Dodano produkt do koszyka

Promocja

MIĘDZY PRACĄ A KONSUMPCJĄ CO DECYDUJE O MIEJSCU CZŁOWIEKA W DZISIEJSZYM SPOŁECZEŃSTWIE?

MIĘDZY PRACĄ A KONSUMPCJĄ CO DECYDUJE O MIEJSCU CZŁOWIEKA W DZISIEJSZYM SPOŁECZEŃSTWIE?

red.nauk.URSZULA SWADŹBA, red.nauk.FELICJAN BYLOK

Wydawnictwo: ŚLĄSK

Cena: 40.90 zł 36.81 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7164-835-9
 
262 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2014
 

Zygmunt Bauman twierdzi, że to konsumpcja zastąpi pracę w wyznaczaniu pozycji społecznej. Jego zdaniem w społeczeństwie konsumpcyjnym wszystko jest zmienne i niestałe. Najważniejsza jest umiejętność prawdziwego konsumowania. Rolę, jaką pełniła praca w połączeniu z osobistymi motywami, integracją społeczną i reprodukcją systemową, przydzielono obecnie aktywności konsumpcyjnej. Konsumuje się po to, aby pochwalić się dobrami i usługami, które dają poczucie spełnienia i prestiżu, i jednocześnie doznać uczucia przyjemności, rozkoszy. W społeczeństwie konsumpcyjnym pieniądze i bogactwo są ważne, ale schodzą na plan dalszy, jeśli nie dają możliwości wyboru konsumenckiego.Przesunięcie akcentu z pracy na konsumpcję wywołuje dalekosiężne konsekwencje w życiu społecznym. Warto zatem skupić się na poszukiwaniu odpowiedzi na następujące pytania: Jaka jest rola pracy w dzisiejszym społeczeństwie? Jak zmieniają się funkcje pracy w społeczeństwie?Czy etos pracy zastąpi etos konsumpcji w systemie wartości społecznych? Czy konsumpcja zajmie miejsce pracy w strukturze celów człowieka współczesnego? Co będzie stanowić o pozycji jednostki w społeczeństwie wysokorozwiniętym? Czy praca będzie nadal źródłem satysfakcji i symbolem prestiżu, czy też zostanie zastąpiona przez konsumpcję? Jakie czynniki determinują zmiany w relacjach między pracą a konsumpcją w dzisiejszym społeczeństwie? W jakim stopniu formalizacja i standaryzacja warunków pracy w organizacjach wpływają na poszukiwanie w konsumpcji możliwości uzewnętrzniania emocji i uczuć? Jakie są następstwa dominującej pozycji konsumpcji w życiu społecznym? - Na takie pytania starają się dać odpowiedź Autorzy książki.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Wiesław Wątroba: Od producenta do konsumenta. Transformacja pokoleniowa: najwspanialsze pokolenie - baby boomers - pokolenie X - milenialsi.Felicjan Bylok: Człowiek współczesny miedzy pracą a konsumpcjąUrszula Swadźba: Od świata pracy do świata konsumpcji. Analiza socjologicznaKinga Hoffmann: Praca jako wartość instrumentalna w kontekście rozważań na temat konsumpcjonizmu.Elżbieta Robak: Praca - jej uwarunkowania i zagrożenia wpływające na jakość życia.Anna Karczewska: W poszukiwaniu tożsamości - niebezpieczeństwa nowoczesnego stylu życia, pracy i konsumpcji.Lucyna Prorok: Praca, edukacja, konsumpcjonizm - obraz miejskich konsumentek.Sebastian Skolik: Ewolucja struktur społecznych wikimediów. Studium przypadku rozwoju zbiorowości prosumenckich.Katarzyna Łazorko: Działalność marketingowa polskich przedsiębiorstw a aktywność polskich konsumentów w mediach społecznościowych.Agnieszka Brożyńska: Proces socjalizacji nowego pracownika w organizacji.Magdalena Bsoul: Konsument w społeczeństwie obywatelskimMikołaj Łuczak, Joanna Mazur-Łuczak: Wykluczenie z sytemu konsumpcji jako efekt wykluczenia z rynku pracyKrzysztof Prendecki: Fan futbolu - konsument idealny?Noty biograficzne autorów

Kod wydawnictwa: 978-83-7164-835-9

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl