Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

PRZESTRZEŃ DO ZABAWY W ŻŁOBKU. POTRZEBY ROZWOJOWE MAŁYCH DZIECI. O TYM JAK JE ZASPOKAJAĆ W ZABAWIE

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

PRZESTRZEŃ DO ZABAWY W ŻŁOBKU. POTRZEBY ROZWOJOWE MAŁYCH DZIECI. O TYM JAK JE ZASPOKAJAĆ W ZABAWIE

ANETA JEGIER, ANNA MIKLER-CHWASTEK

Wydawnictwo: DIFIN

Cena: 55.00 zł 43.45 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8270-294-1

stron: 191

format: B5

oprawa: miękka

Rok wydania: 2024

 

Przestrzeń do zabawy w żłobku jest bardzo ważna dla rozwoju dzieci. Dzięki odpowiednio dostosowanym przestrzeniom i zabawkom, maluchy mogą rozwijać swoje umiejętności motoryczne, poznawać świat i uczyć się poprzez zabawę.

W książce znajdziesz wiele pomysłów i inspiracji dotyczących kreowania atrakcyjnych i bezpiecznych przestrzeni zabaw dla najmłodszych. Autorki dzielą się swoimi doświadczeniami i wskazówkami dotyczącymi organizacji czasu wolnego. Cennym dodatkiem jest bank dobrych praktyk dla rodziców i wychowawców małych dzieci.

Dzięki tej książce dzieci będą mogły cieszyć się aktywnością fizyczną, rozwijać zdolności społeczne i kreatywne, a także rozwijać się w sposób holistyczny. To cenne narzędzie dla wszystkich pracowników żłobków, którzy chcą stworzyć dzieciom przyjazne i inspirujące miejsce do zabawy i nauki.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1. Biologiczne potrzeby małych dzieci

1.1. Rola snu
1.2. Prawidłowe żywienie
1.3. Zasady organizacji żywienia małego dziecka
1.3.1. Bobas Lubi Wybór
1.3.2. Aktywność ruchowa
1.4. Potrzeba właściwej opieki pielęgnacyjnej i zdrowotnej
1.4.1. Pielęgnacja, dbałość o higienę ciała
1.4.2. Zdrowe zęby
1.4.3. Ubranie dobrane odpowiednio do warunków
1.4.4. Rezygnacja z pieluchy
1.4.5. Ochrona przed promieniowaniem UV i elektromagnetycznym
1.4.6. Ochrona zdrowia - kontrola pediatryczna

Rozdział 2. Zaspokajanie potrzeb psychicznych

2.1. Dążenie do samodzielności i potrzeba badania otoczenia
2.2. Potrzeba bliskości, przynależności i bezpieczeństwa
2.3. Ochrona dziecka przed krzywdzeniem
2.4. Potrzeba kontaktu z rówieśnikami
2.5. Potrzeba samodzielnego poznawania i uczenie się przez doświadczanie
2.6. Respektowanie potrzeb dzieci w żłobku

Rozdział 3. Wspomaganie rozwoju psychoruchowego w żłobku

3.1. Rozwój i proces uczenia się
3.2. Co należy mieć na uwadze, wspierając rozwój małego dziecka
3.3. Wspomaganie rozwoju dziecka w żłobku
3.4. Wczesne wspomaganie dziecka z trudnościami rozwojowymi
3.5. Zalety wczesnego wsparcia rozwoju małego dziecka
3.6. Zasady organizacji procesu wspomagania rozwoju
3.7. Metoda Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci

Rozdział 4. Fizyczne i społeczne środowisko żłobka

4.1. Przestrzenie budowania relacji
4.2. Bodźce zmysłowe płynące z przestrzeni
4.3. Co to jest dieta sensoryczna
4.4. Społeczne środowisko żłobka
4.5. Interakcje w żłobku
4.6. Powody komunikowania się
4.7. Posiłki w żłobku. Czy chodzi jedynie o to, żeby dziecko zjadło?

Rozdział 5. Zabawa swobodna i zorganizowana

5.1. Czym jest zabawa dla małego dziecka i jakich kompetencji ono potrzebuje, by się bawić?
5.2. Rola dorosłego w organizacji zabaw dla małych dzieci
5.3. Diagnostyczny walor zabaw
5.4. Terapeutyczny walor zabawy
5.5. Propozycje zabaw dla dzieci w wieku poniemowlęcym
5.5.1. Zabawy fundamentalne
5.5.2. Zabawy konstrukcyjne
5.5.3. Zabawy ruchowe – wsparcie naturalnej potrzeby dziecka
5.5.4. Elementy jogi w grupie żłobkowej
5.5.5. Elementy sensoplastyki w grupie żłobkowej
5.5.6. Elementy terapii ręki w grupie żłobkowej
5.5.7. Zabawy z elementami dramy
5.5.8. Zabawy z wykorzystaniem muzyki

Rozdział 6. Czas wolny małych dzieci

Rozdział 7. Możliwości i zagrożenia atrakcji w żłobku – teatrzyków, balów, spotkań świątecznych

Rozdział 8. Bank dobrych praktyk dla rodziców i wychowawców małych dzieci

Zakończenie
Bibliografia

Załącznik. Sprawdzian rozwoju dzieci kończących pierwszy, drugi i trzeci rok życia
Koniec pierwszego roku życia
Koniec drugiego roku życia
Koniec trzeciego roku życia

Kod wydawnictwa: 978-83-8270-294-1

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl