Dodano produkt do koszyka

Promocja

PROWADZENIE SPRAW KADROWO-PŁACOWYCH I GOSPODARKI FINANSOWEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH CZĘŚĆ 2 KWALIFIKACJA EKA.05

PROWADZENIE SPRAW KADROWO-PŁACOWYCH I GOSPODARKI FINANSOWEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH CZĘŚĆ 2 KWALIFIKACJA EKA.05

DAMIAN DĘBSKI, PAWEŁ DĘBSKI

Wydawnictwo: WSIP

Cena: 92.90 zł 83.61 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-02-19057-5

479 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Podręcznik znanych autorów przeznaczony dla uczniów kształcących się w zawodach technik ekonomista i technik rachunkowości, opracowany zgodnie z nową podstawą programową 2019. Zawód technik rachunkowości po raz pierwszy nauczany w technikum, do tej pory tylko w szkołach policealnych i na kwalifikacyjnych kursach zawodowych. Niezbędny, by dobrze przygotować się do obowiązkowego egzaminu zawodowego z kwalifikacji EKA.05.

Składa się z 4 części podzielonych na rozdziały. W pierwszej części są omówione wiadomości na temat rozliczania wynagrodzeń (m.in. wynagrodzenia, analiza kadrowa i płacowa, zastosowanie technologii informacyjnych i systemów komputerowych w obszarze kadrowo-płacowym), w drugiej części omówiono prowadzenie gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych (m.in. formy rozliczeń z kontrahentami, rozliczenia z bankami, opodatkowanie osób fizycznych i jednostek organizacyjnych, które nie są podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych, rozliczenia z ZUS), w trzeciej części są przedstawione wiadomości dotyczące kompetencji personalnych i społecznych, w czwartej zagadnienia dotyczące organizacji pracy małych zespołów. Treści teoretyczne wsparto licznymi przykładami i ćwiczeniami. Podręcznik dostosowany językowo i merytorycznie do wieku odbiorcy. Zawiera podstawową terminologię stosowaną w zawodach technik ekonomista i technik rachunkowości.

Na końcu publikacji znajduje się słowniczek pojęć i terminów branżowych oraz wykaz podstawowych pojęć w językach polskim, angielskim i niemieckim.

Materiał zawarty w podręczniku zweryfikowany na podstawie wiedzy z I kwartału 2020.

SPIS TREŚCI

Wstęp

I. Rozliczanie wynagrodzeń

1 Wynagrodzenia
1.1. Systemy wynagradzania pracowników
1.2. Składniki wynagrodzenia brutto
1.3. Obowiązkowe i˙dobrowolne składniki wynagrodzenia za˙pracę i˙ekwiwalenty
1.4. Wynagrodzenie za czas nieprzepracowany
1.5. Obligatoryjne obciążenia składkowo-podatkowe przychodów ze stosunku pracy
1.6. Obowiązkowe potrącenia z˙wynagrodzeń z˙tytułów cywilnoprawnych
i˙administracyjnoprawnych
1.7. Fakultatywne potrącenia z˙wynagrodzeń za pracę
1.8. Sporządzanie listy płac i˙imiennych kart wynagrodzeń
1.9. Obliczanie wynagrodzeń z˙tytułu umów cywilnoprawnych

2 Analiza kadrowa i˙płacowa
2.1. Wskaźniki wykorzystywane do przeprowadzenia analizy zatrudnienia
2.2. Wskaźniki wykorzystywane do przeprowadzenia analizy wynagrodzeń

3 Zastosowanie technologii informacyjnych i˙systemów komputerowych
w˙obszarze kadrowo-płacowym
3.1. Przygotowywanie dokumentacji osobowej i˙pracowniczej w˙edytorze tekstu
3.2. Prezentacja danych z˙obszaru kadrowego i˙płacowego w˙arkuszu
kalkulacyjnym i˙edytorze tekstu
3.3. Obliczanie w˙arkuszu kalkulacyjnym wskaźników wykorzystywanych
do analizy zatrudnienia i˙wynagrodzeń
3.4. Sporządzanie dokumentów kadrowych w˙programie kadrowo-płacowym
3.5. Rozliczanie wynagrodzeń z˙tytułu umów o˙pracę i˙umów˙cywilnoprawnych
z˙wykorzystaniem programu kadrowo-płacowego

II. Prowadzenie gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych

4 Formy rozliczeń z˙kontrahentami
4.1. Formy rozliczeń gotówkowych i˙bezgotówkowych
4.2. Rodzaje weksli i˙podstawowe pojęcia z˙obrotu wekslowego
4.3. Koszty i˙przychody wynikające z˙wekslowych rozliczeń z˙kontrahentami
4.4. Koszty i˙przychody wynikające z˙transakcji z˙kontrahentami
4.5. Odsetki za opóźnienie w˙transakcjach handlowych

5 Rozliczenia z˙bankami
5.1. Rodzaje rachunków bankowych
5.2. Rodzaje kredytów bankowych
5.3. Pozostałe usługi bankowe
5.4. Rodzaje operacji bankowych
5.5. Koszty kredytów bankowych
5.6. Koszty dyskonta weksla
5.7. Odsetki od lokat

