Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

WIELOWYMIAROWE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA WARTOŚCIĄ W MAŁYM I ŚREDNIM PRZEDSIĘBIORSTWIE wyd.2

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

WIELOWYMIAROWE PODEJŚCIE DO ZARZĄDZANIA WARTOŚCIĄ W MAŁYM I ŚREDNIM PRZEDSIĘBIORSTWIE wyd.2

EWA MAĆKOWIAK

Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 95.00 zł 75.05 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8102-860-8

stron: 330

format: B5

oprawa: miękka

rok wydania: 2024

 

W niniejszej monografii, przyjęty przez autorkę, obszar badawczy jest niezwykle istotny i ważny z punktu widzenia zarządzania finansami w przedsiębiorstwie. Problemem, z jakim spotyka się każde przedsiębiorstwo, jest ciągłe poszukiwanie takich kierunków działania, które pozwalają osiągnąć coraz wyższy poziom działalności gospodarczej, prowadzący do wzrostu jego wartości. Ważnym aspektem jest również dążenie do takiego usprawniania działań przedsiębiorstwa, aby możliwe było osiąganie coraz wyższej efektywności. W związku z tym, istotne jest ciągłe poszukiwanie metod prowadzących do wzrostu efektywności działalności gospodarczej. Konsekwencją modelowania rzeczywistości gospodarczej, w której istotne miejsce zajmuje przedsiębiorstwo, jest podejście systemowe, stanowiące logiczne powiązania pomiędzy elementami tego systemu. Elementy te posiadają własne cechy, wyróżniające je spośród innych. Przykładem takiego systemu jest sprawozdanie finansowe, będące powiązaniem rachunkowości, finansów oraz zarządzania przedsiębiorstwem. Sprawozdanie finansowe ma więc na celu opisanie rzeczywistości finansowej przedsiębiorstwa i ma być pomocne w projektowaniu przyszłych stanów finansowych.

System zorientowany na wzrost wartości przedsiębiorstwa wywarł znaczny wpływ na strategię i sposób zarządzania przedsiębiorstwem. Idee i koncepcje zarządzania związane z maksymalizacją wartości przedsiębiorstwa dla właścicieli rozpowszechniły się szczególnie silnie w ostatnich latach. Celem publikacji jest holistyczne i interdyscyplinarne pokazanie złożonego systemu zarządzania wartością w małych i średnich przedsiębiorstwach. Uniwersalny charakter zaproponowanego systemu pozwoli spojrzeć na problem pomnażania wartości przedsiębiorstwa zarówno przez pryzmat właściciela - zainteresowanego narzędziami pozwalającymi mierzyć wzrost wartości zainwestowanego w przedsiębiorstwo kapitału, jak i menedżera - zainteresowanego narzędziami wspomagającymi bieżące i strategiczne zarządzanie podmiotem. Przyjmując, że w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw bardzo często właściciel jest jednocześnie akcjonariuszem i menedżerem, system może dostarczać jednocześnie obu rodzajów informacji.

Opracowanie stanowi wartościowe kompendium wiedzy dla osób związanych z małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Książka adresowana jest do właścicieli i menedżerów małych lub średnich przedsiębiorstw, a także do studentów oraz czytelników zainteresowanych poszerzeniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1
Charakterystyka sektora małych i średnich przedsiębiorstw
1.1. Teoretyczne problemy definiowania pojęcia przedsiębiorstwa
1.2. Ewolucja definiowania małych i średnich przedsiębiorstw w Unii Europejskiej
1.4. Ewolucja definiowania mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
1.4. Rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
1.5. Finansowe formy wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce oraz Unii Europejskiej
1.6. Uwarunkowania i determinanty rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw

Rozdział 2
Społeczne aspekty zarządzania finansowego
2.1. Człowiek ekonomiczny a człowiek realny
2.2. Behawioralna teoria przedsiębiorstw
2.3. Behawioryzm w finansach i rachunkowości
2.4. Rachunkowość behawioralna a odbiorcy informacji finansowych niezbędnych do podejmowania decyzji
2.5. Od rachunkowości behawioralnej do rachunkowości agresywnej

Rozdział 3
Problematyka tworzenia wartości w małych i średnich przedsiębiorstwach
3.1. Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
3.2. Strategie gospodarowania kapitałem obrotowym i kapitałem zaangażowanym w małych i średnich przedsiębiorstwach
3.3. Strategie zarządzania wynikiem finansowym w małym i średnim przedsiębiorstwie
3.4. Strategie zarządzania środkami pieniężnymi

Rozdział 4
Wielowymiarowy system informacji finansowej dla podejmowania decyzji menedżerskich w małych i średnich przedsiębiorstwach
4.1. Zakres informacji finansowych w małych i średnich podmiotach w Dyrektywach Unii Europejskiej
4.2. Sprawozdawczość finansowa małych i średnich podmiotów w Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej dla Małych i Średnich Jednostek
4.3. Rachunkowość mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw według uregulowań krajowych
4.4. Cechy jakościowe informacji sprawozdawczej MŚP

Rozdział 5
Behawioralny system zarządzania wartością w małym i średnim przedsiębiorstwie
5.1. Holistyczne podejście do ustalenia kapitału zaangażowanego
5.2. Wdrożenie systemu zarządzania kapitałem zaangażowanym i całkowitym finansowaniem w mikro-, małym i średnim i przedsiębiorstwie
5.3. Metody ustalania zysku operacyjnego
5.4. Ustalenie zysku operacyjnego przed opodatkowaniem przez MŚP
5.5. Zasady ustalania wolnych przepływów pieniężnych
5.5. Całościowy system zarządzania wartością dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw

Rozdział 6
Wielowymiarowy system zarządzania wartością małego i średniego przedsiębiorstwa na przykładzie firmy handlowej oraz firmy deweloperskiej oraz spółki notowanej na rynku finansowym New Connect
6.1. System zarządzania wartością w małym przedsiębiorstwie
6.2. Podejście do zarządzania wartością przedsiębiorstwa w spółce deweloperskiej
6.3. Wielowymiarowy system zarządzania wartością przedsiębiorstwa w spółce notowanej na rynku New Connect

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis wykresów

Spis schematów

Załączniki

Kod wydawnictwa: 978-83-8102-860-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl