ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE. WYBRANE ASPEKTY TEORETYCZNO-BADAWCZE
OLIMPIA GRABIEC
Wydawnictwo: ELIPSA
Cena: 27.90 zł
25.11 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8017-362-0
157 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Głównym celem opracowania jest analiza wybranych obszarów procesu zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach. Do analizy wybrano najważniejsze, według autorki, obszary zarządzania zasobami ludzkimi, a mianowicie: styl kierowania, komunikowanie się, systemy motywacyjne oraz system oceniania pracowników. Do celu opracowania postawiono hipotezę główną:
Stosowane w przedsiębiorstwach wybrane obszary procesu zarządzania zađsobami ludzkimi, czyli styl kierowania, komunikowanie się, systemy motywađcyjne oraz system oceniania pracowników, wpływają na podniesienie poziomu satysfakcji pracowników z wykonywanej pracy w przedsiębiorstwach.
W opracowaniu analizie poddano najważniejsze wybrane obszary zarządzania zasobami ludzkimi. Opracowanie to można podzielić na dwie części. Część pierwsza (cztery pierwsze rozdziały) poświęcona została teoretycznym aspektom zarządzania, stylom kierowania, procesowi komunikowania się w przedsiębiorstwie, motywowaniu pracowników oraz systemom oceniania pracowników. Natomiast część druga, empiryczna, składająca się z rozdziału piątego, poświęcona została powyższym zagadnieniom w ujęciu badań własnych przeprowadzonych wśród pracowników badanych przedsiębiorstw mających swoje siedziby na terytorium województwa śląskiego.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1.˙Teoretyczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi
1.1. Rozwój funkcji personalnej
1.2. Pojęcie i˙cele zarządzania zasobami ludzkimi
1.3. Istota pracy kierowniczej, style kierowania
1.4. Przywództwo
Rozdział 2.˙Komunikowanie się w˙przedsiębiorstwie
2.1. Istota komunikacji i˙procesu komunikowania się
2.2. Cechy i˙funkcje komunikacji
2.3. Formy komunikacji
2.4. Czynniki skutecznej komunikacji
Rozdział 3.˙Motywowanie w˙przedsiębiorstwie
3.1. Istota motywacji
3.2. Teorie motywacji
3.3. Modele motywowania
3.4. Podstawowe narzędzia motywowania
Rozdział 4.˙Ocenianie pracowników w˙przedsiębiorstwie
4.1. Pojęcie i˙rodzaje oceniania pracowników
4.2. Cele i˙zasady oceniania pracowników
4.3. Podmioty, zasady i˙kryteria oceniania
Rozdział 5.˙Wybrane obszary zarządzania zasobami ludzkimi
w˙przedsiębiorstwie - wyniki badań własnych
5.1. Cel badań i˙hipotezy badawcze
5.2. Proces i˙metody badawcze
5.3. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw
5.4. Charakterystyka pracowników i˙ich związek z˙przedsiębiorstwem
5.5. Style kierowania
5.6. Komunikacja w˙przedsiębiorstwie
5.6.1. Komunikacja pozioma
5.6.2. Komunikacja pionowa
5.7. Systemy motywowania pracowników w˙przedsiębiorstwach
5.7.1. Systemy motywacyjne na˙tych samych stanowiskach
pracy również pod kątem zróżnicowania wynagrodzeń
5.7.2. System motywowania pracowników pod kątem
zróżnicowania wynagrodzeń ze˙względu na˙płeć
5.8. Ocenianie pracowników
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Kod wydawnictwa: 978-83-8017-362-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.