Dodano produkt do koszyka

Promocja

MEDIACJA W SPRAWACH GOSPODARCZYCH JAKO NARZĘDZIE WSPIERAJĄCE SUKCES W BIZNESIE

MEDIACJA W SPRAWACH GOSPODARCZYCH JAKO NARZĘDZIE WSPIERAJĄCE SUKCES W BIZNESIE

ADAM ZIENKIEWICZ, ANNA KALISZ

Wydawnictwo: DIFIN

Cena: 50.00 zł 39.50 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8085-699-8

204 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020

Książka - poza szczegółową prezentacją wieloaspektowych zagadnień związanych z polubownym rozwiązywaniem sporów cywilnych, w tym gospodarczych, w drodze mediacji - stanowi również próbę skłonienia przedsiębiorców do spojrzenia na mediację jako uniwersalne narzędzie wspomagające na różnych płaszczyznach osiągnięcia sukcesu w biznesie. Autorzy zaproponowali Czytelnikom szersze spojrzenie na prowadzenie działalności gospodarczej również w kontekście nawiązywanej komunikacji, relacji i konstruktywnej współpracy, a nie jedynie konfliktu i sporu czy rozwiązywania ekonomicznych problemów opartych wyłącznie na stosunkach regulowanych prawem.

Książka jest skierowana do szeroko rozumianego odbiorcy - mogą z niej korzystać przedsiębiorcy, mediatorzy i kandydaci na mediatorów, przedstawiciele zawodów prawniczych, aplikanci, ale także i osoby zainteresowane naukami społecznymi, w szczególności tematyką mediacji w biznesie. W kontekście tych adresatów książki, którzy są prawnikami, publikacja ta może stanowić istotną pomoc w poszerzeniu perspektyw zawodowych poprzez wzbogacenie zakresu świadczonych usług o mediację, w tym mediację w aspekcie biznesowym.

SPIS TREŚCI

Słowo od autorów

Rozdział 1. Sukces, konflikt i współpraca w biznesie
Anna Kalisz, Adam Zienkiewicz
1.1. Pojęcie i aspekty sukcesu
1.1.1. Wielowymiarowość sukcesu
1.1.2. Uznanie jako warunek sukcesu
1.2. Współpraca versus rywalizacja - modele biznesowe i negocjacyjne
1.3. Konflikt
1.3.1. Konflikt - podłoże i diagnoza
1.3.3. Holistyczne podejście do konfliktu
1.4. Współpraca, konflikt i decyzje w biznesie
1.4.1. Styl turkusowy na tle innych stylów zarządzania
1.4.2. Styl zarządzania a mediacja

Rozdział 2. Mediacja jako narzędzie opanowywania sporów, komunikacji oraz zarządzania w biznesie
Anna Kalisz, Adam Zienkiewicz
2.1. Wieloaspektowe cele mediacji
2.2. Mediacja jako narzędzie rozwiązywania sporów
2.3. Mediacja jako narzędzie wspierające zarządzanie w biznesie
2.4. Komunikacja w mediacji

Rozdział 3. Spory gospodarcze i ich opanowywanie w postępowaniu sądowym i poza sądem
Adam Zienkiewicz
3.1. Spory gospodarcze - ich wieloaspektowe diagnozowanie oraz ustalanie celów i potencjału ugodowego opanowania
3.2. Regulacje prawne dotyczące sądowego postępowania gospodarczego
3.3. Ugodowe rozwiązywanie sporów gospodarczych w ramach sądowego postępowania cywilnego
3.4. Mediacja i inne pozasądowe formy polubownego rozwiązywania sporów cywilnych, w tym gospodarczych
3.4.1. Negocjacje
3.4.2. Mediacja
3.4.3. Arbitraż (sąd polubowny)
3.4.4. Formy mieszane ADR
3.5. Cele mediacji a strategie i techniki prowadzenia mediacji w sprawach cywilnych, w tym gospodarczych
3.6. Obligatoryjność postępowania mediacyjnego w sprawach gospodarczych i zachęty ekonomiczne do prowadzenia mediacji

Rozdział 4. Mediacja cywilna (gospodarcza) w sporach prawnych, w tym sądowych
Anna Kalisz
4.1. Mediacja w ujęciu uniwersalnym - obszary zastosowania i zasady prowadzenia mediacji
4.1.1. Obszary zastosowania mediacji
4.1.2. Zasady prowadzenia mediacji
4.2. Międzynarodowe, europejskie i polskie regulacje mediacyjne
4.2.1. Europejskie standardy mediacji
4.2.2. Konwencja singapurska
4.3.3. Mediacja cywilna (w tym gospodarcza) w prawie polskim
4.3. Mediacja w praktyce - ograniczenia i katalog dobrych praktyk
4.3.1. Przeciwwskazania dla mediacji i obawy przed jej stosowaniem
4.3.2. Proponowany katalog dobrych praktyk

Podsumowanie

Bibliografia

Kod wydawnictwa: 978-83-8085-699-8

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl