Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
METODA POMIARU WYBRANYCH OSIĄGÓW NAZIEMNYCH SAMOLOTU Z WYKORZYSTANIEM ALGORYTMÓW ATENCJI ORAZ EKSCYTACJI W MODELU Q-KSZTAŁTNEJ SZTUCZNEJ SIECI NEURONOWEJ
PAWEŁ TOMIŁO

Wydawnictwo: POLITECHNIKA LUBELSKA
Cena: 69.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7947-595-7
stron: 97
format: B5
oprawa: miękka
rok wydania: 2024
Pomiar długości startu oraz lądowania samolotu jest ważnym aspektem, zwłaszcza w procesie certyfikacji nowych typów statków powietrznych, a także podczas testów produkcyjnych. Rzeczywista droga startu oraz lądowania jest ważną informacją dla pilotów w warunkach, które odbiegają od typowych.
Monografia przedstawia proces opracowania metody pomiaru osiągów naziemnych statków powietrznych z wykorzystaniem pokładowej jednostki pomiarowej i oprogramowania wykorzystującego metody sztucznej inteligencji. Zawarte w niej zostały również testy weryfikacyjne oraz rzeczywiste zastosowanie metody. Opracowano pokładowe urządzenie pomiarowe wyposażone w odpowiednie czujniki oraz model sztucznej sieci neuronowej w kształcie litery q z użyciem algorytmów atencji oraz ekscytacji. Metoda wykorzystuje inercyjną jednostkę pomiarową do pozyskiwania danych w postaci przyspieszenia, prędkości kątowej oraz orientacji statku powietrznego.
W ramach monografii stworzona została struktura sieci neuronowej oraz dobrane zostały odpowiednie algorytmy pomocnicze. Powstało pokładowe urządzenie pomiarowe. Wykonane zostały badania z zainstalowanym urządzeniem wewnątrz statków powietrznych (PZL 104 Wilga, PZL 110 Koliber, PZL An-2, MS 880, Cessna 150, Cessna 172). Początkowe testy skupiały się na zbieraniu danych do celów naukowych oraz poprawy skuteczności sieci neuronowej. Przeprowadzono również pomiary weryfikacyjne w odniesieniu do metody referencyjnej, a także pomiary rzeczywiste dla wybranych statków powietrznych oraz różnych typów nawierzchni pasa startowego.
Kod wydawnictwa: 978-83-7947-595-7
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.









