Dodano produkt do koszyka

Promocja

SUMIENIE BIZNESU ETYCZNE DECYZJE GOSPODARCZE

SUMIENIE BIZNESU ETYCZNE DECYZJE GOSPODARCZE

MAGDALENA KOZERA

Wydawnictwo: UNIWERSYTET PRZYRODNICZY W POZNANIU

Cena: 34.90 zł 31.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7160-650-2

95 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2012

Ludzie - rasa drapieżców, która opanowała świat materii i zawłaszcza świat ducha. Nie wygrywają w niej najlepsi, lecz najsilniejsi, nie idealiści, lecz materialiści. Świat objęty we władanie sprowadzają do kategorii możliwych do osiągnięcia indywidualnych korzyści. Korzyści na dziś, bez troski o jutro...Kim są dzisiejsi właściciele, menedżerowie, lekarze, adwokaci, nauczyciele i jakim zasadom hołdują? Czy jeszcze pamiętają, czym jest życie godziwe i dobra robota? Czy czują się życiem wśród życia, które pragnie żyć? Czy nie zagłuszają sumienia? Czy słyszą głos drugiego człowieka? Czy odnajdują w sobie imperatyw kategoryczny?Oddana do rąk czytelnika pozycja przypomina o głębokim zakorzenieniu cywilizacyjnym idei postępowania etycznego. Odwołując się do starożytności, sięga po idee złotego środka: dobra - piękna - prawda czy szczęśliwości. Prowadzi przez zawiłości postaw i światopoglądu człowieka średniowiecza i renesansu. Dociera wreszcie do czasów współczesnych, którym poświęca szczególną uwagę, wskazując na konieczność głębokiej refleksji etycznej nad nowymi problemami i wyborami, przed którymi stają ludzie.Konstrukcja książki pozwala czytelnikowi zarówno dojrzałemu, jak i młodemu (o nie do końca sprecyzowanych poglądach i ukształtowanej sylwetce moralnej) na odnalezienie etycznego punktu odniesienia w kwestiach trudnych i wątpliwych, które można rozwiązać w różny sposób. Nie proponuje jednoznacznych rozstrzygnięć, wskazuje raczej, jakie kierunek obrać.

SPIS TREŚCI

prowadzenie1. Etyka życia społecznego1.1. Jednostka a społeczeństwo1.2. Prawidłowości życia społecznego1.3. Wybrane zagadnienia etyki normatywnej1.3.1. Wybrane koncepcje etyczne czasów starożytnych1.3.2. Wybrane średniowieczne koncepcje etyczne1.3.3. Wybrane koncepcje etyczne czasów współczesnych2. Etyka życia gospodarczego2.1. Etyka gospodarki rynkowej i etyka biznesu2.2. Etyka, polityka, prawo, ekonomia2.3. Religie wobec działalności gospodarczej2.4. Etyka a wybory ekonomiczne2.5. Etos przedsiębiorcy2.6. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa2.7. Programy i zawodowe kodeksy etyczne2.8. Kodeksy etyczne przedsiębiorstw2.9. Etyka rynku pracy3. Etyczne aspekty procesów globalizacyjnych3.1. Ubóstwo jako wyzwanie współczesnego świata3.2. Koncepcja Global Compact i Social Venture Network3.3. Antyglobalizm, alterglobalizm i rozwój zrównoważonyjako strategie opozycyjne wobec globalizacjiLiteratura

Kod wydawnictwa: 978-83-7160-650-2

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl