Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
STYMULOWANIE INNOWACYJNOŚCI I KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA W OTOCZENIU GLOBALNEJ GOSPODARKI WIEDZY
red.nauk.ADAM BALCERZAK, red.nauk.ELŻBIETA ROGALSKA
Wydawnictwo: UMK
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-231-2547-1
stron: 308
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2010
Pod koniec pierwszego dziesięciolecia XXI wieku podnoszenie konkurencyjności i stwarzanie warunków dla rozwoju innowacyjności stają się najważniejszą kwestią zarówno z perspektywy sukcesu indywidualnego podmiotu gospodarczego, jak i całego państwa. Z tego też względu problematyka ta jest przedmiotem zainteresowań ogromnej liczby badaczy, co roku poświęca się jej wiele opracowań naukowych. W związku z tym we wstępie kolejnej pracy dotyczącej tego zagadnienia należy zdać pytania: Czy na rynku wydawniczym jest miejsce dla jeszcze jednej monografii z tego zakresu? Czy praca ta może zyskać zainteresowanie czytelnika? Współczesna gospodarka transformuje się w niespotykanym wcześniej tempie. Jesteśmy świadkami nowych zjawisk gospodarczych, które błyskawicznie zmieniają pozycje konkurencyjne nie tylko poszczególnych przedsiębiorstw, korporacji, ale także całych gospodarek. Wczorajsi potentaci dzisiaj mogą zmagać się z wielkimi problemami. Świadczą o tym mikroekonomiczne przykłady globalnych graczy z sektora finansowego takich jak nieistniejący już Lehman Brothers czy uratowany dzięki ogromnym nakładom z funduszy publicznych AIG. W przypadku sfery makroekonomicznej świadczy o tym na przykład stracona dekada lat dziewięćdziesiątych XX wieku Japonii, uznawanej za jedną z najbardziej innowacyjnych i konkurencyjnych gospodarek epoki powojennej, czy też aktualne problemy Stanów Zjednoczonych, cały czas odgrywających rolę lidera globalnej gospodarki opartej na wiedzy. Fakty te świadczą, że w warunkach niezwykle dynamicznej transformacji niemal każdej sfery współczesnego życia gospodarczego ekonomiści oraz specjaliści z zakresu zarządzania z jednej strony stoją wobec ogromu zagadnień do badania, z drugiej zaś gwarantuje to ciągły popyt na opracowania naukowe z tego zakresu. Z tego względu liczymy, że kolejna pozycja poświęcona problematyce stymulowania innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstwa w otoczeniu globalnej gospodarki wiedzy zyska zainteresowanie Czytelników zajmujących się badaniami uniwersyteckimi, a także może się okazać interesującą lekturą dla praktyków gospodarczych.
SPIS TREŚCI
Patron książki
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I. Globalna gospodarka wiedzy otoczeniem innowacyjnego przedsiębiorstwa
1. BARBARA SIUTA-TOKARSKA - Konkurencyjność i innowacyjność polskiej gospodarki na tle wybranych gospodarek zagranicznych
2. MAŁGORZATA MADRAK-GROCHOWSKA - Filary polskiej gospodarki opartej na wiedzy
3. KATARZYNA ŻAK - Bezpośrednie inwestycje zagraniczne jako czynnik rozwoju i innowacyjności
4. TOMASZ GUTOWSKI, ANETA ONISZCZUK-JASTRZĄBEK - Strategiczne zachowania przedsiębiorstw na globalnym rynku
5. BARBARA RZEŹNIK - Strategiczne wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi w gospodarce opartej na wiedzy
CZĘŚĆ II. Powiązania sieciowe w realiach gospodarki wiedzy: konsekwencje dla konkurencyjności przedsiębiorstwa
6. SYLWIA TALAR - Międzynarodowe powiązania kapitałowo-produkcyjne polskiego przemysłu
7. URSZULA SŁUPSKA - Koncepcja organizacji wirtualnej w gospodarce opartej na wiedzy
8. ALICJA ANTONOWICZ - Jednostki franchisingowe i własne w działalności sieci franchisingowych
9. KATARZYNA KUŹNIAR - Poszukiwanie efektywnych modeli współpracy uczelnie - przemysł jako wyzwanie gospodarki opartej na wiedzy w Polsce
CZĘŚĆ III. Budowanie przewag konkurencyjnych poprzez zarządzanie relacjami z interesariuszami przedsiębiorstwa oraz zarządzanie jakością
10. DAWID SZOSTEK - Znaczenie i pomiar satysfakcji klienta w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem
11. JOANNA HERNIK - Marketingowa zasada 3e w działalności małych i średnich podmiotów
12. BARBARA PIOTROWSKA, ŁUKASZ REZMER - Nowelizacja normy ISO 9001:2008 - przegląd, interpretacja zmian, wpływ na system zarządzania jakością przedsiębiorstwa
13. PAWEŁ ANTONOWICZ - Zmienne egzogeniczne funkcji dyskryminacyjnych w polskich modelach prognozowania upadłości przedsiębiorstw
14. PRZEMYSŁAW JEZIORSKI, MATEUSZ MRÓWKA - Uwarunkowania procesu restrukturyzacji dużych przedsiębiorstw na terenie województwa śląskiego
CZĘŚĆ IV. Wykorzystanie nowoczesnych form finansowana działalności przedsiębiorstwa jako instrument podnoszenia konkurencyjności
15. SYLWIA LIPIŃSKA-TYBURCZY - Dostępność kredytu bankowego dla przedsiębiorstw z sektora MSP
16. MACIEJ WOŹNIAK - Instrumenty finansowe wspierające dostęp małych i średnich przedsiębiorstw do kapitału obcego w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej - rozdział dopuszczony do publikacji
17. MARIUSZ LIPSKI - Możliwości efektywnego wykorzystania kredytu w rachunku bieżącym w grupie kapitałowej
18. JAROSŁAW BANAŚ - Ekonomiczny i informacyjny charakter elektronicznej współpracy przedsiębiorstw z bankami
Spis rysunków, wykresów, schematów
Spis tabel
Noty o autorach
Kod wydawnictwa: 978-83-231-2547-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.