeństwa
ROZDZIAŁ 3. TRANSFORMACJA BEZPIECZEŃSTWA3.1. Bezpieczeństwo w nauce o cywilizacji3.2. Bezpieczeństwo w nauce o złożoności3.3. Podstawy cybernetyczno-technologicznej wiedzyo bezpieczeństwie
ROZDZIAŁ 4. BEZPIECZEŃSTWO A NAUKA4.1. Miejsce bezpieczeństwa jako kategorii ogólnej w nauce4.2. Bezpieczeństwo jako dyscyplina naukowa
ROZDZIAŁ 5. ETYKA W BADANIACH NAUKOWYCH BEZPIECZEŃSTWA5.1. Fundament etyki5.2. Etyka społeczna a etyka indywidualna5.3. Etyka jako nauka5.4. Wolność nauki5.5. Prawda w badaniach naukowych5.6. Etyka naukowca
ROZDZIAŁ 6. ŁAŚCIWOŚCI BADAŃ NAUKOWYCH BEZPIECZEŃSTWA6.1. Cechy i funkcje badań bezpieczeństwa6.2. Obiekt i przedmiot badań bezpieczeństwa6.3. Poznanie bezpieczeństwa
ROZDZIAŁ 7. METODY BADAŃ W NAUKACH O BEZPIECZEŃSTWIE7.1. Zarys sytuacji problemowej7.2. Metody badań7.3. Stosowanie metod badawczych w naukacho bezpieczeństwie
ROZDZIAŁ 8. EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA WOBEC TEORII I PRAKTYKI KSZTAŁCENIA8.1. Pojęcie i obszar znaczeniowy edukacji dla bezpieczeństwa8.2. Interdyscyplinarny charakter edukacji dla bezpieczeństwa8.3. Kulturowo-społeczne uwarunkowania edukacji dla bezpieczeństwa
ROZDZIAŁ 9. DYDAKTYKA EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA9.1. Pojęcie, przedmiot i zadania dydaktyki edukacji dla bezpieczeństwa9.2. Proces kształcenia i jego uwarunkowania9.3. Teorie kształcenia w edukacji dla bezpieczeństwa9.4. Formy kształcenia na zajęciach edukacji dla bezpieczeństwa9.5. Metody nauczania na zajęciach z edukacji dla bezpieczeństwa
ROZDZIAŁ 10. PISARSTWO NAUKOWE W BADANIACH BEZPIECZEŃSTWA10.1. Zadania i zasady pisarstwa naukowego10.2. Rodzaje pisarstwa naukowego10.3. Język pracy naukowej10.4. Zagadnienia terminologii naukowej10.5. Styl pisarstwa naukowego10.6. Struktura pracy naukowej10.7. Gatunki stylu naukowego
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
Kod wydawnictwa: 978-83-7462-642-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.