6 Opodatkowanie osób fizycznych i˙jednostek organizacyjnych, które nie są
podatnikami podatku dochodowego od˙osób˙prawnych
6.1. Pojęcie podatku i˙innych opłat publicznych
6.2. Klasyfikacja podatków
6.3. Dokumentacja obrotu środkami trwałymi
6.4. Amortyzacja środków trwałych i˙wartości niematerialnych i˙prawnych
dla celów podatkowych
6.5. Rejestracja dokumentów w˙ewidencjach podatkowych w˙różnych podmiotach
o˙różnych formach opodatkowania
6.6. Zaliczki z˙tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych prowadzących
działalność gospodarczą opodatkowanych w˙różnych formach
6.7. Dokumenty rozliczeniowe z˙tytułu podatku od towarów i˙usług
6.8. Polecenia przelewów dla celów podatkowych
6.9. Odsetki od zaległości podatkowych
6.10. Rozliczenie roczne płatnika zaliczek na podatek dochodowy z˙tytułu
zatrudniania pracowników
6.11. Roczne zeznanie podatkowe osób fizycznych prowadzących działalność
gospodarczą
6.12. Roczne zeznanie podatkowe osób fizycznych nieprowadzących
działalności gospodarczej
6.13. Podatek akcyzowy i˙podatki lokalne
6.14. Okres przechowywania dokumentów podatkowych

7 Rozliczenia z˙Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
7.1. Podstawowe pojęcia z˙zakresu ubezpieczeń społecznych oraz terminy
opłacania składek
7.2. Wysokość składek na ubezpieczenia społeczne i˙zdrowotne
7.3. Ustalanie wysokości składek na ubezpieczenie społeczne i˙zdrowotne
z˙tytułu prowadzenia działalności gospodarczej
7.4. Zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym i˙zdrowotnym z˙tytułu umów
o˙pracę i˙umów cywilnoprawnych oraz prowadzenia działalności gospodarczej
7.5. Składki na Fundusz Pracy i˙Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
7.6. Dokumenty zgłoszeniowe płatnika składek i˙osób ubezpieczonych do Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych oraz korekty tych dokumentów
7.7. Miesięczne dokumenty rozliczeniowe z˙Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
oraz korekty tych dokumentów
7.8. Wypełnianie dokumentu płatniczego do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
7.9. Rodzaje świadczeń z˙ubezpieczeń społecznych
7.10. Dokumenty stanowiące podstawę do uzyskania zasiłków
7.11. Dokumenty stanowiące podstawę do ustalenia uprawnień rentowych
i˙emerytalnych

8 Rozliczenia podatkowe i˙rozliczenia z˙Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, możliwe dzięki zastosowaniu technologii informacyjnych i˙systemów komputerowych
8.1. Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i˙rozchodów za pomocą programu
finansowo-księgowego
8.2. Prowadzenie rejestrów podatku od towarów i˙usług w˙programie
finansowo-księgowym
8.3. Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz sporządzanie dokumentów
obrotu środkami trwałymi w˙programie komputerowym
8.4. Prowadzenie dodatkowych ewidencji w˙programie finansowo-księgowym
8.5. Prowadzenie ewidencji przychodów w˙programie finansowo-księgowym
8.6. Sporządzanie w˙programie finansowo-księgowym i˙kadrowo-płacowym
dokumentacji rozliczeniowej i˙płatniczej do urzędu skarbowego
8.7. Roczne rozliczenia podatkowe z˙tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych z˙wykorzystaniem specjalistycznych aplikacji
8.8. Sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych, rozliczeniowych i˙płatniczych płatnika składek w˙programie do rozliczeń z˙Zakładem Ubezpieczeń Społecznych

III. Kompetencje personalne i˙społeczne w˙przedsiębiorstwie

9 Komunikacja i˙relacje międzyludzkie
9.1. Reguły skutecznej komunikacji
9.2. Kanały komunikacji w˙pracy biurowej
9.3. Budowanie relacji międzyludzkich w˙przedsiębiorstwie
9.4. Etyka zawodowa

10 Kreatywność i˙zarządzanie zmianą
10.1. Rozwój kreatywności pracowników
10.2. Wprowadzanie zmian w˙przedsiębiorstwie
10.3. Przezwyciężanie oporu wobec zmian

11 Planowanie zadań
11.1. Formułowanie celu działania
11.2. Planowanie czynności składających się na realizację zadania

12 Odpowiedzialność za˙podejmowane działania
12.1. Odpowiedzialność prawna
12.2. Zachowania ryzykowne i˙naruszanie norm postępowania

13 Współpraca w˙zespole
13.1. Proces podejmowania decyzji w˙zespole
13.2. Podział ról i˙warunki funkcjonowania w˙zespole
13.3. Rozwiązywanie konfliktów

14 Techniki radzenia sobie ze˙stresem

15 Rozwój zawodowy pracownika
15.1. Analiza kompetencji i˙kwalifikacji zawodowych pracownika
15.2. Formy i˙metody doskonalenia zawodowego
15.3. Indywidualna ścieżka kariery

IV. Organizacja pracy małych zespołów

16 Planowanie pracy zespołu
16.1. Podział zadań na indywidualne i˙zespołowe
16.2. Podział procesu na zadania cząstkowe
16.3. Harmonogram realizacji zadania

17 Podział zadań w˙zespole
17.1. Grupowanie zadań cząstkowych według kryterium kompetencji
17.2. Przydział zadań według kompetencji pracowników

18 Kierowanie wykonaniem zadań
18.1. Style kierowania
18.2. Motywowanie członków zespołu
18.3. Delegowanie uprawnień

19 Monitorowanie i˙ocena wykonania zadań

20 Usprawnienia techniczne i˙organizacyjne w˙przedsiębiorstwie
20.1. Identyfikacja obszarów wymagających usprawnień
20.2. Wybór i˙wprowadzanie nowych rozwiązań technicznych i˙organizacyjnych
20.3. Model organizacji uczącej się

Słowniczek

Wykaz pojęć w˙językach polskim, angielskim i˙niemieckim

Literatura

Kod wydawnictwa: 978-83-02-19057-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl