Dodano produkt do koszyka

Promocja

BADANIA SONDAŻOWE I EKSPERYMENTALNE WYBRANE ZAGADNIENIA

BADANIA SONDAŻOWE I EKSPERYMENTALNE WYBRANE ZAGADNIENIA

GRAŻYNA WIECZORKOWSKA, JERZY WIERZBIŃSKI

Wydawnictwo: WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO

Cena: 31.40 zł 28.26 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 83-89069-23-7

131 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2005

Czasem Czytelnicy myślą: "Nie planuję żadnego badania, dlaczego więc mam czytać o metodach badawczych?". Podstawowym powodem jest konieczność oceny wyników badań, o których codziennie czytamy. Jest to szczególnie ważne w naszych czasach, gdy jesteśmy dosłownie zalewani informacjami z mass mediów: ci, którzy jedzą śniadanie, żyją dłużej- olej z orzechów kokosowych podnosi poziom cholesterolu, a oliwa z oliwek obniża- skrywanie własnych emocji sprzyja chorobom itp., itd. Jako odbiorcy takich informacji, stajemy przed zadaniem oszacowania, czemu możemy dać wiarę i jak oddzielić dziennikarskie interpretacje od faktu, że coś zostało źle zbadane. Musimy też pamiętać, że zawsze może zdarzyć się, że zostaniemy postawieni przed zadaniem przeprowadzenia jakiegoś badania. Kierując zespołem ludzi, możemy chcieć sprawdzić efektywność nowych metod podziału pracy, poznać opinie załogi na temat prywatyzacji itp. Lekarze chcą sprawdzić skuteczność nowej metody leczenia, prawnicy próbują obmyślić nowe strategie argumentacji lub negocjacji. Rozumienie logiki badań pomaga w stawianiu dobrych pytań i zmusza Czytelnika do refleksji nad tym, "skąd oni o tym wiedzą". Gdy przeanalizujemy dokładnie schemat badania, może okazać się, że "oni jednak nie wiedzą". Prowadzimy pracę badawczą nad bardzo różnymi zagadnieniami, takimi jak np. psychologia motywacji (gw) czy systemy wspomagania decyzji (jw), a łączy nas bogate doświadczenie dydaktyczne: ponad 20 lat prowadzenia zajęć ze statystyki i metod ilościowych na Wydziale Zarządzania UW (jw), seminaria metodologiczne dla magistrantów i doktorantów Wydziału Psychologii UW (gw), zajęcia z metodologii na internetowych studiach podyplomowych "Psychologia zmiany" (gw) i prowadzony przez osiem lat wykład z metodologii i statystyki dla paru tysięcy studentów Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (gw). Te doświadczenia pozwoliły nam wyłuskać z wiedzy metodologicznej niezbędne minimum, którego przyswojenie jest konieczne do dalszej edukacji. Te właśnie treści zgromadziliśmy w tej książce. Nie wymagają one żadnego przygotowania matematycznego, więc nawet ci, którzy czują awersję do matematyki i zasypiają nad podręcznikami do metodologii, powinni z przyjemnością przeczytać trzy pierwsze rozdziały. Przetestowaliśmy to podczas prowadzonych zajęć - i opinie np. studentów Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej przekonały nas, że tłumaczenie wariancji czy istotności statystycznej na kwiatkach , jak to robimy w rozdziale drugim, ma sens.Z Wprowadzenia

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział 1Sposoby odpowiadania na interesujące nas pytania.Badania korelacyjne i eksperymentalne1.1.Metoda naukowa w poznawaniu zależności między zmiennymi1.2.Badania korelacyjne1.3.Badania eksperymentalne1.4.Porównanie badań eksperymentalnych i korelacyjnych1.5.Zależności większej liczby zmiennych1.6.Przykłady różnych typów badań1.7.Zarzuty pod adresem badań eksperymentalnych1.8.Analiza wybranych badańRozdzial 2Co to znaczy, że wyniki badań są istotne statystycznie?2.1.Skale pomiarowe2.2.Podstawowe statystyki opisowe dla skal ilościowych2.3.Standaryzacja2.4.Rozkład zmiennej2.5.Rozkład normalny (krzywa Gaussa)2.6.Testowanie hipotez2.7.Testowanie hipotezy dotyczącej średniej w grupie2.8.Testowanie istotności różnicy między dwiema niezależnymi grupami wyników2.9.Testowanie istotności różnicy między dwiema zależnymi grupami wynikówRozdział 3Pułapki w badaniach sondażowych3.1.Proces odpowiadania na pytanie3.2.Pytania o fakty vs o postawy3.3.Zasady konwersacji3.4.Kontekst oceny3.5.Zniekształcenia wynikające z nieprzestrzegania w badaniach zasad konwersacji3.6.Zniekształcenia wynikające z narzuconej formy odpowiedzi3.7.Zniekształcenia związane ze sposobem formułowania pytania3.8.Zniekształcenia związane z wyborem przez badacza formy skali odpowiedzi (porządkowej)3.9.Zniekształcenia związane z określaniem częstości zachowania3.10.Zniekształcenia związane z kolejnością opcji w kafeterii odpowiedzi3.11.Błędy związane z doborem próby3.12.Wpływ sposobu zbierania danychRozdział 4Budowanie indeksów złożonych. Zastosowanie analizy czynnikowej4.1.Zmienne teoretyczne i obserwowalne4.2.Analiza jednorodności (rzetelności) skali - a Cronbacha4.3.Analiza czynnikowa4.4.Przekształcanie danych (interpretacja geometryczna)4.5.Podstawowe kroki w analizie czynnikowej4.6.Konsekwencje wyboru sposobu budowania wskaźników

Kod wydawnictwa: 83-89069-23-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl