Dodano produkt do koszyka

Promocja

NOWA GOSPODARKA I JEJ IMPLIKACJE DLA DŁUGOOKRESOWEGO WZROSTU W KRAJACH POSOCJALISTYCZNYCH

NOWA GOSPODARKA I JEJ IMPLIKACJE DLA DŁUGOOKRESOWEGO WZROSTU W KRAJACH POSOCJALISTYCZNYCH

red.nauk.GRZEGORZ W. KOŁODKO

Wydawnictwo: KEY TEXT

Cena: 48.20 zł 43.38 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 83-86846-60-7

399 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2001

W książce przedstawiono dorobek pierwszej w Polsce konferencji na temat "nowej gospodarki" i jej V wpływu na długofalowe perspektywy wzrostu w krajach pokomunistycznych. Jest to ogromnieważna problematyka, ponieważ kraje te stoją przed konieczności dokonania wyboru: na co i w jakich proporcjach przeznaczaj szczupła nadwyżkę ekonomiczna- na rozwiązywanie problemów"starej gospodarki", czy też na tworzenie podwalin "nowej"? Wybór ten musi być dokonywany na poziomie makro (gospodarki), mezzo (gałęzi, sektorów) i mikro (przedsiębiorstw), a także w jakimś stopniu na płaszczyznach ponadnarodowych.Wybory te są tym bardziej dramatyczne, im niższy jest poziom rozwoju i tempo wzrostu, im dotkliwsze są potrzeby socjalne. Dorobek konferencji dotyczy przesłanek takich decyzji. Złożyły się nań oryginalne prace czołowych specjalistów, polskich i międzynarodowych, zaproszonych przez Centrum Badawcze Transformacji, Integracji i Globalizacji TIGER przy Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie.Polska, podobnie jak każdy kraj, nie może obyć się bez nowoczesnych technologii. To one zmieniają nasze życie we wszystkich jego aspektach i stanowią potencjał pozwalający rozwijać się zarówno ludziom, firmom, jak i całym państwom.Telekomunikacja Polska SA (TP S.A.) zdając sobie sprawę z wagi zagadnienia, od lat inwestuje w najnowocześniejsze technologie. Funkcjonując na rynku teleinformatycznym, który obecnie rozwija się najszybciej, staramy się śledzić wszelkie światowe nowinki i przenosić je na grunt polski. Jednocześnie staramy się przybliżać klientom nowoczesne technologie.Taka akcji jest Telestrada, która w 10 największych miastach w Polsce nie tylko pokazuje potencjał Grupy Kapitałowej TP, ale również przybliża najnowsze telekomunikacyjne technologie swoim klientom.Telekomunikacja Polska wspiera również badania naukowe, które przyczyniają się do przyśpieszenia rozwoju gospodarczego Polski, w szczególności związanego z wykorzystaniem najnowszych technologii informatycznych i telekomunikacyjnych. W ramach tegoż wsparcia, TP S.A. została sponsorem konferencji" Nowa gospodarka" i jej implikacje dla długookresowego wzrostu w krajach postsocjalistycznych, której szczególnie ważny, dorobek prezentuje niniejsza książka.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Część I. Nowa szansa czy nowe wyzwanieGrzegorz W. Kolodko"Nowa gospodarka" i stare problemy. Perspektywy szybkiego wzrostu w krajach posocjalistycznej transformacjiAndrzej WojtynaCzy tradycyjna ekonomia pozwala zrozumieć "nową gospodarkę"?Lech W. Zacher"Nowa gospodarka" jako interakcja techniki, gospodarki i społeczeństwaZbigniew BauerLudzie w sieci. Czy Internet zmienia nasz światopogląd?Część II. Nowy-stary biznesStefan KwiatkowskiPrzedsiębiorczość intelektualna a trwały rozwój gospodarczy europejskich krajów posocjalistycznychJerzy A. KisielnickiTechnologia Informacyjna jako czynnik wspomagający proces globalizacji- studium na przykładzie polskiej transformacjiWitold T. BieleckiPrzedsiębiorcy wobec e-biznesu. Szansę i zagrożenia dla polskiej e-gospodarkiRobert A. RządcaNegocjacje w warunkach gospodarki cyfrowej. Kontynuacja i zmianaVito TanziGlobalizacja, rozwój technologiczny i działanie termitów fiskalnychCzęść III. E-biznes. Podejście sektoroweAndrea Goldstein, David O‘-ConnorHandel elektroniczny jako czynnik rozwoju: perspektywy, wyzwania, ograniczeniaStanisław FlejterskiE-finanse a makro-, mezzo- i mikroekonomia. Wstęp do analizy kosztówi korzyściBeata ŚwieckaBankowość elektroniczna - implikacje dla rozwoju sektora bankowego w PolsceJacek Brdulak"Nowa gospodarka" i techniki informatyczne czynnikiem zmian polskiegotransportuCzęść IV. E-biznes. Podejście regionalneAndrea SzalavetzStrukturalne i regionalne implikacje "nowej gospodarki" w krajach transformacji (na przykładzie Węgier)Siergiej B. PerminovUpowszechnianie technologii handlu elektronicznego w RosjiCzęść V. Światowe doświadczenia i wnioski dla regionalnej polityki gospodarczejMatti PohjolaTechnologie informatyczne a wzrost gospodarczy: analiza porównawczaStefano Scarpetta, Philip HemmingsZwiązek polityki gospodarczej ze wzrostem: wyniki analizy porównawczejStephen S. Cohen, J. Bradford DeLong, Steven Weber, John ZysmanTechnologie informatyczne jako motor rozwoju handlu elektronicznegoIndeks

Kod wydawnictwa: 83-86846-60-7

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl