Dodano produkt do koszyka

Promocja

STANDARDY WYCENY JAKO INSTRUMENT KSZTAŁTOWANIA JAKOŚCI PROCESU WYCENY PRZEDSIĘBIORSTWA

STANDARDY WYCENY JAKO INSTRUMENT KSZTAŁTOWANIA JAKOŚCI PROCESU WYCENY PRZEDSIĘBIORSTWA

PIOTR SZYMAŃSKI

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU

Cena: 53.90 zł 48.51 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7695-538-4

393 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2015

Główny problem badawczy niniejszej pracy ma formę następującego pytania: czy i w jaki sposób standardy wyceny przedsiębiorstw wpływają na jakość procesu wyceny przedsiębiorstw. Autor, omawiając to zagadnienie, wskazał teoretyczne podstawy wyceny przedsiębiorstw, ustalił genezę standardów wyceny przedsiębiorstw i przeprowadził analizę zakresu regulacji tych standardów. W prezentowanym opracowaniu porównał dwanaście standardów wyceny, wśród których znalazły się cztery standardy amerykańskie, standardy kanadyjskie, australijskie, nowozelandzkie, chińskie (Hongkong), niemieckie, polskie i dwa standardy międzynarodowe. Analizę porównawczą, bazującą na wskazaniu podobieństw i różnic między standardami wyceny przedsiębiorstw, przeprowadził na podstawie 20 kryteriów. Dzięki temu zidentyfikował metodyczne problemy, przed którymi podczas wyceny przedsiębiorstw stoją eksperci się nią zajmujący. Na podstawie badań, którym poddano ekspertów, zdefiniował użyteczność i aktualność badanych standardów z punktu widzenia ich użytkowników. Autor pracy wskazuje wiele rodzajów błędów i kontrowersji występujących w praktyce wyceny przedsiębiorstw, ustala wagę (istotność) błędów popełnianych w praktyce wyceny dla jakości wycen przedsiębiorstw, proponuje również ewentualne zmiany mogące poprawić jakość sporządzanych raportów.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1Teoretyczne podstawy wyceny przedsiębiorstw1.1. Wprowadzenie1.2. Kwestie ontologiczne w wycenie przedsiębiorstw1.2.1. Wartość1.2.2. Wycena1.2.3. Przedsiębiorstwo1.2.4. Wkłady właścicieli1.2.5. Wycena przedsiębiorstw1.2.6. Standardy wyceny przedsiębiorstw1.3. Wybrane teorie ekonomiczne kluczowe dla wyceny przedsiębiorstwa1.3.1. Teoria wyceny przedsiębiorstw1.3.2. Problem własności w wycenie1.3.3. Ewolucja teorii wartości i ceny, teoria zysku1.3.4. Współczesne teorie wartości1.3.5. Problem racjonalności jednostek oraz efektywności rynków1.4. Teorie przedsiębiorstwa istotne dla wyceny przedsiębiorstw1.4.1. Wpływ teorii przedsiębiorstwa na wycenę1.4.2. Definicja przedsiębiorstwa w świetle różnych teorii1.4.3. Cele przedsiębiorstwa1.4.4. Wartość przedsiębiorstwa1.5. Problemy aksjologiczne w wycenie przedsiębiorstw1.6. PodsumowanieRozdział 2Uwarunkowania kształtowania jakości procesu wyceny przedsiębiorstw2.1. Wprowadzenie2.2. Jakość procesu wyceny2.3. Typologia kontrowersji, błędów w teorii, metodyce i praktyce wyceny przedsiębiorstw wpływających na jakość procesu wyceny2.4. Typowe błędy w praktyce wyceny przedsiębiorstw2.5. Prawne uwarunkowania procesu wyceny przedsiębiorstw2.5.1. Wybrane podstawy prawne wyceny przedsiębiorstw w Polsce2.5.2. Jakość procesu wyceny