Dodano produkt do koszyka

Promocja

PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI DLA LEŚNIKÓW

PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI DLA LEŚNIKÓW

red.ANTONI BURACZEWSKI

Wydawnictwo: UNIWERSYTET PRZYRODNICZY W POZNANIU

Cena: 75.90 zł 68.31 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-7160-849-0

451 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2018

PODRĘCZNIK jest próbą przedstawienia uporządkowanej wiedzy dotyczącej przedsiębiorczości o przedsiębiorcy. Omawiane w nim zagadnienia zostały podzielone na trzy zasadnicze części. Pierwszą poświęcono teoretycznym podstawom przedsiębiorczości, drugą - procesowi założycielskiemu i zasadom zarządzania małą firmą, trzecia natomiast zawiera informacje o małych i średnich przedsiębiorstwach działających w otoczeniu gospodarstwa leśnego.

Z recenzji prof. Lecha Płotkowskiego

Przekazując ten podręcznik, prezentujący podstawowe problemy podejmowania działalności gospodarczej, autorzy wyrażają nadzieję, że przyczyni się on - chociaż w nieznacznym stopniu - do przybliżenia niezbędnej wiedzy z tego zakresu. Tegu typu publikacja pozostaje na pewnym poziomie ogólności. Mamy nadzieję, że będzie ona inspiracją do głebszego studiowania, które wyzwoli zdolność dostrzegania możliwości, których inni nie widzą, pojmowania skomplikowanych reguł gry rynkowej, budowania i przewodzenia.

