Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
PRESJA WIZUALNA JAKO PROBLEM AUDYTU KRAJOBRAZOWEGO
TADEUSZ CHMIELEWSKI, SZYMON CHMIELEWSKI, AGNIESZKA KUŁAK
Wydawnictwo: UNIWERSYTET PRZYRODNICZY W LUBLINIE
Cena: 59.90 zł
53.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7259-276-7
148 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018
Monografia zawiera analizę zjawiska presji wizualnej wywieranej na mieszkańców miast przez współczesne formy zagospodarowania przestrzennego (w szczególności przez nośniki reklamowe) oraz omówienie metod oceny skali tej presji.W opracowaniu wskazano również sposoby rozwiązania lub łagodzenia problemu oraz podkreślono potrzebę uwzględnienia zagadnień presji wizualnej jako elementu audytu krajobrazowego dużych i średnich miast, stanowiących centra aktywności życiowej większości społeczeństwa, a jednocześnie obszary o największej dynamice przekształceń krajobrazu oraz presji cywilizacyjnej.Ważnym celem publikacji jest także edukacja krajobrazowa społeczeństwa, dotycząca w szczególności percepcji krajobrazu, oceny walorów fizjonomicznych terenu, znaczenia estetyki krajobrazu oraz instrumentów jego ochrony i kształtowania.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
I. TEORETYCZNE PODSTAWY PERCEPCJI KRAJOBRAZU I KONCEPCJA JEGO STRUKTURY FIZJONOMICZNEJDefinicje krajobrazu zawarte w aktach prawnychTeoretyczne podstawy percepcji krajobrazu Koncepcja fizjonomicznej struktury krajobrazuStruktura fizjonomiczna a struktura ekologiczna krajobrazuII. OCENA WALORÓW FIZJONOMICZNYCH KRAJOBRAZU Fizjonomiczna wartość krajobrazu Styl krajobrazuTożsamość miejscaOgólne założenia audytu krajobrazowego w Polsce Klasyfikacja zagrożeń walorów krajobrazuIII. PRESJA WIZUALNA WYWIERANA NA UŻYTKOWNIKÓW KRAJOBRAZU Globalne ujęcie zjawiska presji wizualnejBadania społecznej oceny krajobrazu poddanego presji wizualnej nośników reklamowychIV. ANALIZA WIDOCZNOŚCI W OCENIE PRESJI WIZUALNEJ Wiadomości wstępneTeoretyczne podstawy modelowania widoczności w oprogramowaniu GIS Praktyczne aspekty modelowania widoczności w ocenie presji wizualnejAnaliza widoczności nośników reklamowych i techniczne aspekty ich inwentaryzacji V. INSTRUMENTY OCHRONY I KSZTAŁTOWANIA KRAJOBRAZU PODDANEGO PRESJI WIZUALNEJ ORAZ PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK URBANISTYCZNYCHWiadomości wstępneOchrona i kształtowanie krajobrazu w Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030Ustawa krajobrazowaMiejscowy plan zagospodarowania przestrzennego jako instrument kształtowania ładu przestrzennego i estetyki krajobrazuParki kulturoweInstrumenty ochrony i kształtowania fizjonomii krajobrazu zawarte w Ustawie o ochrony przyrodyPrzykłady dobrych praktyk dotyczących poprawy estetyki miastVI. ELEMENTY AUDYTU KRAJOBRAZOWEGO MIASTA LUBLINAPrzyrodnicze uwarunkowania fizjonomii krajobrazu miasta LublinaIdentyfikacja obszarów o kluczowym znaczeniu dla współczesnej fizjonomii miasta LublinaWybrane studia diagnostyczne oraz koncepcja strefowej ochrony fizjonomii krajobrazu miasta LublinaPodsumowanieSłownik ważniejszych terminówLiteraturaSpis rycin
Kod wydawnictwa: 978-83-7259-276-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.