ROLA ORGANIZACJI ZBIOROWEGO ZARZĄDZANIA PRAWAMI AUTORSKIMI I POKREWNYMI W ŚRODOWISKU CYFROWYM NA PRZYKŁADZIE POLSKI I NIEMIEC
KATARZYNA PARCHIMOWICZ
Wydawnictwo: AT WYDAWNICTWO
Cena: 39.90 zł
35.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-63910-73-0
150 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2017
Recenzowana monografia kompleksowo przedstawia problem prawny niedostosowania organizacji zbiorowego zarządzania do zmian związanych z rozwojem technologii.(...) monografia Pani Katarzyny Parchimowicz stanowi oryginalne opracowanie, wzbogacające dorobek nauk prawnych. Dotychczas nie poruszano tego jakże aktualnego tematu tak kompleksowo, a ponadto z perspektywy porównawczej.
SPIS TREŚCI
Wykaz skrótów
Wstęp
Rozdział I. Geneza i rola organizacji zbiorowego zarządzania prawamiautorskimi lub pokrewnymi w ujęciu tradycyjnym
1.1. Prawo autorskie i organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi z historycznej perspektywy1.2. Czynniki, które zdecydowały o rozpowszechnieniu się działalności organizacji zbiorowego zarządzania jako modelu1.2.1. Prawa autorskie i pokrewne jako prawa zasadniczo wymagające zbiorowego zarządu1.2.2. Funkcje o.z.z. istotne dla twórców lub wykonawców1.2.3. Funkcje o.z.z. istotne dla użytkowników1.2.4. Funkcje o.z.z. istotne dla społeczeństwa1.3. Zadania organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi w ujęciu tradycyjnym1.3.1. Zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi i pokrewnymi w ogólności1.3.2. Rola organizacji zbiorowego zarządzania w stosunku do twórców lub wykonawców1.3.3. Rola organizacji zbiorowego zarządzania w stosunku do użytkowników1.4. Formy działalności organizacji zbiorowego zarządzania1.4.1. Tytuł prawny działalności organizacji zbiorowego zarządzania1.4.2. Formy zarządu według stopnia kolektywizacji praw
Rozdział II. Realizacja zadań organizacji zbiorowego zarządzania w Polsce i w Niemczech według modelu tradycyjnego2.1. Założenia konstrukcyjne o.z.z. w Polsce i w Niemczech2.2. Wykonywanie zadań dotyczących twórców i wykonawców2.2.1. Umowy między o.z.z. a twórcami lub wykonawcami2.2.2. Wyliczenie i podział wynagrodzeń. Opłaty reprograficzne2.2.3. Egzekwowanie praw powierzonych i ich ochrona2.2.4. Zadania dotyczące kwestii socjalnych i rozwoju kulturowego2.3. Wykonywanie zadań dotyczących użytkowników2.3.1. Obowiązek kontraktowania2.3.2. Treść i forma umów z użytkownikami
Rozdział III. Zmiany zachodzące w związku z rozwojem środowiska cyfrowego w systemie praw autorskich i pokrewnych oraz ich wpływ na rolę organizacji zbiorowego zarządzania3.1. Ogólne mechanizmy środowiska cyfrowego i ich pośredni wpływ na działalność organizacji zbiorowego zarządzania3.1.1. Digitalizacja w systemie praw autorskich i pokrewnych3.1.2. Nowe formy utworów oraz zwiększona intensywność ich eksploatacji3.1.3. Naruszenia praw autorskich i pokrewnych w internecie3.2. Bezpośredni wpływ środowiska cyfrowego na wykonywanie poszczególnychzadań przez organizacje zbiorowego zarządzania3.2.1. Problemy związane z zawieraniem umów z twórcami oraz udzielaniem licencji użytkownikom - fragmentacja praw i terytorializm3.2.2. Dostęp do informacji i przejrzystość działań o.z.z.3.2.3. Pozycja dominująca o.z.z. a rozwój środowiska cyfrowego3.3. Reakcje na przemiany w systemie zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi związane z rozwojem środowiska cyfrowego. Poszukiwanie alternatywdla działalności organizacji zbiorowego zarządzania3.3.1. Indywidualny zarząd3.3.2. Inne sposoby zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi3.4. Dotychczasowe próby rozwiązania problemów o.z.z. w środowisku cyfrowym3.4.1. Umowy o wzajemnej reprezentacji między o.z.z. jako rozwiązanieproblemu terytorialności3.4.2. Tendencje centralizacyjne - one-stop-shops Rozdział IV. Dyrektywa 2014/26/UE jako rozwiązanie problemów o.z.z.w środowisku cyfrowym. Działania implementacyjne w Polsce i w Niemczech4.1. Droga do dyrektywy 2014/26/UE 4.1.1. Zalecenie 2005/737/WE 4.1.2. Projekt dyrektywy 2014/26/UE 4.2. Treść dyrektywy 2014/26/UE i jej wpływ na funkcjonowanie organizacjizbiorowego zarządzania w środowisku cyfrowym 4.2.1. Licencje wieloterytorialne dotyczące praw do utworów muzycznychdo korzystania online na rynku wewnętrznym4.2.2. Założenia ogólne wykonywania zbiorowego zarządu przez o.z.z.4.2.3. Ocena postanowień dyrektywy 2014/26/UE4.3. Działania implementacyjne w Polsce i w Niemczech4.3.1. Działania implementacyjne w Polsce4.3.2. Działania implementacyjne w NiemczechPodsumowanie Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-63910-73-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.