ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ USŁUG ZDROWOTNYCH
red.KRYSTYNA LISIECKA
Wydawnictwo: IPIS
Cena: 52.40 zł
47.16 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 83-88432-25-7
159 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2003
Niniejsza praca traktuje o współczesnym zarządzaniu placówkami ochrony zdrowia. Zarządzanie stało się nową nauką społeczną. Odnosi się do każdego rodzaju ludzkiej działalności, która gromadzi w jednej organizacji ludzi różniących się zasobem wiedzy i umiejętności. Placówkom ochrony zdrowia potrzebne jest sprawne zarządzanie, czyli skuteczne i ekonomicznie efektywne, realizowane przez profesjonalny organ tej organizacji. (...)
Potrzebne jest honorowanie i stosowanie zasad i technik, w tym systemów zarządzania, pozwalających w pełni sprecyzować zakres indywidualnej odpowiedzialności tzn. władzy i towarzyszącej jej kompetencji, a tym samym odpowiednio ukierunkować dążenia i wysiłki personelu, pobudzić pracę zespołową i zharmonizować indywidualne cele różnych osób z dobrem wspólnym tj. celami, dla realizacji których dana instytucja ochrony zdrowia została powołana.
Wzrasta zainteresowanie problematyką podejmowania świadomych tj. systemowych i planowych działań skierowanych na podnoszenie jakości usług zdrowotnych w Polsce. Do tej pory nie zajmowano się w sposób dostatecznie uświadomiony poprawą i doskonaleniem jakości usług zdrowotnych tkwiących w warstwie zarządzania tymi organizacjami. Kategorii jakości świadczonych usług nie traktowano jako rynkowego, strategicznego czynnika konkurencyjności instytucji świadczącej usługi zdrowotne.(...)
Normy ISO serii 9000 i programy akredytacji szpitali promują natomiast wartość dodaną - głównie od strony nadzoru planistycznego i organizacyjnego oraz zaangażowania psychosocjologicznego personelu z uwiarygodnieniem przez stronę trzecią systemu zapewnienia jakości jako systemu zaufania dla świadczeniodawcy uzyskiwania założonego poziomu zakontraktowanych usług.
Wymienione instrumenty zapewniają uzyskanie właściwego poziomu zakontraktowanej, gwarantowanej usługi, a także jej doskonalenie. (...)
Prof. dr hab. Krystyna Lisiecka
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Część I
Orientacja na pacjenta wyzwaniem zarządzania jakością usług zdrowotnych
- aspekt teoriopoznawczy
1. Regulacje prawne i rynkowe wyznacznikiem zakresu działań jednostek ochrony zdrowia - Krystyna Lisiecka
2. Charakterystyka kategorii jakości usług zdrowotnych - Krystyna Lisiecka
3. Pomiar jakości świadczeń zdrowotnych podstawą zarządzania tą wartością
- Mira Lisiecka-Bietanowicz
4. Standardy a jakość usług zdrowotnych - Mira Lisiecka-Biełanowicz
5. Formy zarządzania jakością usług zdrowotnych - Krystyna Lisiecka
6. Analiza porównawcza akredytowania i certyfikowania systemów jakości usług zdrowotnych - Krystyna Lisiecka
7. Efektywność jednostek opieki zdrowotnej - Wojciech Czakon
8. Wymagania dotyczące wyrobów medycznych w dorobku ISO - Krystyna Lisiecka
Część II
Akredytacja i certyfikacja systemów jakości usług zdrowotnych
- aspekt aplikacyjny
1. Zarys metodyki projektowania systemów zarządzania jakością według wymogów norm ISO serii 9000:2000. Podejście procesowe - Leszek Mazur
2. Model postępowania w sytuacji kryzysowej w służbie zdrowia
- Anna Adamus-Matuszyńska
3. Studium przypadku: Górnośląskie Centrum Rehabilitacji "Repty" (GCR) - Krystian Oleszczyk, Urszula Erfurt
4. Studium przypadku: ZOZ w Ostrowcu Świętokrzyskim - Józef Grabowski
5. Studium przypadku: Szpital św. Zofii - Urszula Mach, Wojciech Puzyna
Bibliografia
Informacja o autorach
Kod wydawnictwa: 83-88432-25-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.