Dodano produkt do koszyka

Promocja

ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ WYBRANE ELEMENTY

ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ WYBRANE ELEMENTY

WALDEMAR PRUSSAK

Wydawnictwo: POLITECHNIKA POZNAŃSKA

Cena: 31.40 zł 28.26 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 83-7143-541-X

160 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2006

WPROWADZENIE

Długa jest tradycja nauczania o jakości na Wydziale Budowy Maszyn i Zarządzania oraz na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Poznańskiej. Tu w 1982 r. powstał podręcznik Teobalda Olejnika i Ryszarda Wieczorka Kontrola i sterowanie jakością [Olejnik, Wieczorek, 1982], a w 1998 r. Adam Hamrol i Władysław Mantura napisali książkę Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka [Hamrol, Mantura, 2002], wydaną w 2004 r. już po raz czwarty.Autor niniejszej publikacji przyjął założenie, że ten ostatni podręcznik będzie bazą pojęciową dla zarządzania jakością, i postanowił szczegółowo przedstawić te wątki, które nie zostały w nim rozwinięte. Funkcje realizowane chronologicznie w stosunku do osiągania celu - spełnienia wymagań: planowanie, organizowanie i motywowanie oraz kontrola tworzą sekwencję działań sterujących organizacją, w której powstaje jakość. Sekwencja ta, ciągle powtarzana, prowadzi w konsekwencji do doskonalszej jakości produktów, procesów i całej organizacji. Ta przesłanka miała istotny wpływ na strukturę książki. Pierwsze trzy rozdziały poświęcono na omówienie zagadnienia jakości, a w czwartym przybliżono podstawy zarządzania jakością. W kolejnych rozdziałach przedstawiono planowanie i kontrolę jakości, zaś w rozdziale ostatnim zaprezentowano zagadnienie ciągłego doskonalenia. Złożony problem jakości zarządzania nie jest przedmiotem tego opracowania.Autor postanowił skoncentrować się na zagadnieniach, które uznał za szczególnie ważne i które są tematem zajęć prowadzonych na wydziałach Budowy Maszyn i Zarządzania oraz Informatyki i Zarządzania Politechniki Poznańskiej dla studentów 3., 4. i 5. roku. Zakłada się, że znają oni podstawy zarządzania i organizacji produkcji.W kolejnym, poprawionym i uaktualnionym wydaniu książki przedstawiono tylko wybrane, najistotniejsze elementy z rozległego zakresu zarządzania jakością. Wskazano jednak liczne źródła szczegółowych informacji, do których może sięgnąć Czytelnik świadomy złożoności problematyki zarządzania jakością.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rys historycznyDefiniowanie jakościJakość jako kategoria filozoficznaJakość definiowana z różnych punktów widzeniaUjęcie jakości w różnych kulturachRozumienie jakości w praktyce przemysłowejJakość z punktu widzenia dostawcy i odbiorcy - klientaJakość produktuCechy jakości produktuPodstawowe pojęciaGrupowe cechy jakościCechy usługiKlasyfikacja cech jakości produktu informatycznegoHierarchia ważności cech produktuWymagania dotyczące jakościOkreślenie wymagańSformułowanie specyfikacji wymagańJakość w odniesieniu do skali czasuJakość w cyklu istnienia produktuPętla jakości produktuPoziom jakościStany jakościWyznaczanie i kształtowanie poziomu jakościŁańcuch dostawca-klientZadowolenie klientaPostępowanie klientówModel powstania satysfakcji klientaPodstawy zarządzania jakościąPojęcie zarządzania jakościąZasady zarządzania jakościąOrientacja na klientaPrzywództwoZaangażowanie ludziPodejście procesoweSystemowe podejście do zarządzaniaCiągłe doskonaleniePodejmowanie decyzji na podstawie faktówZwiązki z dostawcami oparte na wzajemnej korzyściZarządzanie jakością według DemingaZarządzanie jakością według JuranaMapa planowania jakościTrylogia jakości {quality trilogy)Zarządzanie jakością według Crosby ‘-egoPodstawyProgram "zero braków"System zarządzania jakościąPojęcie systemu zarządzania jakościąNormy systemu zarządzania jakościąSektorowe normy systemów zarządzania jakościąKształtowanie SZJ według wymagań normy ISO 9001:2000Koszty jakościPlanowanie jakościOd wizji po cele związane z jakościąWizja, misja i wartościFormułowanie celów organizacjiCele organizacji związane z jakościąProjakościowa strategia i polityka organizacjiStrategia organizacji w zakresie jakościPolityka jakościStrategiczna karta wyników jako narzędzie wspierające strategięprojakościowaHoshin kanri - rozwinięcie polityki jakościPlan jakościPojęcia planowania i planu jakościPrzebieg planowania jakościKontrola jako element sterowania jakościąPodstawowe cele i warunki sterowaniaPojęcie sterowania jakościąRodzaje kontroliWady, niezgodności i brakiMiejsce kontroli w procesie realizacji produktuOcena odbiorczaZmiennośćStatystyczne sterowanie jakościąOdbiór statystycznyWadliwośćWarunki statystycznej kontroli odbiorczejCharakterystyka planu badaniaPlany badaniaStatystyczne sterowanie procesem (SPC)Pojęcie statystycznego sterowania procesemRozkład wartości cech kształtowanych w wyniku procesuZdolność jakościowa procesuZastosowanie SPCKryteria uregulowania procesuPostępowanie w ramach SPCBadanie stopnia zadowolenia klientaPotrzeba oceny zadowolenia klientaProces badania zadowolenia klientaProaktywne i reaktywne techniki i narzędzia oceny zadowolenia klientaMetoda SERVQUALTechnika zdarzeń krytycznychWskaźnik zadowolenia klientaZnaczenie oceny satysfakcji klientów dla organizacjiDoskonalenie jakościDojrzewanie do doskonałościPodejście japońskie - kaizenBenchmarkingReinżynieriaKoncepcja Six SigmaKompleksowe produktywne utrzymanie ruchu (TPM)TQMPojęcie TQMWybrane modele TQMKształtowanie TQM w organizacjiPrzedsięwzięcia projakościoweZastosowanie metod, technik i narzędzi projakościowychNagrody jakościBibliografia

Kod wydawnictwa: 83-7143-541-X

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl