ROZWÓJ KOMPETENCJI DLA GOSPODARKI 4.0
red.nauk.ALDONA ANDRZEJCZAK
Wydawnictwo: FUNDACJA NA RZECZ CZYSTEJ ENERGII
Cena: 42.90 zł
38.61 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-67372-12-1
205 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
Pandemia COVID-19, podczas której nastąpiło gwałtowne zintensyfikowanie zmian w różnych sferach życia, unaoczniła, jak bardzo jesteśmy uzależnieni od technologii informacyjnych. W ten sposób w pewnym stopniu większości ludzi przybliżyła ideę czwartej rewolucji przemysłowej i koncepcję gospodarki 4.0. Czwarta rewolucja przemysłowa jest kojarzona ze sztuczną inteligencją, czyli zastępowaniem człowieka w podejmowaniu wielu decyzji przez maszyny. Jest też łączona ze zmianami technologicznymi, z zaawansowaną robotyką, autonomicznymi pojazdami, Internetem, przetwarzaniem danych w chmurze, zmianami w zakresie systemów informacyjno-komunikacyjnych. Cyfryzacja wszystkich sfer życia zbliża się nieuchronnie. Zakłada się, że wymusi ona fundamentalne zmiany w systemach biznesowych, produkcji oraz edukacji. Zrewolucjonizuje też sposób, w jaki myślimy, komunikujemy się i pracujemy. Konsekwencją zmian zapoczątkowanych czwartą rewolucją przemysłową jest gospodarka 4.0, a w jej wyniku należy spodziewać się istotnych zmian na rynku pracy. Zakłada się, że zniknie wiele dotąd potrzebnych zawodów, a w ich miejsce pojawią się nowe. Także w tych zawodach, które się utrzymają, nastąpi istotna zmiana treści i sposobu pracy. Pojawia się wiele spekulacji na temat tego, jakie kompetencje będą potrzebne w przyszłości. Wszystko wskazuje na to, że w gospodarce 4.0 wszyscy będą musieli być gotowi do permanentnego rozwoju własnych kompetencji.
Monografia nawiązuje do problemów rozwoju kompetencji zawodowych, które mogą być wymagane w gospodarce 4.0 z perspektywy studenta i pracownika. Jej celem jest przedstawienie najważniejszych wyzwań stojących przed jednostkami, edukacją oraz organizacjami, wobec zmian na rynku pracy związanych z intensyfikacją procesów rewolucji 4.0.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Aldona Andrzejczak
Rozdział 1
Wybrane konteksty rozwoju kompetencji
Aldona Andrzejczak
Wprowadzenie
Ramy pojęciowe rozwoju osobistego i zawodowego
Pomiar rozwoju - podejście kompetencyjne do rozwoju
Indywidualny kontekst rozwoju zawodowego
Organizacyjny kontekst rozwoju zawodowego
Zakończenie
Bibliografia
Rozdział 2
Praca i kompetencje w gospodarce 4.0
Olena Shelest-Szumilas
Wprowadzenie
Praca w warunkach gospodarki 4.0
Kompetencje przyszłości
Uwagi o edukacji wyższej wobec wyzwań gospodarki 4.0
Zakończenie
Bibliografia
Rozdział 3
Model kształcenia kompetencji pracowników dla gospodarki przyszłości
Jan Polcyn
Wprowadzenie
Kompetencje oczekiwane przez gospodarkę przyszłości
Atrakcyjność zawodów związanych z nowymi technologiami
Model systemu kształcenia dla nowej gospodarki
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 4
Rozwój kompetencji wykładowców akademickich w zakresie nauczania
online
Anna Wach
Wprowadzenie
Profesjonalizacja i doskonalenie kompetencji do nauczania
(Nie)przygotowanie nauczycieli akademickich do prowadzenia zajęć zdalnych w okresie pandemii
Teoretyczne uzasadnienia kompetencji do nauczania online
W kierunku rozwoju kompetencji do nauczania online. Doświadczenia
Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Zakończenie
Bibliografia
Rozdział 5
Kompetencje cyfrowe kadry organizacji pozarządowych w kontekście
digitalizacji
Joanna Schmidt
Wprowadzenie
Transformacja cyfrowa
Pojęcie kompetencji cyfrowych i ich rola w gospodarce cyfrowej
Znaczenie digitalizacji w organizacjach pozarządowych
Kompetencje cyfrowe kadry organizacji pozarządowych i bariery w ich
rozwijaniu
Zakończenie
Bibliografia
Rozdział 6
Komunikacja interpersonalna jako kompetencja przyszłości. Płeć jako
kryterium różnicujące
Joanna Furmańczyk
Wprowadzenie
Kompetencje przyszłości w gospodarce 4.0
Kompetencja komunikacyjna
Różnice w komunikowaniu się kobiet i mężczyzn - aspekt teoretyczny
Różnice w komunikacji kobiet i mężczyzn - wyniki analizy
Zakończenie
Bibliografia
Rozdział 7
Szkolenie i rozwój pracowników w organizacji turkusowej na przykładzie
firmy Highsolutions sp. z o.o.
Aneta Pisarska
Wprowadzenie
Szkolenie i rozwój pracowników w organizacjach tradycyjnie zarządzanych
Istota organizacji turkusowych
Metodologia badań
Prezentacja organizacji
Szkolenia i rozwój w Highsolutions
Zakończenie
Bibliografia
Rozdział 8
Szkolenia e-learningowe jako narzędzie rozwoju kompetencji. Studium
bankowe
Jerzy Kaźmierczyk
Wprowadzenie
Rola szkoleń w kształtowaniu kompetencji
Metodyka badania oraz wykorzystane dane
Szkolenia e-learningowe w świetle badań empirycznych
Zakończenie
Bibliografia
Rozdział 9
Satysfakcja użytkowników wirtualnej rzeczywistości w procesie
szkoleniowym na przykładzie międzynarodowego przedsiębiorstwa 4.0
Patrycjusz Rak-Miąsik
Wprowadzenie
Rozwój pracownika w przedsiębiorstwie 4.0
Wykorzystywane metody szkoleniowe w przedsiębiorstwie poddanym badaniu empirycznemu
Metodyka przeprowadzonych badań empirycznych
Umiejętność korzystania z wirtualnej rzeczywistości
Jakość rozwiązań szkoleniowych VR
Współpraca sztucznej inteligencji z człowiekiem podczas procesu szkolenia
Efektywność szkolenia wirtualnego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
Wnioski i rekomendacje
Bibliografia
Rozdział 10
Reorientacja zawodowa w gospodarce 4.0 na przykładzie byłych
sportowców
Adam Metelski
Wprowadzenie
Istota reorientacji zawodowej w gospodarce 4.0
Metodyka badań
Wyniki
Zakończenie
Bibliografia
Notka o autorach
Kod wydawnictwa: 978-83-67372-12-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.