Dodano produkt do koszyka

Promocja

NEOKOLONIALIZM TURYSTYCZNY W INDONEZJI

NEOKOLONIALIZM TURYSTYCZNY W INDONEZJI

PAWEŁ CYWIŃSKI

Wydawnictwo: UNIWERSYTET WARSZAWSKI

Cena: 49.90 zł 44.91 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-63245-63-4
 
194 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
 

Neokolonializm turystyczny. Połączenie turystyki, zbioru zachowań kojarzących się powszechnie z czasem przyjemności i rozrywek z kolonializmem, pojęciem opisującym relacje nacechowane wybitnie złowrogo. Czy da się to połączyć? Paweł Cywiński nie tylko tłumaczy jak to się łączy na gruncie teorii postkolonialnej i krytycznych teorii poświęconych turystyce, ale również odszukuje i opisuje przejawy zaproponowanej przez siebie definicji neokolonializmu turystycznego podczas wielomiesięcznych badań terenowych w Indonezji. Dzięki temu powstało pierwsze w literaturze naukowej dzieło całościowo poświęcone zjawisku neokolonializmu turystycznego.

W pierwszej części monografii opisuje dokładnie to, w jaki sposób prowadzone były badania nad neokolonializmem turystycznym w Indonezji. Opisane zostały również wszystkie cztery indonezyjskie pola badawcze, w których przeprowadzane były badania: Mentawai, Borobudur, Tanah Lot i Prawirotaman. W części drugiej, poza zdefiniowaniem neokolonializmu turystycznego i wykazaniem rodowodu naukowego definicji, zaproponował również podział badań ze względu na trzy różne konteksty: przestrzenny, społeczno-kulturowy oraz gospodarczy. Część trzecią traktować należy jako swoisty raport z przeprowadzonych badań, opis poszczególnych przejawów neokolonializmu turystycznego w wyodrębnionych kontekstach i na wybranych poligonach badawczych, dlatego dzieli się ona na kilkanaście rozdziałów skupiających się na pojedynczych przypadkach, które oceniać należy w całości, bowiem dopiero całość jest przykładem opisywanego w tej książce zjawiska.

SPIS TREŚCI

Summary

Podziękowania

Część pierwsza
Wstęp
Problematyka badawcza
Źródła i inspiracje
Poligony badawcze
Borobudur
Mentawai
Prawirotaman
Tanah Lot

Część druga
Imperializm
Postkolonializm, post-kolonializm i pokolonializm
Imperializm a kołonializm
Kolonizacja a kołonializm
Neo-kolonializm a neokolonializm
Neokolonializm turystyczny
Definicja
Świat mieszkańców i świat turystów
Geograficzność zjawiska neokolonializmu turystycznego
Kontekst przestrzenny neokolonializmu turystycznego
Kontekst społeczno-kulturowy neokolonializmu turystycznego
Kontekst gospodarczy neokolonializmu turystycznego

Część trzecia
Przestrzeń turystyczna Borobudur
Przestrzeń turystyczna Mentawai
Przestrzeń turystyczna Prawirotaman
Przestrzeń turystyczna na wschód od Tanah Lot
Przestrzeń turystyczna na zachód od Tanah Lot
Przestrzeń dominacji turystycznej
Autorzy przewodników po Indonezji
Treść przewodników po Indonezji
Komercjalizacja kultury
Autoorientalizacja
Struktura społeczna i turystyka
Ruch Jogja ora Didol
Spotkania turystów i mieszkańców w świetle dysfunkcji turystycznych
Dyskryminacja
Religijne aspekty neokolonializmu turystycznego
Efekt wycieku
Efekt powiązania w Indonezji
Efekt powiązania w poszczególnych poligonach badawczych

Zakończenie

Spis tabel

Spis rycin

Bibliografia

Aneks I

Aneks II

Aneks III

Kod wydawnictwa: 978-83-63245-63-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl