W KRĘGU SZKOŁY I ŚRODOWISKA. WYBRANE KONTEKSTY RELACYJNE
MIROSŁAW RADOŁA, PIOTR MOSIEK
Wydawnictwo: WYDAWNICTWO EDUKACYJNE AKAPIT
Cena: 39.90 zł
35.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-63955-92-2
192 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021
Relacji szkoła - środowisko poświęcono już niejedną książkę, czy też artykuł. Okazuje się jednak, że są obszary, które były pomijane, marginalizowane lub też i takie, które wymagają nowego, odkrywczego spojrzenia ze względu chociażby na dynamiczny charakter przemian zachodzących wewnątrz zarówno szkoły i środowiska, jak i wzajemnych, niejednokrotnie bardzo złożonych, powiązań. Naprzeciw potrzebie takiego spojrzenia, i to wielowymiarowego, wychodzi książka Piotra Mośka i Mirosława Radoły zatytułowana "W kręgu szkoły i środowiska. Wybrane konteksty relacyjne". I właśnie podtytuł książki stanowi klucz do pełnego zrozumienia intencji jakimi kierowali się Autorzy wybierając do książki wcześniejsze swoje teksty - najczęściej zaktualizowane - jak i zamieszczając nowe, publikowane na prawach pierwodruku. I jak to ujmują, ze skromnością sami Autorzy, "prezentowane szkice są drobnym, acz swoistym świadectwem czasu i dokonujących się w oświacie zmian". Dodać należy, że są one nie tylko niezwykle ważnym i aktualnym świadectwem, ale i "komentarzem", co podkreśla w przedmowie do książki prof. Lech Witkowski ("W stronę myślenia relacyjnego o szkole"), i na co zwraca także uwagę w recenzji wydawniczej prof. Andrzej Radziewicz-Winnicki, którzy rekomendują książkę Czytelnikom zainteresowanym kondycją szkoły i relacjami łączącymi tę instytucję ze środowiskiem, i to nie tylko lokalnym.
SPIS TREŚCI
Przedmowa
W stronę myślenia relacyjnego o szkole - Lech Witkowski
Rozdział I
Piotr Mosiek, Mirosław Radoła
Szkoła, wartości, środowisko - przenikalność
oddziaływań. Refleksje wprowadzające
Rozdział II
Piotr Mosiek
Współczesna edukacja wobec idei i wartości społecznych
Rozdział III
Piotr Mosiek
Szkoła jako miejsce optymalizacji ludzkich szans -
propozycja socjopedagogiczna
Rozdział IV
Mirosław Radoła, Nowa szkoła - nowa jakość
Rozdział V
Piotr Mosiek
Lokalność i pułapki prowincjonalności. Dylematy uspołecznienia
rodzimej szkoły
Rozdział VI
Mirosław Radoła
Społeczno-kulturowa i edukacyjna rola szkoły
w środowisku wiejskim
Rozdział VII
Piotr Mosiek
O środowiskowych uwarunkowaniach edukacji.
Tezy o (nie)skuteczności funkcjonowania szkoły
Rozdział VIII
Mirosław Radoła
Samorządowe partnerstwo edukacyjne a rozwój
środowiska lokalnego
Rozdział IX
Piotr Mosiek
Społeczne i edukacyjne uwarunkowania procesu kształtowania
tożsamości współczesnej młodzieży
Rozdział X
Mirosław Radoła
Kapitał społeczny a osiągnięcia szkolne ucznia
Rozdział XI
Mirosław Radoła
Egzaminy zewnętrzne w Polsce - nowa jakość
czy działania pozorowane? - perspektywa miniona
Rozdział XII
Piotr Mosiek, Mirosław Radoła
Perspektywy rozwoju potencjału relacyjnego
szkoły i środowiska. Uwagi końcowe
Bibliografia
Nota o autorach
Kod wydawnictwa: 978-83-63955-92-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.