PODATEK OD WARTOŚCI DODANEJ STUDIUM PRZERZUCALNOŚCI PODATKU NA KONSUMENTÓW PRACOWNIKÓW I DAWCÓW KAPITAŁU
ARKADIUSZ BERNAL
Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY W POZNANIU
Cena: 42.90 zł
38.61 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-66199-09-5
239 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Opracowanie stanowi niezwykle interesującą rozprawę naukową, poświęconą jednej z najważniejszych konstrukcji współczesnych systemów podatkowych - podatkowi od wartości dodanej. W szczególności badaniu poddane zostały cechy wymienionego podatku jako ogólnej formy opodatkowania konsumpcyjnego oraz problem przerzucalności na konsumentów, pracowników i dawców kapitału [...] Jak słusznie zauważa Autor, problem przerzucalności jest bardzo złożony, łączy bowiem w sobie wątki teorii produkcji, wymiany, podziału i konsumpcji. Wymaga zatem dużej wiedzy i znajomości nie tylko istoty podatków, ale także procesów makro- i mikroekonomicznych- dla wyjaśnienia przyczyn i skutków badanego zjawiska niezbędna jest także perspektywa sozologiczna oraz behawioralna. Autor znakomicie porusza się w tych trudnych, międzydyscyplinarnych obszarach, w imponujący sposób łącząc dywagacje teoretyczne ze studiami empirycznymi, dokonując tym samym udanej próby uzupełnienia wskazanej luki badawczej, ale też inspirując do kolejnych wyzwań badawczych.Z recenzji wydawniczej dr hab. Jolanty Szołno-Koguc
SPIS TREŚCI
Wstęp 1. Poszukiwanie i wybór przedmiotu opodatkowania 1.1. Podatki jako konsekwencja niedoskonałości rynku 1.2. Problem wyboru przedmiotu opodatkowania 1.3. Konsumpcja jako przedmiot opodatkowania 1.4. Formy opodatkowania konsumpcji 2. Idea i funkcjonowanie podatku od wartości dodanej 2.1. Historia i koncepcja podatku od wartości dodanej 2.2. Znaczenie i mechanizm podatku od wartości dodanej 2.3. Efektywność podatku od wartości dodanej 2.4. Uzasadnienie i konsekwencje różnicowania zasad opodatkowania podatkiemod wartości dodanej 3. Przerzucalność podatków jako konsekwencja istnienia rynku 3.1. Rynek jako miejsce ustalania cen 3.2. Istota przerzucalności podatku i początki teorii incydencji3.3. Przerzucalność podatków pośrednich w modelach teoretycznych 3.4. Przerzucalność podatków pośrednich w badaniach empirycznych 4. Przerzucalność podatku od towarów i usług na konsumentów 4.1. Koncepcja badania - zakres przedmiotowy, źródła danych i opis metody4.2. Zakres przerzucalności podatku w sytuacji wzrostu i spadku stawkipodatku 4.3. Zakres przerzucalności podatku a poziom ceny 4.4. Moment przerzucalności podatku5. Przerzucalność podatku od towarów i usług na czynniki produkcji 5.1. Koncepcja badania - zakres przedmiotowy, źródła danych i opis metody 5.2. Stabilizacyjne znaczenie eksportu dla poziomu wynagrodzeń czynnikówprodukcji5.3. Pracownicy i dawcy kapitału jako beneficjenci obniżki stawki podatku 5.4. Wpływ struktury asortymentowej na przerzucalność podatku na pracęi kapitał Zakończenie Bibliografia Spis tabel Spis wykresów Spis schematów The value-added tax-a study of the tax shifting to consumers, employees and capital providers
Kod wydawnictwa: 978-83-66199-09-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.