przedsiębiorstw w kontekście orzeczeń sądu2.6. Dotychczasowe badania nad jakością polskiej praktyki wyceny przedsiębiorstw2.7. PodsumowanieRozdział 3Standaryzacja procesu wyceny przedsiębiorstw3.1. Wprowadzenie3.2. Historyczny kontekst procesu standaryzacji wyceny przedsiębiorstw3.3. Współczesny proces standaryzacji wyceny przedsiębiorstw3.4. Organizacje standaryzujące wycenę przedsiębiorstw w wybranych krajach3.4.1. Organizacje północnoamerykańskie3.4.2. Organizacje z innych krajów3.4.3. Organizacje międzynarodowe3.5. PodsumowanieRozdział 4Proces wyceny w świetle wybranych standardów wycenyprzedsiębiorstw4.1. Wprowadzenie4.2. Metodyka badań4.3. Zakres standaryzacji4.4. Cele standardów4.5. Kwalifikacje ekspertów, relacje eksperta z klientem i kwestie etycznew wycenie4.6. Cele i funkcje wyceny4.7. Data wyceny i data raportu4.8. Podstawowe informacje o przedmiocie wyceny4.9. Podstawowe założenie wyceny4.10. Standardy wartości4.11. Zakres niezbędnych danych oraz zakres analiz4.12. Podejścia i metody wyceny w standardach wyceny przedsiębiorstw4.13. Korekty wartości4.14. Raportowanie i dokumentowanie4.15. Transparentność procesu i raportu z wyceny4.16. Rekomendacje, konkluzja z wyceny4.17. Elastyczność standardu4.18. Rodzaje ekspertów4.19. Terminologia wyceny4.20. PodsumowanieRozdział 5Znaczenie standardów wyceny przedsiębiorstw dla jakości procesuwyceny5.1. Wprowadzenie5.2. Metodyka badań5.3. Charakterystyka respondentów5.4. Kluczowe problemy procesu wyceny5.4.1. Zmiany jakościowe w procesie wyceny przedsiębiorstw5.4.2. Zmiany w poziomie trudności procesu wyceny przedsiębiorstw5.4.3. Problemy napotykane przez ekspertów przy wycenie przedsiębiorstw5.5. Standardy wyceny przedsiębiorstw w ocenie użytkowników5.5.1. Standardy wyceny przedsiębiorstw wykorzystywane przez ekspertów5.5.2. Potrzeba istnienia standardów wyceny przedsiębiorstw5.5.3. Użyteczność standardów wyceny przedsiębiorstw5.5.4. Aktualność standardów wyceny przedsiębiorstw5.6. Jakość raportów z wycen przedsiębiorstw w Polsce5.6.1. Cel i metodyka badania5.6.2. Wyniki badań jakości raportów z wycen przedsiębiorstw5.6.3. Przykłady błędów w wybranych raportach z wycen przedsiębiorstw5.7. PodsumowanieRozdział 6Wybrane problemy metodyczne wyceny przedsiębiorstw6.1. Wprowadzenie6.2. Standardy wartości i przesłanki wartości6.2.1. Historia standardów wartości6.2.2. Przesłanki wartości6.2.3. Współczesne podejście do standardów wartości6.2.4. Definiowanie wartości według funkcjonalnej szkoły wyceny6.3. Koszt kapitału własnego - wybrane problemy6.3.1. Modele obliczania kosztu kapitału własnego6.3.2. Kontrowersje wokół premii za ryzyko rynkowe6.3.3. Problem stopy wolnej od ryzyka6.3.4. Problem oczekiwanej i historycznej premii za ryzyko rynkowe6.4. Kontrowersje dotyczące premii i dyskont6.4.1. Premia za kontrolę, premia akwizycyjna i dyskonto za brak kontroli6.4.2. Premia za wielkość6.4.3. Dyskonto z tytułu braku płynności akcji6.5. PodsumowanieZakończenieZałącznikiLiteraturaSpis rysunkówSpis tabelSpis załączników

Kod wydawnictwa: 978-83-7695-538-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl