Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ I NIEODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU PRZYCZYNY PRZEJAWY KONSEKWENCJE EKONOMICZNE 	 SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ I NIEODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU PRZYCZYNY PRZEJAWY KONSEKWENCJE EKONOMICZNE

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ I NIEODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU PRZYCZYNY PRZEJAWY KONSEKWENCJE EKONOMICZNE SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ I NIEODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU PRZYCZYNY PRZEJAWY KONSEKWENCJE EKONOMICZNE

TOMASZ J. DĄBROWSKI, KATARZYNA MAJCHRZAK

Producent: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Cena: 52.00 zł 46.80 brutto

Koszty dostawy:
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 8.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 11.50 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 15.50 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.00 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.00 zł brutto
  • Kurier GLS - przedpłata 22.00 zł brutto
  • Kurier GLS - pobranie 25.00 zł brutto
  • Odbiór osobisty 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8030-542-7

238 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022

Zasadnicze przesłanie monografii jest następujące: CSR stanowi źródło korzyści ekonomicznych, jednak gdy działania z tego zakresu mają jedynie charakter symboliczny, stanowiąc odpowiedź na presję ze strony otoczenia, wzrasta prawdopodobieństwo, że będą im towarzyszyły zachowania społecznie nieodpowiedzialne. Szkody pojawiające się w takiej sytuacji są z reguły większe, niż gdyby organizacja w ogóle nie była aktywna w sferze CSR. Zagrożenie, że wystąpi negatywny scenariusz, można zminimalizować - wymaga to zmiany podejścia do społecznej odpowiedzialności biznesu i uznania jej za domenę działań substancjalnych. Zmianę taką ułatwia uwzględnianie wartości i zasad etycznych jako ważnych elementów kultury korporacyjnej przedsiębiorstwa. Autorzy wyrażają nadzieję, że przesłanie to trafi zwłaszcza do jednej z ważnych grup adresatów monografii - menedżerów zarządzających przedsiębiorstwami oraz osób aspirujących i przygotowujących się do pełnienia tej niełatwej roli.

(fragment Wprowadzenia)

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

CZĘŚĆ I
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU

Rozdział 1
Wewnętrzne przyczyny podejmowania przez przedsiębiorstwa działań w sferze CSR
1.1. Rola wartości organizacyjnych
1.2. CSR jako narzędzie kształtowania wizerunku i reputacji przedsiębiorstwa
1.3. Społeczna odpowiedzialność jako element zarządzania ryzykiem

Rozdział 2
Zewnętrzne przyczyny wzrostu aktywności przedsiębiorstw w sferze CSR
2.1. Wzrost oczekiwań opinii publicznej wobec społecznego zaangażowania przedsiębiorstw
2.2. Presja ze strony różnych grup interesariuszy
2.2.1. Wzrost znaczenia organizacji pozarządowych
2.2.2. Rola konsumentów
2.2.3. Klienci instytucjonalni i zrównoważone łańcuchy dostaw
2.2.4. Zmiany w podejściu inwestorów - rozwój społecznie odpowiedzialnego inwestowania
2.2.5. Znaczenie działań konkurentów
2.3. Rozwój regulacji i samoregulacji

Rozdział 3
Przejawy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
3.1. Programy etyczne i dotyczące przestrzegania praw człowieka
3.2. Dialog z interesariuszami
3.3. Działalność filantropijna
3.4. Cause-related marketing - marketing połączony z dobroczynnością
3.5. Wolontariat pracowniczy
3.6. Work-life balance, czyli równowaga między życiem zawodowym a prywatnym
3.7. Działania w zakresie ochrony środowiska
3.8. Zarządzanie łańcuchem dostaw
3.9. Raportowanie niefinansowe

Rozdział 4
Ekonomiczne konsekwencje społecznej odpowiedzialności biznesu
4.1. Mechanizmy negatywnego wpływu CSR na wyniki ekonomiczne
4.2. Mechanizmy pozytywnego wpływu CSR na wyniki ekonomiczne
4.2.1. Społeczna odpowiedzialność a poprawa wyników i wzrost wartości przedsiębiorstwa
4.2.2. Społeczna odpowiedzialność a ochrona wartości przedsiębiorstwa

Rozdział 5
Społeczna odpowiedzialność biznesu w ocenie ekspertów - wyniki badań

CZĘŚĆ II
SPOŁECZNA NIEODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU

Rozdział 6
Wewnętrzne przyczyny podejmowania przez przedsiębiorstwa działań społecznie nieodpowiedzialnych
6.1. Kultura organizacyjna
6.2. Rola czynników ekonomicznych
6.3. Bifurkacja ryzyka

Rozdział 7
Zewnętrzne przyczyny społecznej nieodpowiedzialności przedsiębiorstw
7.1. Znaczenie presji konkurencyjnej
7.2. Wpływ warunków instytucjonalnych

Rozdział 8
Przejawy działań społecznie nieodpowiedzialnych
8.1. Nieetyczne i nieuczciwe praktyki biznesu
8.1.1. Korupcja
8.1.2. Nieuczciwa konkurencja
8.1.3. Uchylanie się od płacenia podatków
8.2. Naruszanie interesów konsumentów
8.3. Działania nieodpowiedzialne wobec innych grup interesariuszy (pracowników, inwestorów, dostawców, społeczności lokalnych)

Rozdział 9
Ekonomiczne konsekwencje zachowań społecznie nieodpowiedzialnych
9.1. Mechanizmy pośredniczące we wpływie CSiR na wyniki i wartość przedsiębiorstwa
9.2. Czynniki modyfikujące oddziaływanie CSiR na sytuację przedsiębiorstwa

Rozdział 1 0
Społeczna nieodpowiedzialność biznesu w ocenie ekspertów - wyniki badań
Podsumowanie

Załączniki

Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety

Załącznik 2. Metryczka - profil i doświadczenie zawodowe ekspertów

Załącznik 3. Zestawienie instytucji, których przedstawiciele zaproszeni zostali do badania eksperckiego

Załącznik 4. Wyniki badań - działania społecznie odpowiedzialne

Załącznik 5. Wyniki badań - działania społecznie nieodpowiedzialne

Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel

Kod producenta: 978-83-8030-542-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

 

Tel. 22 822 90 41

www.ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.