TOŻSAMOŚĆ EKOSYSTEMU BIZNESU
SYLWIA STAŃCZYK
Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7695-724-1
251 stron
format: B5
oprawa: twarda
Rok wydania: 2018
Pomimo dużego wkładu badaczy nauk o zarządzaniu w zrozumienie istoty i natury sieci międzyorganizacyjnych wciąż dostrzega się niedostatek teoretycznych i empirycznych opracowań, które pozwoliłyby na zrozumienie sieci, zwłaszcza w kontekście ich ewolucji. Luka ta powoduje poszukiwanie inspiracji w biologicznych ekosystemach, ekologii i teorii ewolucji, mogących dostarczać nowych perspektyw dla dyskusji prowadzonych w środowisku naukowym. W tym ujęciu koncepcja ekosystemu biznesu staje się fundamentem rozumienia mechanizmów ewolucji sieci w naukach o zarządzaniu, można jednak zauważyć, że brakuje jej ontologiczno-epistemologicznego dookreślenia, co rodzi metodyczne problemy badawcze.W monografii przyjęto założenie, że tożsamość ekosystemu biznesu jest kluczowa dla jego przeżycia i podjęto próbę konceptualizacji konstruktu tożsamości ekosystemu biznesu. Wobec złożoności badanego konstruktu podstawowy problem badawczy sprowadzał się do wskazania użyteczności konstruktu tożsamości ekosystemu biznesu w kontekście badań nad dynamiką, przeżyciem i granicami ekosystemu biznesu.W podsumowaniu zaprezentowano najważniejsze ustalenia badawcze, implikacje dla praktyki gospodarczej oraz ograniczenia i kierunki przyszłych badań. Prawdziwe wyzwanie dla rozwoju prezentowanej koncepcji dostrzega się w makropoziomie analizy - sieci ekosystemów biznesu.
SPIS TREŚCI
Wstęp 1. TOŻSAMOŚĆ W˙NAUKACH O˙ZARZĄDZANIU1.1. Tożsamość organizacyjna - perspektywa wewnętrzna i˙zewnętrzna 1.2. Tożsamość organizacyjna a˙tożsamość korporacji1.3. Operacjonalizacja tożsamości organizacyjnej2. TEORETYCZNE PODSTAWY EKOSYSTEMU BIZNESU2.1. Istota ekosystemu w˙biologii i˙w˙naukach o˙zarządzaniu2.2. Cechy ekosystemu biznesu2.3. Procesy w˙ekosystemie biznesu 3. KATEGORIE BADAWCZE KONSTRUKTU TOŻSAMOŚCI EKOSYSTEMU BIZNESU3.1. Definicja tożsamości ekosystemu biznesu3.2. Kierunki badań w˙obszarze tożsamości ekosystemu biznesu3.3. Kategorie badawcze tożsamości ekosystemu biznesu4. KONCEPCJA KONSTRUKTU TOŻSAMOŚCI EKOSYSTEMU BIZNESU W˙BADANIACHEGZEMPLIFIKACYJNYCH4.1. Ramy koncepcyjne konstruktu tożsamości ekosystemu biznesu4.2. Badania egzemplifikacyjne - illustrative case study 4.3. Dyskusja w˙odniesieniu do wyników badań egzemplifikacyjnych PodsumowanieZałącznik 1. Przegląd badań empirycznych nad tożsamością na gruncie nauko˙zarządzaniuZałącznik 2. Struktura wywiaduLiteratura Spis rysunkówSpis tabelSummary
Kod wydawnictwa: 978-83-7695-724-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.