Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
AZJATYCKI SOFT POWER A PRAWO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
KATARZYNA GRZYBCZYK
Wydawnictwo: WOLTERS KLUWER
Cena: 79.00 zł
62.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8358-319-8
stron: 337
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2024
Soft power jest jednym z narzędzi wykorzystywanych do osiągnięcia wiodącej pozycji przez państwa azjatyckie. Jest to międzynarodowa wymiana kulturalna, współpraca i dyplomacja kulturalna, pomoc gospodarcza i technologiczna, wszystko to co buduje pozytywny wizerunek kraju i zainteresowanie obcokrajowców.
Soft power polega na zdolności przyciągania i przekonywania do swoich racji, podczas gdy twarda siła opiera się na zdolności do wywierania nacisku. Wyrasta ona zatem z potęgi militarnej lub gospodarczej kraju, podczas gdy miękka siła wynika z atrakcyjności kultury, ideałów politycznych i polityki danego kraju.
Bogato ilustrowana książka skupia się co do zasady na własności intelektualnej, która stała się narzędziem soft power i którą państwa azjatyckie wykorzystują w sposób mistrzowski, podbijając świat.
W publikacji w niezwykle interesujący sposób przedstawiono przykłady soft power:
- k-pop i k-drama
- hongkońskie filmy akcji
- japońską mangę, anime i cosplay
- tajwańskie półprzewodniki.
Książka jest przeznaczona nie tylko dla osób zainteresowanych własnością intelektualną, lecz także dla tych zafascynowanych Azją. Zaciekawi również czytelników zajmujących się stosunkami międzynarodowymi w aspekcie kulturowym, a także studentów prawa, stosunków międzynarodowych, kulturoznawstwa i dziennikarstwa.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I Bruce Lee i hongkońskie filmy akcji
1. Wprowadzenie
2. Hongkońskie kino lat 70.
3. Ochrona prawna sztuk walki
4. Własność intelektualna i sztuki walki
5. Wizerunek Bruce’a Lee
Rozdział II Cool Japan – manga, anime, cosplay
1. Wprowadzenie
2. Kultura otaku
3. Manga
4. Anime
5. Cosplay
Rozdział III Japońska sztuka współczesna
1. Wprowadzenie
2. Ruch superflat
3. Yayoi Kusama – najdroższa artystka świata
4. Sztuka konceptualna
5. Yoshitomo Nara – prawdopodobnie najsłynniejszy żyjący japoński artysta współczesny
6. Droit de suite
7. Żywe skarby narodowe
Rozdział IV Bollywood – kraina inspiracji czy indyjska specyfika?
1. Wprowadzenie
2. Masala film
3. Wpływ filmów Bollywood na modę
4. Bollywoodzkie inspiracje
5. „Indianizacja” filmów
Rozdział V Gry hazardowe w Makau
1. Wprowadzenie
2. Hazard w Makau
3. Reklama gier hazardowych
4. Gry hazardowe a prawo własności intelektualnej
5. Znaki towarowe
6. Miasto – scenografia
Rozdział VI Tajwan – demokracja i półprzewodniki
1. Wprowadzenie
2. Demokracja
3. Półprzewodniki
4. Piractwo chipowe
5. Klimat a produkcja półprzewodników
Rozdział VII Mała czerwona kropka – Singapur
1. Wprowadzenie
2. Edukacja
3. Atrakcyjny model biznesowy
4. Znaczenie własności intelektualnej
5. Finansowanie zabezpieczone własnością intelektualną
6. Zakazy
Rozdział VIII TikTok – soft power po chińsku?
1. Wprowadzenie
2. TikTok
3. TikTok i spory sądowe
4. Krótkie filmiki wideo
Rozdział IX Koreańska fala
1. Wprowadzenie
2. K-drama: seriale, filmy, k-zombies
3. K-video games
4. K-food i kimchi
Rozdział X K-pop i BTS
1. Wprowadzenie
2. Regulacje prawne k-popu
3. Niewolnicze umowy
4. BTS
Zakończenie
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-8358-319-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.