Dodano produkt do koszyka

Promocja

STYMULOWANIE INNOWACYJNOŚCI I KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA W OTOCZENIU GLOBALNEJ GOSPODARKI WIEDZY

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

STYMULOWANIE INNOWACYJNOŚCI I KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA W OTOCZENIU GLOBALNEJ GOSPODARKI WIEDZY

red.nauk.ADAM BALCERZAK, red.nauk.ELŻBIETA ROGALSKA

Wydawnictwo: UMK

Cena: 49.90 zł 44.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-231-2547-1

stron: 308

format: B5

oprawa: miękka

Rok wydania: 2010

 

Pod koniec pierwszego dziesięciolecia XXI wieku podnoszenie konkurencyjności i stwarzanie warunków dla rozwoju innowacyjności stają się najważniejszą kwestią zarówno z perspektywy sukcesu indywidualnego podmiotu gospodarczego, jak i całego państwa. Z tego też względu problematyka ta jest przedmiotem zainteresowań ogromnej liczby badaczy, co roku poświęca się jej wiele opracowań naukowych. W związku z tym we wstępie kolejnej pracy dotyczącej tego zagadnienia należy zdać pytania: Czy na rynku wydawniczym jest miejsce dla jeszcze jednej monografii z tego zakresu? Czy praca ta może zyskać zainteresowanie czytelnika? Współczesna gospodarka transformuje się w niespotykanym wcześniej tempie. Jesteśmy świadkami nowych zjawisk gospodarczych, które błyskawicznie zmieniają pozycje konkurencyjne nie tylko poszczególnych przedsiębiorstw, korporacji, ale także całych gospodarek. Wczorajsi potentaci dzisiaj mogą zmagać się z wielkimi problemami. Świadczą o tym mikroekonomiczne przykłady globalnych graczy z sektora finansowego takich jak nieistniejący już Lehman Brothers czy uratowany dzięki ogromnym nakładom z funduszy publicznych AIG. W przypadku sfery makroekonomicznej świadczy o tym na przykład stracona dekada lat dziewięćdziesiątych XX wieku Japonii, uznawanej za jedną z najbardziej innowacyjnych i konkurencyjnych gospodarek epoki powojennej, czy też aktualne problemy Stanów Zjednoczonych, cały czas odgrywających rolę lidera globalnej gospodarki opartej na wiedzy. Fakty te świadczą, że w warunkach niezwykle dynamicznej transformacji niemal każdej sfery współczesnego życia gospodarczego ekonomiści oraz specjaliści z zakresu zarządzania z jednej strony stoją wobec ogromu zagadnień do badania, z drugiej zaś gwarantuje to ciągły popyt na opracowania naukowe z tego zakresu. Z tego względu liczymy, że kolejna pozycja poświęcona problematyce stymulowania innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstwa w otoczeniu globalnej gospodarki wiedzy zyska zainteresowanie Czytelników zajmujących się badaniami uniwersyteckimi, a także może się okazać interesującą lekturą dla praktyków gospodarczych.

SPIS TREŚCI

Patron książki
Wprowadzenie

CZĘŚĆ I. Globalna gospodarka wiedzy otoczeniem innowacyjnego przedsiębiorstwa

1. BARBARA SIUTA-TOKARSKA - Konkurencyjność i innowacyjność polskiej gospodarki na tle wybranych gospodarek zagranicznych

2. MAŁGORZATA MADRAK-GROCHOWSKA - Filary polskiej gospodarki opartej na wiedzy

3. KATARZYNA ŻAK - Bezpośrednie inwestycje zagraniczne jako czynnik rozwoju i innowacyjności

4. TOMASZ GUTOWSKI, ANETA ONISZCZUK-JASTRZĄBEK - Strategiczne zachowania przedsiębiorstw na globalnym rynku

5. BARBARA RZEŹNIK - Strategiczne wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi w gospodarce opartej na wiedzy

CZĘŚĆ II. Powiązania sieciowe w realiach gospodarki wiedzy: konsekwencje dla konkurencyjności przedsiębiorstwa

6. SYLWIA TALAR - Międzynarodowe powiązania kapitałowo-produkcyjne polskiego przemysłu

7. URSZULA SŁUPSKA - Koncepcja organizacji wirtualnej w gospodarce opartej na wiedzy

8. ALICJA ANTONOWICZ - Jednostki franchisingowe i własne w działalności sieci franchisingowych

9. KATARZYNA KUŹNIAR - Poszukiwanie efektywnych modeli współpracy uczelnie - przemysł jako wyzwanie gospodarki opartej na wiedzy w Polsce

CZĘŚĆ III. Budowanie przewag konkurencyjnych poprzez zarządzanie relacjami z interesariuszami przedsiębiorstwa oraz zarządzanie jakością

10. DAWID SZOSTEK - Znaczenie i pomiar satysfakcji klienta w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem

11. JOANNA HERNIK - Marketingowa zasada 3e w działalności małych i średnich podmiotów

12. BARBARA PIOTROWSKA, ŁUKASZ REZMER - Nowelizacja normy ISO 9001:2008 - przegląd, interpretacja zmian, wpływ na system zarządzania jakością przedsiębiorstwa

13. PAWEŁ ANTONOWICZ - Zmienne egzogeniczne funkcji dyskryminacyjnych w polskich modelach prognozowania upadłości przedsiębiorstw

14. PRZEMYSŁAW JEZIORSKI, MATEUSZ MRÓWKA - Uwarunkowania procesu restrukturyzacji dużych przedsiębiorstw na terenie województwa śląskiego

CZĘŚĆ IV. Wykorzystanie nowoczesnych form finansowana działalności przedsiębiorstwa jako instrument podnoszenia konkurencyjności

15. SYLWIA LIPIŃSKA-TYBURCZY - Dostępność kredytu bankowego dla przedsiębiorstw z sektora MSP

16. MACIEJ WOŹNIAK - Instrumenty finansowe wspierające dostęp małych i średnich przedsiębiorstw do kapitału obcego w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej - rozdział dopuszczony do publikacji

17. MARIUSZ LIPSKI - Możliwości efektywnego wykorzystania kredytu w rachunku bieżącym w grupie kapitałowej

18. JAROSŁAW BANAŚ - Ekonomiczny i informacyjny charakter elektronicznej współpracy przedsiębiorstw z bankami

Spis rysunków, wykresów, schematów

Spis tabel

Noty o autorach

 

Kod wydawnictwa: 978-83-231-2547-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl