KSZTAŁTOWANIE STANDARDÓW WYCENY PRZEDSIĘBIORSTW
ZYGFRYD GRUDZIŃSKI
Wydawnictwo: UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI
Cena: 69.90 zł
62.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7972-040-8
oprawa: miękka Rok wydania: 2015 |
|
Standardy wyceny przedsiębiorstw stanowią zbiór procedur, które powinny być przestrzegane w procesie wyceny przedsiębiorstw. Ich zadaniem jest między innymi ograniczenie dowolności w zakresie przyjmowanych założeń, uporządkowanie metodyki wyceny oraz unifikacja stosowanej terminologii. Wprowadzane na świecie standardy wyceny przedsiębiorstw różnią się zarówno pod względem stopnia szczegółowości, jak i sformalizowania. W niektórych przypadkach przybierają postać norm prawnych, w innych - standardów zawodowych. W niniejszej pracy skupiono się przede wszystkim na tych drugich. Ich historia została zapoczątkowana w Stanach Zjednoczonych w drugiej połowie ubiegłego wieku. Inicjatorami powstania tego typu standardów były organizacje zrzeszające rzeczoznawców majątkowych. Z upływem czasu konieczność stworzenia podobnych przepisów została dostrzeżona również w innych krajach. Obecnie standardy zawodowe dotyczące wyceny przedsiębiorstw opracowują i stosują organizacje działające między innymi w Australii, Hongkongu (Chiny), Kanadzie, Niemczech, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii.
ze Wstępu
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1
Teoretyczne podstawy standardów w wycenie przedsiębiorstw
1.1. Istota wyceny przedsiębiorstw
1.2. Standardy wartości stosowane w wycenie przedsiębiorstw
1.3. Pojęcie i klasyfikacja standardów wyceny przedsiębiorstw
Rozdział 2
Standardy wyceny przedsiębiorstw na świecie
2.1. Standardy wyceny przedsiębiorstw w krajach Ameryki Północnej
2.2. Standardy wyceny przedsiębiorstw w krajach Europy, Azji i Oceanii
2.3. Standardy międzynarodowe odnoszące się do wyceny przedsiębiorstw
Rozdział 3
Formalnoprawne regulacje dotyczące wyceny przedsiębiorstw w Polsce
3.1. Historyczne uwarunkowania rozwoju rynku wyceny przedsiębiorstw
w Polsce
3.2. Normy prawne dotyczące wyceny przedsiębiorstw w Polsce
3.3. Standardy zawodowe dotyczące wyceny przedsiębiorstw w Polsce
Rozdział 4
Ocena polskich standardów wyceny przedsiębiorstw na tle wybranych
standardów stosowanych na świecie
4.1. Przegląd badań poświęconych standardom wyceny przedsiębiorstw
4.2. Metodyka badania standardów wyceny przedsiębiorstw
4.3. Wyniki analizy porównawczej wybranych standardów
wyceny przedsiębiorstw
Rozdział 5
Ocena stopnia zastosowania standardów wyceny przedsiębiorstw w Polsce
5.1. Przegląd badań empirycznych dotyczących praktyki wyceny
przedsiębiorstw w Polsce i zastosowania standardów wyceny na świecie
5.2. Metodyka badania stopnia zastosowania standardów
wyceny przedsiębiorstw w Polsce
5.3. Wyniki badania ankietowego dotyczącego zastosowania standardów
wyceny i standardów wartości w Polsce
Rozdział 6
Kierunki doskonalenia standardów wyceny przedsiębiorstw w Polsce
6.1. Diagnoza obecnej sytuacji w zakresie kształtowania standardów wyceny
przedsiębiorstw w Polsce
6.2. Rekomendacje dotyczące zawartości standardów wyceny przedsiębiorstw
6.3. Ocena scenariuszy dalszego przebiegu procesu kształtowania się
standardów wyceny przedsiębiorstw w Polsce
Wnioski i uwagi końcowe
Załączniki
Bibliografia
Development of business valuation standards (Abstract)
Spis rysunków, tabel i załączników
Kod wydawnictwa: 978-83-7972-040-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.