Dodano produkt do koszyka

Promocja

AKTYWNOŚĆ EDUKACYJNA I ZAWODOWA OSÓB W WIEKU EMERYTALNYM W PERSPEKTYWIE POMYŚLNEGO STARZENIA SIĘ DIAGNOZA WYBRANYCH PROBLEMÓW

AKTYWNOŚĆ EDUKACYJNA I ZAWODOWA OSÓB W WIEKU EMERYTALNYM W PERSPEKTYWIE POMYŚLNEGO STARZENIA SIĘ DIAGNOZA WYBRANYCH PROBLEMÓW

IWONA MANDRZEJEWSKA-SMÓL

Wydawnictwo: UNIWERSYTET KAZIMIERZA WIELKIEGO W BYDGOSZCZY

Cena: 35.90 zł 32.31 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8018-213-4

320 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

Aktywność edukacyjna i zawodowa osób starszych jest szczególnie ważnym problemem badawczym i społecznym, lokującym się w paradygmacie pedagogiki, edukacji dorosłych, pedagogiki pracy i polityki społecznej. Wyniki badań dr Iwony Mandrzejewskiej-Smól zawierają wskazania praktyczne dla polityki społecznej państwa - zorganizowania przestrzeni publicznej w wymiarze społecznym i instytucjonalnym dla seniorów. Autorka potwierdziła też tezę wielu badaczy, że przygotowanie ludzi do aktywnej edukacyjnie starości należy rozpocząć od najmłodszych lat przez angażowanie ich we wszelką aktywność na rzecz własnego rozwoju. Do poważnych zaś osiągnięć rozprawy należy sformułowanie w niej strategii rozbudzania potrzeb i pasji edukacyjnych w postaci.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1

Problematyka starości i starzenia się w ujęciu teoretycznym 1.1. Dylematy naukowego języka pedagogiki - heterogenicznośćdefiniowania pojęć 1.2. Różnorodność sposobów definiowania pojęć starość i starzenie się 1.3. Wieloznaczność egzemplifikacji określania osób starych

Rozdział 2

Starość w perspektywie koncepcji pomyślnego starzenia się człowieka2.1. Ograniczenia i szanse przeżywania starości - postawy ludzi starychwobec życia 2.2. Jakość i styl życia osób starych - wybrane stanowiska i ustaleniaterminologiczne 2.3. Aksjologiczny kontekst jakości życia w starości 2.4. Pomyślne starzenie się w ujęciu konceptualnym2.5. Wybrane koncepcje pomyślnego starzenia się w kontekście niezależnegoi samodzielnego funkcjonowania ludzi starych w społeczeństwie 2.6. Wybór teorii bazowych badań własnych

Rozdział 3

Aktywne starzenie się jako alternatywa pomyślnej starości.Aspekty teoretyczne 3.1. Istota aktywności i jej znaczenie w perspektywie pomyślnegostarzenia się 3.2. Aktywność osób starych na tle koncepcji aktywnego starzenia się- ujęcie krytyczne

Rozdział 4

Główne właściwości i wymiary aktywności edukacyjnej ludzi starych 4.1. Aktywność edukacyjna człowieka starego w kontekście określeńterminologicznych4.2. Znaczenie edukacji w procesie starzenia się 4.3. Edukacja w perspektywie zadań rozwojowych w okresie starości 4.4. Potrzeby edukacyjne osób starych

Rozdział 5

Aktywność zawodowa osób w wieku emerytalnym na współczesnymrynku pracy 5.1. Aktywność zawodowa ludzi starych - jej znaczenie i potencjałw perspektywie globalnej5.2. Wybrane problemy funkcjonowania osób w wieku emerytalnymna rynku pracy 5.3. Kluczowe koncepcje wspierające aktywność zawodowączłowieka starego

Rozdział 6

Metodologiczne podstawy badań nad aktywnością edukacyjną i zawodowąosób starych 6.1. Rudymentarne paradygmaty badań w naukach społecznych 6.2. Istota i znaczenie oraz zakres badań nad starzeniem się i starością 6.3. Przedmiot, cel badań, problemy badawcze, hipotezy, zmiennei wskaźniki oraz sposób prezentacji i metody analizy wyników badań 6.4. Charakterystyka ogólna badanych osób i terenu badań Rozdział 7Poziom, przejawy oraz uwarunkowania aktywności edukacyjnej i zawodowej osóbw wieku emerytalnym - analiza i interpretacja wyników badań własnych7.1. Sposób przyjęcia faktu przejścia na emeryturę przez badane osoby7.2. Styl życia i formy spędzania czasu wolnego przez osobyw wieku emerytalnym7.3. Orientacje aksjologiczne badanych osób7.4. Formy aktywności preferowane przez badane osoby7.5. Wybrane uwarunkowania i motywy podejmowania aktywnościedukacyjnej przez badanych emerytów7.6. Aktywność zawodowa osób w wieku emerytalnym 7.7. Podsumowanie. Próba kompleksowego spojrzenia Rozdział 8Teoretyczne i empiryczne przesłanki aktywizowania ludzi starychw zakresie edukacji i funkcjonowania na rynku pracy 8.1. Miejsce oraz rola aktywności edukacyjnej i zawodowej w obszarzepomyślnego starzenia się8.2. Wspieranie aktywności osób w wieku emerytalnym - propozycjerozwiązań systemowych dotyczących aktywności edukacyjneji zawodowej8.3. Hipotetyczny model (wzorzec) stymulowania i inicjowaniaaktywności edukacyjnej osób starych w kontekścieich rzeczywistych potrzeb ZakończenieDyskusja wyników i perspektywy dalszych badań Bibliografia Spis tabel Spis rysunkówAneks Summary

Kod wydawnictwa: 978-83-8018-213-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl