Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

KREDYT KUPIECKI W POLSCE. DETERMINANTY POPYTOWE I PODAŻOWE wyd.2

KREDYT KUPIECKI W POLSCE. DETERMINANTY POPYTOWE I PODAŻOWE wyd.2

ADRIAN BECELLA

Producent: CEDEWU

Cena: 72.00 zł 64.80 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 13.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 11.50 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 15.50 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.00 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.00 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-8102-767-0

337 stron
oprawa: miękka
Rok wydania: 2023

W niniejszej monografii poruszono problematykę determinant stosowania kredytu kupieckiego w obrocie gospodarczym. Zainteresowanie kredytem handlowym przejawiają zarówno odbiorcy, jak i dostawcy za sprawą osiągania wzajemnych korzyści z realizacji transakcji towarowych z odroczonym terminem płatności. Wobec istotnego udziału kredytu kupieckiego zarówno w pasywach, jak i aktywach jednostek gospodarczych, podjętą problematykę uznaje się za aktualną i ważną w nurcie badań nad finansami przedsiębiorstw. Zasadne staje się również pytanie o przyczyny wzajemnego kredytowania się partnerów handlowych.

Głównym celem monografii jest identyfikacja i ocena czynników wpływających na zainteresowanie przedsiębiorstw kredytem kupieckim w Polsce. Cel zrealizowany został w dwojakim ujęciu: popytowym oraz podażowym, co stanowi istotne dopełnienie prowadzonych w tej sferze badań.

Autor przedstawił problematykę przyczyn stosowania kredytu kupieckiego z punktu widzenia preferencji podmiotów gospodarczych, sklasyfikowanych w formie motywów dostawców i odbiorców, skłaniających do wzajemnego finansowania się partnerów handlowych.

Niniejsza monografia adresowana jest przede wszystkim do finansistów i menadżerów, a zawarte w niej konkluzje dostarczają praktycznych rozwiązań w zakresie efektywnego zarządzania w obszarze oddziaływania kredytu handlowego. Lektura tej książki zmienia powszechny pogląd na temat kredytu kupieckiego, iż dla sprzedających jest on wyłącznie koniecznym elementem ich oferty handlowej, zaś dla kupujących pewnym źródłem finansowania.

SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział 1
Charakterystyka i rola kredytu kupieckiego
1.1. Istota i rodzaje kredytu kupieckiego
1.2. Cechy kredytu kupieckiego
1.3. Funkcje kredytu kupieckiego
1.4. Wpływ kredytu kupieckiego na działalność przedsiębiorstw
1.4.1. Ryzyko kredytowe w transakcjach handlowych
1.4.2. Koszty udzielania i zaciągania kredytu kupieckiego

Rozdział 2
Determinanty struktury majątku przedsiębiorstw
2.1. Klasyfikacja majątku przedsiębiorstw
2.2. Mierniki struktury aktywów podmiotów gospodarczych
2.3. Czynniki determinujące strukturę aktywów obrotowych przedsiębiorstw
2.3.1. Kryteria podejmowania decyzji inwestycyjnych podmiotów gospodarczych
2.3.2. Struktura aktywów a wartość przedsiębiorstwa
2.3.3. Wpływ ryzyka na strukturę majątku podmiotów gospodarczych
2.4. Kredyt kupiecki w strukturze aktywów przedsiębiorstw
2.4.1. Polityka kredytowa przedsiębiorstw
2.4.2. Zmiany w prowadzonej polityce kredytowej
2.4.3. Strategie inwestowania w aktywa bieżące
2.4.4. Strategie kredytowania partnerów handlowych

Rozdział 3
Determinanty struktury kapitału przedsiębiorstw
3.1. Klasyfikacja źródeł finansowania działalności przedsiębiorstw
3.2. Mierniki struktury kapitału przedsiębiorstw
3.3. Klasyfikacje teorii struktury kapitału
3.4. Czynniki determinujące strukturę kapitału przedsiębiorstw
3.4.1. Popyt przedsiębiorstw na źródła finansowania
3.4.2. Dostępność krótkoterminowych źródeł finansowania
3.4.3. Koszt kapitału i jego składowe
3.4.4. Elastyczność źródeł finansowania
3.4.5. Wpływ ryzyka na wybór źródeł finansowania
3.5. Kredyt kupiecki w strukturze finansowania przedsiębiorstw
3.5.1. Charakterystyka strategii finansowania działalności przedsiębiorstw
3.5.2. Strategie finansowania działalności kredytem kupieckim
3.5.3. Modele struktury kapitału a strategie finansowania
3.6. Strategie inwestowania i finansowania z udziałem kredytu kupieckiego

Rozdział 4
Motywy stosowania kredytu kupieckiego
4.1. Motywy transakcji z zastosowaniem kredytu handlowego
4.1.1. Motywy finansowania działalności kredytem kupieckim - perspektywa odbiorcy
4.1.2. Motywy udzielania odroczonego terminu płatności - perspektywa dostawcy
4.2. Motywy dostawcy i odbiorcy w modelach kredytu kupieckiego
4.2.1. Wpływ kredytu kupieckiego na równowagę podmiotu w modelu Schwartza
4.2.2. Asymetria informacji w modelu Smitha
4.2.3. Popyt na kredyt kupiecki w modelu Elliehausena i Wolkena
4.2.4. Determinanty kredytu kupieckiego w modelu Summers i Wilsona
4.2.5. Wpływ pozycji kredytowej dostawcy na alokację kredytu kupieckiego według Meltzera
4.2.6. Wieloczynnikowe modele podaży kredytu kupieckiego według Summers i Wilsona

Rozdział 5
Czynniki determinujące wykorzystanie kredytu kupieckiego w świetle współczesnych badań
5.1. Determinanty stosowania kredytu kupieckiego
5.2. Popytowe czynniki wpływające na wybór kredytu kupieckiego jako źródła finansowania działalności przedsiębiorstw
5.3. Czynniki determinujące podaż kredytu kupieckiego

Rozdział 6
Determinanty stosowania kredytu kupieckiego w Polsce - wyniki badań
6.1. Założenia i metodyka badań
6.2. Charakterystyka próby badawczej
6.3. Wpływ czynników popytowych na rozwój kredytu kupieckiego w Polsce - wyniki badań
6.3.1. Estymacja parametrów modelu i weryfikacja statystyczna
6.3.2. Weryfikacja merytoryczna i porównanie uzyskanych wyników
6.4. Wpływ czynników podażowych na rozwój kredytu kupieckiego w Polsce - wyniki badań
6.4.1. Estymacja parametrów modelu i weryfikacja statystyczna
6.4.2. Weryfikacja merytoryczna i porównanie uzyskanych wyników

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis schematów

Spis wykresów

Aneks

Summary

O Autorze

Kod producenta: 978-83-8102-767-0

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

 

Tel. 22 822 90 41

www.ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl