Dodano produkt do koszyka

Promocja

NIEODKRYCI PRZYWÓDCY WSPÓŁCZESNEJ ETYKI BIZNESU

NIEODKRYCI PRZYWÓDCY WSPÓŁCZESNEJ ETYKI BIZNESU

ROBERT SROKA

Wydawnictwo: POLTEXT

Cena: 74.90 zł 67.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8175-227-5

405 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Sztuczna inteligencja, przemysł 4.0, gospodarka cyrkularna, powstające i znikające zawody, innowacyjne modele biznesowe, nowe produkty inwestycyjne, media społecznościowe oraz inne trendy gospodarcze powodują, że zarówno sami przedsiębiorcy, jak i pracownicy oraz klienci czują się zagubieni. Nierzadko stają przed dylematami moralnymi, z jakimi nikt wcześniej się nie mierzył. Szukają etycznych podpowiedzi i wskazówek, jak w różnych sytuacjach biznesowych powinni się zachować. Odpowiedź na pytanie, gdzie można znaleźć przywódców mających zdolność rozwijania i umacniania standardów etycznego postępowania w biznesie, znajduje się w książce dr. Roberta Sroki. Monografia Nieodkryci przywódcy współczesnej etyki biznesu jest poświęcona roli, jaką pełnią samoregulacje w kreowaniu standardów etycznych w życiu gospodarczym. Autor pomija odgórną regulację narzuconą przez państwo oraz oddolną samoregulację przedsiębiorstw i koncentruje się na samoregulacji w ramach branży, dokonywanej za sprawą organizacji branżowych, które najlepiej wiedzą, gdzie pojawiają się zagrożenia i prawdopodobieństwo przekroczenia granicy - prawnej lub moralnej. W przeprowadzonych przez siebie badaniach dowodzi powinności, zasadności oraz możliwości przyjęcia przez organizacje branżowe roli zbiorowego przywódcy etyki biznesu. Odkrywa potencjał tkwiący w organizacjach branżowych i pokazuje, w jaki sposób mogą one wyznaczać i egzekwować standardy etycznego postępowania w przestrzeni gospodarczej. Książka stawia dużo pytań i zmusza do refleksji przedsiębiorców należących do organizacji branżowych i angażujących się w ich działania. Przedstawia także praktyczny model wdrażania i organizowania samoregulacji branżowej związanej ze standardami etycznymi oraz wskazówki i rozwiązania dla organizacji branżowych, które zdecydują się przyjąć rolę przywódców współczesnej etyki biznesu.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział 1
Aktualne wyzwania rynkowe i społeczne dla etyki biznesu
Megatrendy społeczno-gospodarcze i ich wpływ na sposób
wyznaczania standardów etyki biznesu
Sztuczna inteligencja i przemysł 4.0
Znikające i pojawiające się zawody oraz związane
z tym zjawiskiem dylematy moralne
Problemy z nowymi modelami biznesowymi
Gospodarka w obiegu zamkniętym
i zmiany klimatyczne
Nierozwiązane problemy z outsourcingiem
Odpowiedzialne inwestowanie
Elektromobilność i smog
Wpływ zmian w postrzeganiu koncepcji państwa
narodowego na etykę biznesu
Podsumowanie

Rozdział 2
Branże i organizacje branżowe
Organizacje branżowe oraz samoregulacja biznesowa
w literaturze międzynarodowej
Metoda prowadzenia badań
Poziomy gospodarki
Teoria struktury i definicja branży
Podstawy prawne i charakterystyka
organizacji branżowych
Etyka biznesu w dokumentach formalnych
organizacji pracodawców
Zagadnienia etyczne w pozostałych zrzeszeniach biznesowych
Podsumowanie

Rozdział 3
Zasada pomocniczości jako fundament definiujący powinności
i możliwości organizacji branżowych
Zasada pomocniczości i organizacje branżowe - uwagi wstępne
Historia zasady subsydiarności
Powrót do idei subsydiarności
Rozumienie pomocniczości
Społeczna rola zasady subsydiarności
Znaczenie zasady pomocniczości w Unii Europejskiej i w Polsce Personalistyczne ramy dla stosowania zasady
pomocniczości na rynku
Problem precyzji zasady pomocniczości
Zasada pomocniczości a rola organizacji branżowych

Rozdział 4
Organizacje branżowe jako krytyk społeczny i zbiorowy przywódca
Krytyka społeczna
Znaczenie wspólnoty dla krytyki społecznej
Problem różnicy, pluralizmu i relatywizmu w krytyce społecznej
Model krytyka społecznego Michaela Walzera
Metoda interpretacji
Uwagi na temat filozofii hermeneutycznej
Aspekty metody interpretacji Michaela Walzera
Ograniczenia organizacji branżowych jako krytyka społecznego
Główne argumenty za organizacjami branżowymi jako
krytykiem społecznym

Rozdział 5
Samoregulacja branżowa narzędziem do wyznaczania
standardów etyki biznesu
Samoregulacja - uwagi wstępne
Psychologiczne aspekty samoregulacji
Samoregulacja zawodowa inspiracją samoregulacji branżowej
Definicje i klasyfikacje samoregulacji
Samoregulacja w polityce Unii Europejskiej
Cechy skutecznej samoregulacji
Motywy i korzyści wdrażania samoregulacji
Samoregulacja jako przejaw realizacji soft law w gospodarce?

Rozdział 6
Model samoregulacji branżowej
Etap 1 - Identyfikacja wyzwania moralnego będącego
przedmiotem samoregulacji
Etap 2 - Ocena możliwości realizacji skutecznej samoregulacji
Etap 3 - Zaangażowanie interesariuszy
Etap 4 - Kodeks etyki
Etap 5 - Infrastruktura samoregulacji etycznej
Etap 6 - Rewizja samoregulacji

Zakończenie

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8175-227-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl