Dodano produkt do koszyka

Promocja

TELEMATYKA UBEZPIECZENIOWA I JEJ WPŁYW NA RÓWNOWAGĘ RYNKU UBEZPIECZEŃ KOMUNIKACYJNYCH

TELEMATYKA UBEZPIECZENIOWA I JEJ WPŁYW NA RÓWNOWAGĘ RYNKU UBEZPIECZEŃ KOMUNIKACYJNYCH

ŁUKASZ KURYŁOWICZ

Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 39.90 zł 35.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-448-2

190 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym wprowadzono zagadnienie asymetrii informacji oraz zdefiniowano poszczególne kategorie informacji, jakie są wykorzystywane w grach rynkowych. Szczególny nacisk został położony na rozważania dotyczące problemu równowagi na konkurencyjnym rynku ubezpieczeń oraz na dotychczasowe próby podejmowane w celu rozwiązania powyższego zagadnienia.

Rozdział drugi zawiera krótką charakterystykę rynku ubezpieczeń komunikacyjnych. Został w nim poruszony zarówno aspekt historyczny, jak i stan obecny rynku w Polsce oraz w Unii Europejskiej. Znaczna część rozdziału została poświęcona obowiązkowemu ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych. W przypadku tego ubezpieczenia dokonano charakterystyki, z perspektywy specyfiki prawnej, jego funkcjonowania oraz omówiono jego kondycję finansową.

Rozdział trzeci stanowi wprowadzenie do zagadnienia telematyki ubezpieczeniowej. Został w nim poruszony historyczny aspekt rozważań dotyczących telematyki, podsumowano także badania prowadzone w ciągu ostatnich lat. W rozdziale tym dokonano również próby usystematyzowania definicji poszczególnych terminów powiązanych z ubezpieczeniami wykorzystującymi rozwiązania telematyczne.

Rozdział czwarty jest poświęcony weryfikacji pierwszej z postawionych hipotez, którą przeprowadzono przy zastosowaniu modelowania oraz analizy ekonomicznej, pozwalających na ocenę zachowania się modeli rynku obowiązkowych ubezpieczeń komunikacyjnych w Polsce. Analizie zostały poddane trzy scenariusze różniące się założeniami dotyczącymi techniki gromadzenia danych telematycznych na potrzeby ubezpieczyciela.

W rozdziale piątym dokonano empirycznej oceny prawidłowości założeń przyjętych w trakcie analizy zachowania się modeli ekonomicznych wykorzystanych w rozdziale czwartym. Omówiono w nim wyniki uzyskane w ramach badania ankietowego przeprowadzonego na próbie klientów zakładów ubezpieczeń, przy czym uzyskane informacje posłużyły do analizy kierunku i siły związku pomiędzy ryzykiem ubezpieczeniowym reprezentowanym przez ankietowanych a ich skłonnością do wyrażenia zgody na monitoring ich stylu jazdy. Stanowiło to element weryfikacji drugiej hipotezy, którą przeprowadzono przy pomocy metod statystycznych, takich jak test niezależności chi-kwadrat Pearsona oraz regresja logistyczna.

Fragment Wstępu

SPIS TREŚCI

Wykaz użytych skrótów i symboli

WPROWADZENIE

PROBLEM RÓWNOWAGI NA KONKURENCYJNYM RYNKU UBEZPIECZEŃ
Wstęp
1.1. Równowaga rynkowa w warunkach asymetrii informacji
1.2. Informacja w modelach teorii gier
1.3. Równowaga w modelach z niepełną informacją
1.4. Model równowagi Rothschilda-Stiglitza
1.4.1. Główne założenia modelu
1.4.2. Zagadnienie równowagi na rynku konkurencyjnym z pełną wiedzą wspólną
1.4.3. Zagadnienie równowagi na rynku konkurencyjnym w warunkach asymetrii informacji
1.5. Problem braku równowagi w modelu Rothschilda-Stiglitza
1.5.1. Modyfikacje koncepcji równowagi
1.5.2. Dynamiczne modele rynku
1.5.3. Zmiana cech kontraktów lub ubezpieczycieli
1.6. Efektywność rynku w świetle badań empirycznych
Podsumowanie

