Dodano produkt do koszyka

Promocja

BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTÓW NA RYNKACH USŁUG FINANSOWYCH I SPOŁECZNYCH

BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTÓW NA RYNKACH USŁUG FINANSOWYCH I SPOŁECZNYCH

red.nauk.RAFAŁ KASPRZAK, red.nauk.ADRIAN LUBOWIECKI-VIKUK

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 46.00 zł 41.40 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-353-9

198 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Rafał Kasprzak , Adrian Lubowiecki-VikukProfesjonalizacja na rynkach usług finansowych i społecznych (w tym usług kultury, turystycznych i zdrowotnych) w ostatnich latach poskutkowała pogłębieniem asymetrii informacji na tych rynkach. Na konsumenta w coraz większym stopniu wpływa profesjonalna i często wątpliwa etycznie komunikacja marketingowa, przekazująca pozytywny i przyjazny wizerunek podaży tych usług. W przypadku jakichkolwiek problemów nabywca często jest pozostawiony samemu sobie i - pomimo intensywnego rozwoju sieci instytucji wspierających go w walce o jego prawa - zazwyczaj pozostaje nieświadomy wyzwań, z jakimi wiąże się konsumpcja tych produktów.Powyższe refleksje skłoniły grupę Autorów z wiodących ośrodków naukowych (krajowych i zagranicznych) do przygotowania przekrojowej monografii, poświęconej zagadnieniu obecności i ochrony konsumenta na rynkach usług finansowych i społecznych.Niniejsza publikacja przedstawia problematykę bezpieczeństwa konsumenta, która wydaje się odgrywać coraz większą rolę w profesjonalizującej się gospodarce Europy.Monografia składa się z piętnastu rozdziałów, podzielonych na dwa obszary tematyczne. Pierwszy jest poświęcony rynkowi usług finansowych, drugi - rynkowi usług społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem usług kultury, usług turystycznych i usług zdrowotnych. Poszczególne rozdziały stanowią wartościowe analizy wybranych aspektów funkcjonowania tych obszarów w kontekście ich wpływu nie tylko na bezpieczeństwo konsumenta, ale także bezpieczeństwo przedsiębiorstwa.Redaktorzy naukowi bardzo dziękują Autorom za przedstawienie inspirujących wyników badań oraz zachęcają Czytelników do zapoznania się z zawartością monografii, licząc, że opisane w niej zagadnienia choć w pewnym stopniu uzupełnią lukę wiedzy w tym obszarze badawczym. Pragną również złożyć szczególne podziękowania Stowarzyszeniu Krzewienia Edukacji Finansowej, za wsparcie finansowe wydania tej wartościowej publikacji. Zachęcają ponadto do kontaktu z Autorami oraz Katedrą Badań Zachowań Konsumentów w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, w celu kontynuowania dyskusji nad sytuacją konsumenta na tych rynkach.SPIS TREŚCIRafał Kasprzak, Adrian Lubowiecki-VikukWstępMaria LissowskaRozdział 1. Bezpieczeństwo konsumentów na rynku nowych usług finansowych. Przypadek crowdfundinguWprowadzenie1.1. Pojęcie i cechy crowdfundingu1.2. Sytuacja konsumenta jako uczestnika crowdfundingu1.3. Sposoby ochrony interesów konsumenta na platformie crowdfundingowejZakończenieBibliografiaBarbara PawłowskaRozdział 2. Bezpieczeństwo konsumentów usług bankowych w świetle ustawy o kredycie konsumenckimWprowadzenie2.1. Instytucjonalne uwarunkowania rynku kredytów i pożyczek konsumenckich2.2. Analiza struktury rynku kredytów i pożyczek konsumenckich oraz odpowiedzialnego kredytowania (responsible lending)ZakończenieBibliografiaGrzegorz Wesołowski, Sebastian BiałoskurskiRozdział 3. Determinanty rezygnacji nabywców finalnych z oferty produktów bankowychWprowadzenie3.1. Uwarunkowania rezygnacji nabywców finalnych z oferty rynkowej3.2. Charakterystyka badań pierwotnych3.3. Czynniki wpływające na rezygnację klientów z oferty produktów bankowych - wyniki badańZakończenieBibliografiaPiotr MasiukiewiczRozdział 4. Zagrożenia piramid finansowych a ich marketingWprowadzenie4.1. Rozwój piramid finansowych w Polsce4.2. Szczególne cechy klientów4.3. Instrumenty marketingu w praktyce piramid finansowych4.4. Efekty