Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
PRZESTRZEŃ DO ZABAWY W ŻŁOBKU. POTRZEBY ROZWOJOWE MAŁYCH DZIECI. O TYM JAK JE ZASPOKAJAĆ W ZABAWIE
ANETA JEGIER, ANNA MIKLER-CHWASTEK
Wydawnictwo: DIFIN
Cena: 55.00 zł
43.45 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8270-294-1
stron: 191
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2024
Przestrzeń do zabawy w żłobku jest bardzo ważna dla rozwoju dzieci. Dzięki odpowiednio dostosowanym przestrzeniom i zabawkom, maluchy mogą rozwijać swoje umiejętności motoryczne, poznawać świat i uczyć się poprzez zabawę.
W książce znajdziesz wiele pomysłów i inspiracji dotyczących kreowania atrakcyjnych i bezpiecznych przestrzeni zabaw dla najmłodszych. Autorki dzielą się swoimi doświadczeniami i wskazówkami dotyczącymi organizacji czasu wolnego. Cennym dodatkiem jest bank dobrych praktyk dla rodziców i wychowawców małych dzieci.
Dzięki tej książce dzieci będą mogły cieszyć się aktywnością fizyczną, rozwijać zdolności społeczne i kreatywne, a także rozwijać się w sposób holistyczny. To cenne narzędzie dla wszystkich pracowników żłobków, którzy chcą stworzyć dzieciom przyjazne i inspirujące miejsce do zabawy i nauki.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Biologiczne potrzeby małych dzieci
1.1. Rola snu
1.2. Prawidłowe żywienie
1.3. Zasady organizacji żywienia małego dziecka
1.3.1. Bobas Lubi Wybór
1.3.2. Aktywność ruchowa
1.4. Potrzeba właściwej opieki pielęgnacyjnej i zdrowotnej
1.4.1. Pielęgnacja, dbałość o higienę ciała
1.4.2. Zdrowe zęby
1.4.3. Ubranie dobrane odpowiednio do warunków
1.4.4. Rezygnacja z pieluchy
1.4.5. Ochrona przed promieniowaniem UV i elektromagnetycznym
1.4.6. Ochrona zdrowia - kontrola pediatryczna
Rozdział 2. Zaspokajanie potrzeb psychicznych
2.1. Dążenie do samodzielności i potrzeba badania otoczenia
2.2. Potrzeba bliskości, przynależności i bezpieczeństwa
2.3. Ochrona dziecka przed krzywdzeniem
2.4. Potrzeba kontaktu z rówieśnikami
2.5. Potrzeba samodzielnego poznawania i uczenie się przez doświadczanie
2.6. Respektowanie potrzeb dzieci w żłobku
Rozdział 3. Wspomaganie rozwoju psychoruchowego w żłobku
3.1. Rozwój i proces uczenia się
3.2. Co należy mieć na uwadze, wspierając rozwój małego dziecka
3.3. Wspomaganie rozwoju dziecka w żłobku
3.4. Wczesne wspomaganie dziecka z trudnościami rozwojowymi
3.5. Zalety wczesnego wsparcia rozwoju małego dziecka
3.6. Zasady organizacji procesu wspomagania rozwoju
3.7. Metoda Weroniki Sherborne we wspomaganiu rozwoju małych dzieci
Rozdział 4. Fizyczne i społeczne środowisko żłobka
4.1. Przestrzenie budowania relacji
4.2. Bodźce zmysłowe płynące z przestrzeni
4.3. Co to jest dieta sensoryczna
4.4. Społeczne środowisko żłobka
4.5. Interakcje w żłobku
4.6. Powody komunikowania się
4.7. Posiłki w żłobku. Czy chodzi jedynie o to, żeby dziecko zjadło?
Rozdział 5. Zabawa swobodna i zorganizowana
5.1. Czym jest zabawa dla małego dziecka i jakich kompetencji ono potrzebuje, by się bawić?
5.2. Rola dorosłego w organizacji zabaw dla małych dzieci
5.3. Diagnostyczny walor zabaw
5.4. Terapeutyczny walor zabawy
5.5. Propozycje zabaw dla dzieci w wieku poniemowlęcym
5.5.1. Zabawy fundamentalne
5.5.2. Zabawy konstrukcyjne
5.5.3. Zabawy ruchowe – wsparcie naturalnej potrzeby dziecka
5.5.4. Elementy jogi w grupie żłobkowej
5.5.5. Elementy sensoplastyki w grupie żłobkowej
5.5.6. Elementy terapii ręki w grupie żłobkowej
5.5.7. Zabawy z elementami dramy
5.5.8. Zabawy z wykorzystaniem muzyki
Rozdział 6. Czas wolny małych dzieci
Rozdział 7. Możliwości i zagrożenia atrakcji w żłobku – teatrzyków, balów, spotkań świątecznych
Rozdział 8. Bank dobrych praktyk dla rodziców i wychowawców małych dzieci
Zakończenie
Bibliografia
Załącznik. Sprawdzian rozwoju dzieci kończących pierwszy, drugi i trzeci rok życia
Koniec pierwszego roku życia
Koniec drugiego roku życia
Koniec trzeciego roku życia
Kod wydawnictwa: 978-83-8270-294-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.