Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
OD BIONAUKI DO BIOBIZNESU KOMERCJALIZACJA WIEDZY W BIOTECHNOLOGII MEDYCZNEJ wyd.2
ARTUR K.STUDZIŃSKI
Wydawnictwo: CEDEWU
Cena: 98.00 zł
77.42 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8102-841-7
stron: 365
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2024
Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu komercjalizacji technologii i innowacji w odniesieniu do jednego z najprężniej rozwijających się sektorów na świecie, jakim jest biotechnologia medyczna. Autor prezentuje specyfikę rynku badań biotechnologicznych, rozwoju leków biologicznych oraz tworzenia bioprzedsiębiorczości w Polsce. W publikacji Czytelnik znajdzie wąską i specjalistyczną wiedzę dotyczącą tworzenia start-upów biotechnologicznych, pozyskiwania środków na rozwój projektów badawczych oraz wyboru strategii i modeli komercjalizacji osiągnięć naukowych z zakresu biotechnologii medycznej, biofarmacji, diagnostyki genetycznej i biomedycyny.
Czytelnik dowie się ponadto m.in.:
• na czym polega specyfika bioprzedsiębiorczości,
• jak wygląda krajowy sektor biotechnologiczny,
• jak można szacować budżet rozwoju leku biologicznego,
• jakie są optymalne źródła finansowania bioinnowacji,
• na czym polega strategia zarządzania własnością intelektualną w biotechnologii,
• jak skuteczniej komercjalizować osiągnięcia biotechnologiczne,
• jaką rolę w biosektorze odgrywa tzw. Big Pharma,
• czy w Polsce doświadczamy boomu biotechnologicznego,
• jak wygląda wielowariantowy model komercjalizacji biotechnologii medycznej.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1
Biotechnologia w biogospodarce i bioprzedsiębiorczości
1.1. Pojęcie biotechnologii
1.2. Pojęcie i koncepcja biogospodarki
1.3. Geneza bioprzedsiębiorczości
1.3.1. Problematyka przedsiębiorczości
1.3.2. Istota przedsiębiorczości technologicznej
1.3.3. Bioprzedsiębiorczość w sektorze biotechnologicznym
1.4. Klasyfikacja firm biotechnologicznych
Rozdział 2
Innowacje w biotechnologii
2.1 Pojęcie innowacji
2.2. Innowacyjność i transfer techniki
2.3. Uczestnicy rynku technologii i badań
2.4. Zagraniczne doświadczenia w zakresie stymulowania działalności innowacyjnej
2.4.1. Polityka rządu w zakresie innowacji i własności intelektualnej w biotechnologii
2.4.2. Specyfika i dynamika rynku biotechnologicznego
2.4.3. Popyt krajowy na leki
2.4.4. Kapitał ludzki w biotechnologii
2.4.5. Stosunek wobec współpracy międzynarodowej
2.5. Modele innowacji
Rozdział 3
Polityka proinnowacyjna - modele i strategie komercjalizacji w biotechnologii
3.1. Polityka proinnowacyjna
3.1.1. Definicje komercjalizacji
3.1.2. Wsparcie instytucjonalne projektów innowacyjnych
3.2. Ochrona własności intelektualnej w biotechnologii
3.3. Modele komercjalizacji wiedzy
3.3.1. Relacje i stadia zaawansowania w modelach komercjalizacji
3.3.2. Uniwersyteckie modele komercjalizacji
3.3.2.1. Modele komercjalizacji na uczelniach amerykańskich
3.3.2.2. Modele komercjalizacji na uczelniach brytyjskich
3.3.3. Inne indywidualne i instytucjonalne modele komercjalizacji
3.3.3.1. Model V.K. Jolly'ego
3.3.3.2. Model SEKT
3.3.3.3. Model IpOp
3.4. Strategie komercjalizacji
3.4.1. Sprzedaż praw własności
3.4.2. Licencjonowanie
3.4.3. Współpraca partnerska
3.4.4. Wdrożenie przez nową spółkę
Rozdział 4
Finansowanie projektów w biotechnologii
4.1. Źródła finansowania projektów biotechnologicznych
4.2. Finansowanie projektów biotechnologicznych ze środków krajowych i unijnych
4.3. Finansowanie biotechnologicznej działalności B+R w sektorach wykonawczych w Polsce
4.4. Koszty badań i rozwoju w biotechnologii
4.5. Luka finansowa w biotechnologii
Rozdział 5
Sektor biotechnologiczny w Polsce
5.1. Przedsiębiorstwa biotechnologiczne
5.2. Zatrudnienie w strukturach B+R
5.3. Nakłady w sektorze biotechnologicznym
5.3.1. Nakłady na B+R w przedsiębiorstwach biotechnologicznych
5.3.2. Nakłady według kategorii badań w sektorach wykonawczych
5.3.3. Nakłady wewnętrzne, liczba personelu B+R oraz sprzedaż w sektorze przedsiębiorstw biotechnologicznych
5.4. Analiza wskaźnikowa sektora biotechnologicznego i podmiotów z sektorów wykonawczych
5.4.1. Założenia metodyczne
5.4.2. Techniki biotechnologiczne
5.4.3. Stopień zaangażowania w działalność B+R i elastyczność badawcza z zakresu biotechnologii
5.4.4. Stopień biotechnologicznej koncentracji badawczej
5.4.5. Stopień i siła biotechnologicznej specjalizacji badawczej
5.4.6. Stopień biotechnologicznej unikalności badawczej
5.4.7. Narodowy potencjał badawczy sektora biotechnologicznego
5.4.8. Ekonomiczna efektywność wykorzystywania technik biotechnologicznych
5.5. Ocena potencjału komercjalizacyjnego w biotechnologii
Rozdział 6
Procesy komercjalizacyjne w przedsiębiorstwach biotechnologicznych w Polsce
6.1. Sprzedaż w przedsiębiorstwach biotechnologicznych
6.2. Metody badania kondycji i zaawansowania komercjalizacji w przedsiębiorstwach biotechnologicznych
6.3.1. Nanogroup S.A.
6.3.2. OncoArendi Therapeutics S.A.
6.3.3. Polski Bank Komórek Macierzystych S.A.
6.3.4. Ryvu Therapeutics S.A.
6.3.5. Selvita S.A.
6.3.6. Synektik S.A.
6.3.7. Genomed S.A.
6.3.8. Perma Fix-Medical S.A.
6.3.9. Pure Biologics S.A.
6.3.10. Read-Gene S.A.
6.3.11. Scope Fluidics S.A.
6.3.12. Stem Cells Spin S.A.
Rozdział 7
Model komercjalizacji biotechnologii medycznej w Polsce
7.1. Etapy i fazy finansowania w modelu komercjalizacji biotechnologii medycznej
7.2. Zmiany w modelu komercjalizacji biotechnologii medycznej
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Aneks
Kod wydawnictwa: 978-83-8102-841-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.