SPIS TREŚCI

Wstęp CZĘŚĆ I. PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W TEORII I PRAKTYCE 1. Twórczość i kreatywność - istota i znaczenie 1.1. Rola twórczego myślenia w biznesie 1.2. Pojęcie, istota twórczości 1.3. Istota twórczego myślenia 1.4. Kreatywność, kreatywne myślenie 1.5. Rozwijanie kreatywności 1.6. Twórcze rozwiązywanie problemów Pytania sprawdzające Literatura przedmiotu do rozdziału 1 2. Przedsiębiorczość i przedsiębiorca - istota i znaczenie 2.1. Przedsiębiorczość 2.2. Innowacje 2.3. Przedsiębiorca 2.4. Cechy osobowości przedsiębiorcy Pytania sprawdzające Literatura przedmiotu do rozdziału 2 3. Tendencje rozwojowe przedsiębiorczości 3.1. Przedsiębiorczość na świecie na przełomie XX i XXI wieku 3.2. Przedsiębiorczość w Polsce 3.2.1. Ogólne uwarunkowania przedsiębiorczości po II wojnie światowej 3.2.2. Okres powojenny (1945-1949) 3.2.3. Okres przebudowy gospodarki (1950-1956) 3.2.4. Lata 1957-1970 3.2.5. Lata 1971-1980 3.2.6. Okres po 1981 roku 3.2.7. Lata 1990-2000 i następne 3.3. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości 3.4. Hamulce rozwoju przedsiębiorczości 3.5. Wolność gospodarcza 3.5.1. Gospodarka, rynek 3.5.2. Gospodarka rynkowa 3.5.3. Wolność w gospodarowaniu 3.6. Ryzyko w przedsiębiorczości 3.6.1. Znaczenie, pojęcie, źródła ryzyka 3.6.2. Zarządzanie ryzykiem 3.7. Etyka w biznesie 3.7.1. Znaczenie etyki w biznesie 3.7.2. Czym jest etyka? 3.7.3. Instytucjonalizacja (formalizacja) etyki w biznesie Pytania sprawdzające Literatura przedmiotu do rozdziału 3 4. Polityka wsparcia przedsiębiorczości, przedsiębiorczość akademicka 4.1. Wsparcie przedsiębiorczości 4.2. Przedsiębiorczość akademicka 4.2.1. Pojęcie przedsiębiorczości akademickiej i jej znaczenie 4.2.2. Istota przedsiębiorczości akademickiej 4.2.3. Nowe podejście do przedsiębiorczości akademickiej 4.2.4. Współpraca przedsiębiorców i ośrodków naukowych Pytania sprawdzające Literatura przedmiotu do rozdziału 4 5. Małe i średnie przedsiębiorstwa w gospodarce 5.1. Znaczenie i rola przedsiębiorczości oraz małych i średnich przedsiębiorstw 5.1.1. Rola przedsiębiorczości, znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw 5.1.2. Znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw dla polskiej gospodarki 5.2. Przedsiębiorstwo, przedsiębiorca w ujęciu ekonomicznym i prawnym 5.2.1. Ogólne pojęcie przedsiębiorstwa 5.2.2. Prawne pojęcie przedsiębiorcy, identyfikacja przedsiębiorców5.2.3. Działalność gospodarcza 5.3. Ewolucja życia przedsiębiorstwa 5.3.1. Znaczenie cykli życia przedsiębiorstwa 5.3.2. Fazy rozwoju przedsiębiorstwa 5.3.3. Sytuacja kryzysowa, upadek firmy 5.4. Formy prawno-organizacyjne przedsiębiorstw 5.4.1. Osoby fizyczne 5.4.2. Osoby prawne 5.4.3. Jednostki niebędące osobami prawnymi, którym ustawyprzyznają zdolność prawną 5.4.4. Wybór formy prawno-organizacyjnej 5.4.5. Kategorie przedsiębiorców 5.5. Przedsiębiorstwo rodzinne Pytania sprawdzające Literatura przedmiotu do rozdziału 5 6. Wybrane zagadnienia finansów, rachunkowości oraz podatków w teoriii praktyce małych firm 6.1. Formy i źródła finansowania działalności gospodarczej 6.1.1. Formy finansowania działalności firm 6.1.2. Rodzaje źródeł finansowania 6.1.3. Ubezpieczenia finansowe 6.2. Wybrane elementy obciążeń podatkowych w teorii i praktyce 6.2.1. Ordynacja podatkowa 6.2.2. Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) 6.2.3. Ewidencja i identyfikacja podatników i płatników 6.2.4. System podatkowy 6.2.5. Klasyfikacja podatków 6.2.6. Unikanie podatków 6.2.7. Grupy obciążeń finansowych 6.2.8. Formy opodatkowania przedsiębiorców 6.3. Ewidencja i sprawozdawczość 6.3.1. Formy ewidencji systemu finansowo-księgowego 6.3.2. Prowadzenie rachunkowości, sprawozdawczość 6.4. Wybór formy opodatkowania Pytania sprawdzające Literatura przedmiotu do rozdziału 6 CZĘŚĆ II. PROCES ZAŁOŻYCIELSKI 7. Własny biznes 7.1. Mity przedsiębiorczości 7.2. Dlaczego własny biznes 7.2.1. Wprowadzenie 7.2.2. Tendencje ogólnoświatowe i sytuacja w Polsce 7.2.3. Rola wykształcenia 7.2.4. Ocena własnych umiejętności 7.3. Jak nie ponieść porażki w biznesie 7.4. Motywy uruchamiania własnej działalności gospodarczej 7.5. Pomysły na działalność 7.5.1. Wybór pomysłu 7.5.2. Pomysły biznesowe a potencjał ludzi młodych 7.5.3. Sprawdzenie pomysłu 7.6. Wizja, misja, wizerunek firmy 7.6.1. Wizja i misja firmy 7.6.2. Wizerunek firmy Pytania sprawdzające Literatura przedmiotu do rozdziału 7 8. Planowanie firmy 8.1. Planowanie w firmie 8.1.1. Istota planowania 8.1.2. Planowanie strategiczne i operacyjne 8.1.3. Planowanie w małej firmie 8.2. Biznesplan 8.2.1. Analiza strategiczna 8.2.2. Plany dziedzinowe 8.2.3. Plan finansowy 8.2.4. Błędy przy sporządzaniu biznesplanu Pytania sprawdzające Literatura przedmiotu do rozdziału 8 9. Zakładanie i uruchomienie oraz zarządzanie małą firmą 9.1. Etapy powstawania firmy 9.1.1. Istota fazy startowej 9.1.2. Decyzje w procesie uruchomienia działalności gospodarczej9.2. Reguły postępowania związane z założeniem firmy 9.2.1. Instrumenty wspomagające zakładanie firmy 9.2.2. Procedury formalnoprawne i administracyjne 9.3. Wybrane zagadnienia z zarządzania małą firmą 9.3.1. Ogólne zasady zarządzania 9.3.2. Niektóre elementy procesu zarządzania 9.3.3. Sztuka sprzedawania Pytania sprawdzające Literatura przedmiotu do rozdziału 9 CZĘŚĆ III. MAŁE I ŚREDNIE PRZEDSIĘBIORSTWA W OTOCZENIUGOSPODARSTWA LEŚNEGO 10. Możliwości aktywności gospodarczej wokół gospodarstwa leśnego 10.1. Wstęp 10.2. Leśnictwo i jego otoczenie jako obszar realnej i potencjalnej aktywności gospodarczej 10.2.1. Wykonawstwo prac z zakresu gospodarki leśnej 10.2.2. Handel i obrót drewnem 10.2.3. Uboczne użytkowanie lasu 10.2.4. Działalność konsultingowo-doradcza 10.2.5. Turystyka przyrodnicza 10.3. Geneza i etapy rozwojowe sektora usługowego w leśnictwie 10.4. Stan i uwarunkowania rozwojowe sektora usług leśnych 10.4.1. Czynniki wpływające na rozwój 10.4.2. Techniczne uzbrojenie pracy 10.5. Kontraktowanie prac leśnych Pytania sprawdzające Literatura przedmiotu do rozdziału 10 Literatura Załączniki

Kod wydawnictwa: 978-83-7160-849-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl