Dodano produkt do koszyka

Promocja

KULTURA I ETYKA ŻYCIA SPOŁECZNO-ZAWODOWEGO

KULTURA I ETYKA ŻYCIA SPOŁECZNO-ZAWODOWEGO

SEWERYN DZIAMSKI

Wydawnictwo: UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA

Cena: 35.60 zł 32.04 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Dostępność:

Opis

Opis produktu

ISBN: 83-232-1546-4

210 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2005

Książka wpisuje się w awangardowy obecnie nurt etyki stosowanej (etyki praktyk społecznych). Wątki przewodnie to: wzajemne relacje między deontologią, arctaizmem i supererogacją jako modelami etyki stosowanej w kontekście ich społecznej funkcjonalności, moralne komponenty profesjonalizmu, intrakategorialne zależności między odpowiedzialnością indywidualną, zbiorową i instytucjonalną, zagadnienia form sprawiedliwości/niesprawiedliwości społecznej oraz problemy i paradoksy komunikacji interpersonalnej - pojętej jako społeczny fakt normatywny.

SPIS TREŚCI

Uwagi wstępne

Rozdział I. Charakter i struktura etyki zawodowej1.Kulturowe i zawodowe osobliwości życia społecznego2.Podstawowe pojęcia etyki3.Spory o sens etyki zawodowej4.Struktura kodeksów etyki zawodowej

Rozdział II. Zasady etyczne instytucjonalnej i biurokratycznej organizacji społeczeństwa1.Jednostka i społeczeństwo2.Instytucjonalizacja lądu społecznego3.Waloryzacja moralna działań instytucjonalnych4.Moralne problemy instytucji biurokratyczno-administracyjnej5.Podstawowe zasady etyki współzależności

Rozdział III. Etyka biznesu1.Przedsiębiorczość i tradycyjny zakres jej waloryzacji moralnej2.Sformułowanie problemu "etyki biznesu"3.Specyfika działań przedsiębiorczych4.Odpowiedzialność moralna przedsiębiorczości5.Moralne aspekty zarządzania (ról menedżerskich)6.Zasady etyczne współpracy z tzw. otoczeniem przedsiębiorstwa

Rozdział IV. Etyka polityki1.Działania społeczne i polityczne2.Miejsce wartości i norm moralnych w polityce3.Etyczna waloryzacja ładu prawnopolitycznego4.Wolność, równość i sprawiedliwość społeczna5.Ład społeczno-gospodarczy6.Dylematy moralne władzy, obywateli i polityków

Rozdział V. Etyka środków przekazu1.Podstawowe funkcje masowych środków przekazu i ich rozwój2.Standardy funkcjonowania masowych środków przekazu3.Dziennikarze i redaktorzy4.Dziennikarstwo śledcze5.Cnoty dziennikarskie6.Kodeksy etyki dziennikarskiejLiteraturaCulture and Ethics of Social-Occupational Activity (summary)

Kod wydawnictwa: 83-232-1546-4

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl