Dodano produkt do koszyka

Promocja

PRAWO I ETYKA W DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

PRAWO I ETYKA W DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

ALDONA MAŁGORZATA DEREŃ, WOJCIECH MAŁUSZYŃSKI

Wydawnictwo: OPO BYDGOSZCZ

Cena: 37.30 zł 33.57 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 83-87636-42-8

137 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 1999

Wstęp

Dość powszechnie twierdzi się, że żyjemy w okresie "kryzysu etyki". Codziennie widzimy w gazetach nagłówki, których treść zdaj sie na to wskazywać. Kontrowersje dotyczące korupcji władzy, oszukańcze praktyki handlowe, czy też utrata dobrego imienia wielu instytucji finansowych, skłania do refleksji i pytań o legalność i etyczność zachowań ludzi działających we współczesnych organizacjach. Louis Harris, badacz opinii publicznej, poinformował, że na pytanie: "Czy przedsiębiorstwa troszczą się o legalne i etyczne zachowanie swoich menedżerów?", 70% odpowiedzi brzmiało: "Nie". Chociaż badania opinii publicznej, zwłaszcza przeprowadzane w rozmaitych okresach i w odmienny sposób nie mogą być traktowane jako absolutnie pewny obraz warunków istniejących w przedsiębiorstwach, to wszystkie najnowsze ankiety wskazują na to samo: zaufanie publiczne do etyki przedsiębiorstw zmalało, mimo iż prawie każda wielka zachodnia korporacja (około 90%) ma swój kodeks etyczny.W prezentowanej pracy, nie dokonuje się rozstrzygnięcia dylematu, jak się ma moralność do interesów i czego można wymagać od przedsiębiorców. Zamieszczone tu uwagi na temat prawa i etyki w działalności gospodarczej są swoistą refleksją ukazującą, iż w Polsce, winna się liczyć nie tylko skuteczność, lecz także metody.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1
Prawo a inne normy społeczne
1. Uwagi wstępne
2. Normy moralne
3. Normy obyczajowe
4. Normy organizacyjne
5. Uwagi o współzależności różnych sytemów norm

Rozdział 2
Zasady współżycia społecznego czy dobre obyczaje
1. Pozaprawne klauzule "zasad współżycia społecznego"
2. "Dobre obyczaje" - powrót do tradycyjnych klauzul generalnych
3. "Dobre obyczaje kupieckie" w kodeksie handlowym
4. Prawo zwyczajowe i zwyczaj

Rozdział 3
Wybrane zjawiska z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej jako przedmiot prawa i refleksji etycznej
1. Wprowadzenie
2. Swoboda konkurencji - przegląd obowiązującego ustawodawstwa
1. Zakaz konkurencji w ustawie o działalności gospodarczej
2. Zakaz konkurencji w kodeksie handlowym
3. Zakaz konkurencji w tzw. ustawie antykorupcyjnej
3. Ustawowe pojęcie czynu nieuczciwej konkurencji
4. Niuczciwa reklama
5. Ochrona konkurencji w prawie antymonopolowym
6. Po co nam etyka w biznesie
1. Metafory jako narzędzie opisu
2. Działalność gospodarcza jako gra/zabawa
3. Organizacja formalna w języku gry
4. Działalność gospodarcza jako gra, ale niekoniecznie zabawa
5. Działalność gospodarcza jako podróż
6. Działalność gospodarcza jako wojna
7. Podmiot działalności gospodarczej a metafora maszyny
8. Organizacja jako organizm
9. Organizacja jako społeczeństwo
10. Metafora jako interwencja
7. Kodeksy

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 83-87636-42-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl