Dodano produkt do koszyka

Promocja

ŁAŃCUCHY WARTOŚCI W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJAMI. WYZWANIA INNOWACYJNO-KRYZYSOWE

ŁAŃCUCHY WARTOŚCI W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJAMI. WYZWANIA INNOWACYJNO-KRYZYSOWE

BEATA SKOWRON-GRABOWSKA

Wydawnictwo: PWE

Cena: 59.90 zł 47.32 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-208-2435-3

226 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2021

Kreowanie łańcuchów wartości uznaje się za konsekwencję rozszerzania współpracy międzyorganizacyjnej w gospodarce. Współpraca tworzy nowe płaszczyzny decyzyjne w organizacjach powodując zmiany jakościowe w zarządzaniu łańcuchami wartości. Ich istota koncentruje się na procesach dodawania wartości dla klienta, który jest jednocześnie pierwszym ogniwem i podmiotem generowania łańcuchów wartości. Wymagają one wskazania na zasoby przedsiębiorstw tworzących organizacje wielopodmiotowe o charakterze łańcuchów oraz uwzględnienia uwarunkowań i wyzwań rynkowych. Ważnym zagadnieniem jest integracja zasobów w łańcuchu wartości, która na bazie potencjałów kapitałowych przedsiębiorstw, poprzez współpracę badawczo - rozwojową i innowacyjność wpływa na efektywność i konkurencyjność organizacji na rynku. Rynek precyzuje wyzwania dla zarządzania łańcuchami wartości poprzez przedstawienie oferty nowych produktów i usług dla klientów wraz z generowaniem nowych potrzeb. Pozycja klientów zyskuje nowy wymiar wartości identyfikowany z innowacjami wartości, występującymi w zarządzaniu łańcuchami wartości.
Procesy zarządzania łańcuchami wartości łączą krańcowo różne zjawiska w relacjach łańcuchowych, Charakter relacji determinuje z jednej strony wzrost wartości, ale z drugiej strony istnieje możliwość wywołania zdarzeń negatywnych - kryzysowych. Konsekwencje kryzysowe powodują ograniczenie zakresu działalności, zmniejszenie liczby podmiotów w łańcuchach wartości oraz likwidację działalności łańcuchów wartości. Zagrożenia i konsekwencje kryzysowe są inspiracją do działań w sferze zarządzania kryzysowego bazującego na potencjale niszczącym, ale też tworzącym okazje dla łańcuchów wartości.
Zarządzanie kryzysowe zapoczątkowane i realizowane w okresie dezorganizacji tworzy szansę stabilizacji oraz rozwoju łańcucha wartości w wyniku podejmowania właściwych decyzji. W procesie decyzyjnym istotne jest określenie prawidłowego modelu zarządzania kryzysowego, który jest dostosowany do warunków rynkowych oraz priorytetów łańcuchów wartości.
Łańcuchy wartości mają szanse przezwyciężenia kryzysów na bazie analiz kontekstualnych wyzwań i wskazań na opcjonalne wybory. Dotyczą one problematyki zrównoważonego zarządzania organizacjami, w tym łańcuchy wartości, ze względu na ich potencjał zasobowy, innowacyjność oraz kreowanie wartości dla klienta - konsumenta wartości.
Zrównoważone zarządzanie powinno zapewnić integrację celów ekonomicznych, ekologicznych i społecznych. Procesy integracyjne w wielu sytuacjach zapewniają eliminację czynników kryzysogennych oraz pokonanie kryzysu wraz z wyznaczeniem bazy zrównoważonego rozwoju w działaniach łańcuchów wartości. Uwzględnienie współpracy międzyorganizacyjnej oraz wymogów zrównoważonego rozwoju umożliwia w zarządzaniu łańcuchami wartości generowanie efektów - wartości dla klientów - konsumentów. Wartość tworzy znaczącą opcję w zarządzaniu organizacjami, umożliwiającą wzrost pozycji konkurencyjnej łańcuchów wartości na rynku.

SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Koncepcyjno-relacyjne problemy wartości w zarządzaniu organizacjami
1.1. Wartość przedsiębiorstwa w aspekcie relacji kapitałowych
1.2. Zarządzanie wartością przedsiębiorstw

2. Zagadnienia łańcuchów wartości w zarządzaniu organizacjami
2.1. Przesłanki kreowania łańcuchów wartości i ich identyfikacja
2.2. Integracyjno-funkcjonalne uwarunkowania zarządzania łańcuchami wartości

3. Innowacyjność w zarządzaniu przedsiębiorstwami i łańcuchami wartości
3.1. Koncepcje innowacyjności w wyzwaniach decyzyjnych przedsiębiorstw
3.2. Uwarunkowania i klasyfikacja innowacji w zarządzaniu
3.3. Innowacje wartości a łańcuchy wartości

4. Problematyka zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwach i łańcuchach wartości
4.1. Kryzysogenne determinanty w działalności przedsiębiorstw i łańcuchów wartości
4.2. Istota i uwarunkowania procesów zarządzania kryzysowego w organizacjach
4.3. Planowanie i koncepcje strategiczne zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwach
i łańcuchach wartości

5. Zarządzanie łańcuchami wartości w kontekście innowacji i kryzysów - analiza empiryczna
5.1. Metodyka postępowania badawczego
5.2. Wyniki badań empirycznych w zarządzaniu łańcuchami wartości
5.3. Synteza wyników badań: weryfikacja hipotez, rekomendacje dla praktyki gospodarczej i kierunki dalszych badań

Podsumowanie

Załącznik

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tablic

Kod wydawnictwa: 978-83-208-2435-3

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl