WYBRANE ASPEKTY PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI CIĘŻKICH I MEGA-/ULTRACIĘŻKICH MIEJSKICH PRZEWOZÓW DYSTRYBUCYJNYCH W WARUNKACH ZACHODNIOEUROPEJSKICH
JAROSŁAW BRACH
Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU
Cena: 54.90 zł
49.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-67400-57-2
231 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2023
Monografia jest poświęcona zagadnieniu nowoczesnej obsługi logistyczno-transportowej miast przez najcięższe pojazdy samochodowe. Publikacja wypełnia występującą w tej dziedzinie lukę badawczą - omawiane w książce kwestie nie były dotąd tak szczegółowo omawiane w jednym opracowaniu. Autor połączył rozważania teoretyczne z licznymi przykładami praktycznymi, możliwymi do wprowadzenia także w Polsce, co jest istotne, ponieważ pod względem licznych rozwiązań ukierunkowanych na poprawę życia w środowisku miejskim jako państwo Polska wykazuje pewne zacofanie koncepcyjne i wdrożeniowe w stosunku do rozwiązań stosowanych w zachodniej części kontynentu.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Przyszłe miasto i jego towarowe potrzeby transportowe
1.1. Nowe koncepcje miast i miejskiej mobilności
1.2. Istota miejskiego transportu towarowego - główne założenia,
interesariusze i beneficjenci
1.3. Logistyczne i transportowe wyzwania nowoczesnych miast
1.4. Nowoczesne miasto - zasadnicze tendencje, wyzwania i procesy w jego
obsłudze transportowo-logistycznej
1.5. Kierunki zmian w miejskim transporcie ładunków - aspekt
suprastruktury
1.6. Futuryzm transportowy w miastach - modele, wizje, koncepcje
2. Ciężka dystrybucja miejska
2.1 Zdefiniowanie ciężkiej dystrybucji miejskiej
2.2. Środowisko realizacji ciężkiej dystrybucji miejskiej
2.3. Pojazdy ciężkie w miastach - istota i celowość implementacji
wybranych rozwiązań
3. Przykłady rozwiązań technicznych
3.1. Rodzaje ciężarówek stosowanych w ciężkiej miejskiej dystrybucji
3.2. Ekonomiczno-ekologiczne aspekty wdrożenia zestawów klasy LHV-LZV do
obsługi łańcuchów dostaw w ramach ciężkiej dystrybucyjnej logistyki
ostatniej mili w miastach - przykład Holandii
3.2.1. Zdefiniowanie zestawu klasy City LHV-LZV
3.2.2. Implementacja koncepcji City LHV-LZV i korzyści biznesowe
związane z jej wdrożeniem
3.2.3. Analiza wdrożeń i wykorzystania zestawów City LHV-LZV
3.2.4. Koncepcje wykorzystania City LHV-LZV
3.2.5. Bariery i korzyści wdrożenia City LHZ-LZV
3.3. Różne nadwozia na jednym nośniku
3.4. Koncepcje MET/BET i City HCT-HCV
3.4.1. Polskie rozwiązanie przejściowe - zestawy MET/MEV i pojazdy MET -
koncepcja bardziej efektywnego transportu
3.4.2. Koncepcja City HCT-HCV
3.5. Wizje ciężkiego dystrybucyjnego taboru przyszłości
4. Rozwiązania organizacyjne w sferze wdrażania ciężkich pojazdów
dystrybucyjnych
4.1. Ciężkie pojazdy w obsłudze miejskich centrów konsolidacyjnych oraz
hubów
4.2. Ciężkie pojazdy jako subhuby
4.3. Organizacja dostaw w miastach w godzinach pozaszczytowych, w tym
nocnych - analiza studiów przypadków
4.3.1. Próby w Sztokholmie
4.3.2. Projekt HITS - transport poza szczytem
4.3.3. Dystrybucja Schulstad w Danii
4.3.4. Projekt ZEUS w Monachium
4.3.5. Badanie "ZeroEmissionDeliveries - Berlin"
4.4. Elektromobilność w ciężkiej logistyce towarowej w miastach
Wnioski
Bibliografa
Spis rysunków
Spis tabel
Abstract
Kod wydawnictwa: 978-83-67400-57-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.