RYNEK UBEZPIECZEŃ KOMUNIKACYJNYCH
Wstęp
2.1. Pojęcie ubezpieczeń komunikacyjnych
2.2. Ubezpieczenia komunikacyjne w Unii Europejskiej - historia oraz stan obecny
2.3. Ubezpieczenia komunikacyjne w Polsce
2.3.1. Rozwój ubezpieczeń komunikacyjnych
2.3.2. Podział ubezpieczeń komunikacyjnych
2.3.3. Obowiązkowe ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych
2.3.4. Sytuacja rynku ubezpieczeń OC w Polsce w latach 2007-2017
2.4. Perspektywy rozwoju ubezpieczeń komunikacyjnych w Polsce
Podsumowanie

TELEMATYKA UBEZPIECZENIOWA
Wstęp
3.1. Nazwy oraz określenia spotykane w piśmiennictwie
3.2. Geneza oraz rys historyczny telematyki ubezpieczeniowej
3.3. System eCall - istota i charakterystyka
3.4. Zastosowanie telematyki w praktyce ubezpieczeniowej - przykłady
3.5. System informacji zwrotnej
3.6. Rozwój koncepcji taryf typu UBI
3.7. Oczekiwania stawiane przed UBI i szanse wynikające z wdrożenia systemu
3.7.1. Redukcja częstości wypadków ubezpieczeniowych (funkcja prewencyjna)
3.7.2. Zachowanie zasady równowartości składek i świadczeń (funkcja taryfikacyjna)
3.7.3. Zwiększenie udziału w rynku przy jednoczesnej poprawie jakości portfela (funkcja selekcyjna)
3.8. Telematyka ubezpieczeniowa a systemy bonus-malus - porównanie
3.9. Źródła oporu przed UBI
Podsumowanie

REDUKCJA NASTĘPSTW ASYMETRII INFORMACJI PRZY WYKORZYSTANIU TELEMATYKI UBEZPIECZENIOWEJ W UJĘCIU MODELOWYM
Wstęp
4.1. Modelowe ujęcie rynku obowiązkowych ubezpieczeń OC w Polsce przed wdrożeniem rozwiązań telematycznych
4.2. Zastosowanie urządzeń rejestrujących typu Accident Data Recorder
4.3. Zastosowanie urządzeń typu dongle
4.4. Zastosowanie urządzeń mobilnych
4.5. Przewidywane następstwa wdrożenia rozwiązań telematycznych przez pojedynczych, a nie wszystkich uczestników rynku
Podsumowanie

SKŁONNOŚĆ UBEZPIECZONYCH DO WYRAŻENIA ZGODY NA ZASTOSOWANIE MONITORINGU STYLU JAZDY - BADANIE ANKIETOWE
Wstęp
5.1. Dobór oraz charakterystyka próby badawczej
5.1.1. Zastosowane techniki doboru próby badawczej
5.1.2. Charakterystyka próby na podstawie cech metrykalnych
5.2. Metody analizy danych i weryfikacji hipotez
5.2.1. Test niezależności Pearsona chi-kwadrat
5.2.2. Regresja logistyczna
5.3. Skłonność ubezpieczonych do zawarcia umowy z taryfą wykorzystującą dane telematyczne
5.3.1. Związek pomiędzy skłonnością do zawarcia umowy z taryfą typu UBI a przeciętnym rocznym dystansem
5.3.2. Związek pomiędzy skłonnością do zawarcia umowy z taryfą typu UBI a składką ubezpieczeniową
5.3.3. Związek pomiędzy skłonnością do zawarcia umowy z taryfą typu UBI a samooceną umiejętności ubezpieczonych
Podsumowanie

WNIOSKI KOŃCOWE

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Załącznik 1. Modelowanie równowagi na rynku ubezpieczeń

Załącznik 2. Kwestionariusz ankietowy

Summary
Insurance Telematics and Its Effect on the Equilibrium on the Motor Insurance Market

Kod wydawnictwa: 978-83-8030-448-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl