MIĘDZYNARODOWY I GLOBALNY WYMIAR RYWALIZACJI PRZEDSIĘBIORSTW
TOMASZ KOCHAŃSKI, SYLWESTER TOMASZ KUREK
Wydawnictwo: AKADEMIA OBRONY NARODOWEJ
Cena: 34.90 zł
31.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 83-89423-01-4
155 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2004
Wyzwaniem czasów, w których żyjemy, tempa i prawidłowości rozwoju gospodarki światowej oraz naszych aspiracji, staje się konieczność, aby przedsiębiorstwa były coraz bardziej konkurencyjne. Kilkadziesiąt, nawet kilkanaście lat temu można było zakładać, że dla zniwelowania luki, jaka powstaje między standardami życia obywateli w krajach nisko i wysoko rozwiniętych, wystarczy sprawny system gospodarczy. Poszukiwano nawet sposobów zwiększenia sprawności systemu, bez zmiany ustroju społeczno-gospodarczego. Dziś już wiadomo, iż: po pierwsze, zmiana systemu automatycznie nie powoduje, że staje się on sprawny- po drugie, że zmiana systemu tylko tworzy lepsze warunki do rozwoju, ale go nie kreuje- po trzecie, że rozwój musi być oparty na wartości dodanej, tworzonej w podstawowych podmiotach gospodarczych, przedsiębiorstwach, i wreszcie po czwarte, że głównym warunkiem tworzenia wartości dodanej przez przedsiębiorstwa jest ich efektywność ekonomiczna, zaś podstawę tej efektywności stanowi konkurencyjność na globalizujących się rynkach. Konkurencyjność, którą coraz trudniej osiągnąć, a osiągać trzeba coraz szybciej, aby nie znaleźć się poza marginesem gospodarki światowej.Dlatego koniecznością, a nawet sui generis obowiązkiem staje się kontynuacja i rozwijanie badań, dotyczących konkurencyjności przedsiębiorstw i sposobów jej umacniania oraz upowszechnianie uzyskiwanych wyników wśród kadry menedżerskiej, gestorów i- kreatorów polityki gospodarczej oraz przyszłych ich kierowników firm - aktualnych studentów. Obowiązek ten podejmują w ostatnich latach różne ośrodki akademickie i instytucje naukowo-badawcze na całym świecie. Efekty ich prac istotnie wzbogacają wiedzę na temat, jak konkurować. Brak natomiast nadal wystarczająco kompletnej odpowiedzi na pytanie: co przedsiębiorstwa powinny robić, aby móc skutecznie konkurować?
SPIS TREŚCI
WSTĘP
Rozdział l PRZEWAGA KONKURENCYJNA W BIZNESIE MIĘDZYNARODOWYM1.1.Istota i natura biznesu międzynarodowego1.2.Charakterystyka otoczenia przedsiębiorstwa międzynarodowego1.3.Międzynarodowe i globalne strategie biznesowe1.4.Przewaga konkurencyjna w biznesie międzynarodowym i jej źródła1.5.Konfiguracja i koordynacja międzynarodowych działań konkurencyjnych1.6.Korzyści wynikające z międzynarodowej przewagi konkurencyjnej
Rozdział 2 GLOBALNY CHARAKTER WSPÓŁCZESNEJ KONKURENCJI2.1.Pojęcie i istota ewolucyjnego charakteru globalizacji2.2.Determinanty procesu globalizacji2.3.Globalny wymiar działalności gospodarczej2.4.Istota problemu konkurencji globalnej2.5.Charakter i płaszczyzny konkurencji globalnej2.6.Strategie konkurencji globalnej
Rozdział 3 KONKURENCYJNOśĆ GLOBALNA PRZEDSIĘBIORSTW3.l.Globalna konkurencyjność-sedno problemu3.2.Wymiar globalny konkurencyjności przedsiębiorstwa3.3.Porterowska wizja globalnej konkurencyjności3.4.Potencjał globalizacyjnej przewagi sektora3.5.Współistnienie procesów globalizacji konkurencji i przedsiębiorstwa3.6.Globalne strategie konkurencyjności przedsiębiorstw3.7.Strategie globalnej konkurencji a konkurencyjność przedsiębiorstw
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS SCHEMATÓW I TABEL
Kod wydawnictwa: 83-89423-01-4
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.