NIEŁAD KOMUNIKACYJNY W DEMOKRACJI LOKALNEJ. KOMUNIKOWANIE POLITYCZNE W BUDOWANIU LOKALNEGO SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO
GRAŻYNA PIECHOTA
Wydawnictwo: ŚLĄSK
Cena: 36.90 zł
33.21 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7164-668-3
186 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2011
Książka dotyczy centralnego dla zachowań społecznych problemu, jakim jest tworzenie wartościowych, pogłębionych relacji społecznych zwanych w skrócie społeczeństwem obywatelskim. Współczesna Polska przeżywa dość znaczny kryzys więzi, autorytetów, zmiany i modyfikacji tak motywacji ludzkich, jak i orientacji moralnych i politycznych zawirowań. Autorka podejmuje te kwestie, analizując je z punktu widzenia konkretnej perspektywy, jaką jest komunikacja polityczna w skali lokalnej. Konkrety lokalności uwiarygadniają tezy ogólniejsze o fundamentalnym znaczeniu zachowań komunikacyjnych w powszechnym dyskursie społecznych organizacji, stowarzyszeń, partii, urzędów, fundacji, radnych i prostych obywateli, jednostek ludzkich uwikłanych w skomplikowane relacje pełnionych ról i własnych wartości, emocji i motywacji. Tematyka dla socjologii i psychologii społecznej podstawowa.Z recenzji prof. dr. hab. Zbigniewa Nęckiego
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I
Społeczeństwo obywatelskie w Polsce1.1.Definicje społeczeństwa obywatelskiego1.2.Obszary aktywności społeczeństwa obywatelskiego1.3.Społeczeństwo polskie po transformacji 1989 roku1.3.1.Zmiana społeczna po 1989 roku1.3.2.Polskie elity w kreacji społeczeństwa obywatelskiego po 1989 roku1.3.3.Obywatelska demokracja1.4.Społeczeństwo polskie w bieżących badaniach społecznych1.5.Historyczno-kulturowe przyczyny braku społeczeństwa obywatelskiego w Polsce1.6.Perspektywy rozwoju społeczeństwa obywatelskiego w dobie globalizacji
Rozdział II
Komunikacja polityczna w dobie komunikacji masowej2.1.Wpływ komunikacji masowej na kształtowanie komunikacji politycznej2.2.Media lokalne w komunikacji politycznej
Rozdział III
Komunikacja polityczna w samorządzie3.1.Zadania komunikacji politycznej w demokracji lokalnej3.1.1.Budowanie zaufania społecznego3.1.2.Informowanie społeczeństwa3.1.3.Kształtowanie postaw obywatelskich3.1.4.Zapobieganie korupcji3.1.5.Dialog polityczny i społeczny3.2.Dostęp do informacji publicznej3.2.1.Znaczenie dostępu do informacji publicznej3.2.2.Dostęp do informacji w międzynarodowym prawie publicznym3.2.3.Dostęp do informacji w prawie unijnym3.2.4.Zasady dostępu do informacji publicznej w Polsce3.2.5.Kampania społeczna "Masz prawo wiedzieć"Rozdział IV
Płaszczyzny wykorzystania komunikacji politycznej w samorządzie lokalnym4.1.Organizacje pozarządowe4.2.Ekonomia społeczna4.3.Społeczna odpowiedzialność biznesu4.4.Dialog społeczny
Zakończenie
Bibliografia
Akty prawne
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Indeks osób
Kod wydawnictwa: 978-83-7164-668-3
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.