marketingu - studium przypadku W InvestmentsZakończenieBibliografiaTomasz SzopińskiRozdział 5. Zagrożenia dla finansów konsumentów towarzyszące rozwojowi e-usługWprowadzenie5.1. Kradzież tożsamości5.2. Możliwość monitorowania zachowań i preferencji konsumentów5.3. Brak regulacji dotyczących ofert produktów finansowych5.4. Elektroniczne Postępowanie UpominawczeZakończenieBibliografiaMagdalena SobocińskaRozdział 6. Rola instytucji kultury w edukacji konsumentów na rzecz zrównoważonego rozwojuWprowadzenie6.1. Zrównoważony rozwój a kultura6.2. Zarządzanie wartością dla uczestnika kultury w kontekście założeń zrównoważonego rozwojuZakończenieBibliografiaLudmiła SzulginaRozdział 7. Metodyczne narzędzia kreowania bezpiecznych usług turystycznych w kontekście harmonizacji standardów na Ukrainie i w UEWprowadzenie7.1. Współczesne tendencje rozwoju rynku turystycznego i ich konsekwencje dla usługodawców7.2. Metodyka badań własnych7.3. Wnioski z przeprowadzonych badańZakończenieBibliografiaIrena Ozimek, Agnieszka SarneckaRozdział 8. Ocena znajomości wybranych praw przysługujących konsumentom na rynku usług turystycznychWprowadzenie8.1. Charakterystyka badań8.2. Znajomość wybranych praw przysługujących konsumentom na rynku usług turystycznych w opinii respondentówZakończenieBibliografiaAgnieszka Izabela Baruk, Anna GoliszekRozdział 9. Działania z zakresu ochrony środowiska jako forma kształtowania produktu turystycznego na przykładzie obszarów cennych przyrodniczoWprowadzenie9.1. Charakterystyka badań empirycznych9.2. Zachowania służące ochronie środowiska naturalnego obszarów cennych przyrodniczo (wyniki badania)ZakończenieBibliografiaAdrian Lubowiecki-VikukRozdział 10. Bezpieczeństwo konsumentów na rynku turystyki medycznejWprowadzenie10.1. Turysta medyczny i jego bezpieczeństwo10.2. Zwiększanie poczucia bezpieczeństwa konsumentów w wyniku inicjowaniadziałań przez przedsiębiorstwa turystyki medycznejZakończenieBibliografiaAdam Przybyłowski, Joanna KordasiewiczRozdział 11. Determinanty jakości na międzynarodowym rynku usług turystyki medycznejWprowadzenie11.1. Specyfika rynku usług turystyki medycznej w świetle wirtualizacji gospodarki11.2. Analiza determinant jakości usług w turystyce medycznejZakończenieBibliografiaJoanna KizielewiczRozdział 12. Bezpieczeństwo konsumentów na rynku usług morskiej żeglugi pasażerskiejWprowadzenie12.1. Bezpieczeństwo konsumentów na statkach w aspekcie przepisów prawnych12.2. Zapewnienie bezpieczeństwa pasażerów w przypadku zdarzeń losowych i innych zagrożen12.3. Zapewnienie bezpieczeństwa pasażerów na statkach w wiodących koncernach morskiej żeglugi wycieczkowejZakończenieBibliografiaKatarzyna SzalonkaRozdział 13. Opieka farmaceutyczna jako instrument bezpiecznej konsumpcji lekówWprowadzenie13.1. Konsumpcja leków i jej skutki dla pacjenta13.2. Istota opieki farmaceutycznej i zarządzania terapią lekową13.3. Opieka farmaceutyczna w Polsce13.4. Doświadczenia Stanów Zjednoczonych i krajów europejskich w zakresie stosowania opieki farmaceutycznej13.5. Implikacje dla pacjentówZakończenieBibliografiaTomasz ZalegaRozdział 14. Health care expenditure of silver singles in PolandIntroduction14.1. The concept of "single" and "silver single" - attempts to define the notions14.2. Research conceptualisation14.3. Selection and characteristics of the research sample14.4. Health care expenditure of silver singles14.5. Satisfaction of silver singles‘- health care needs14.6. Types of reductions in health care expenditure made by silver singles14.7. Determinants affecting silver singles‘- health care expenditureConclusionReferencesMarlena Piekut, Monika SzumańskaRozdział 15. Zjawisko samoleczenia a bezpieczeństwo konsumentówWprowadzenie15.1. Samoleczenie - wyniki badań ankietowych15.2. (Nie)bezpieczeństwa samoleczeniaZakończenieBibliografiaAbstracts

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-353-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl