Dodano produkt do koszyka

Promocja

KONSUMPCJA W POLSCE W 2013 ROKU

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

KONSUMPCJA W POLSCE W 2013 ROKU

Wydawnictwo: INSTYTUT BADAŃ RYNKU KONSUMPCJI I KONIUNKTUR

Cena: 59.90 zł 29.90 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISSN: 1899-7996

stron: 133

format: A5

oprawa: miękka

rok wydania: 2014

 

Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur przedstawia kolejny, siódmy już raport nt. konsumpcji w Polsce w ujęciu makro- i mikroekonomicznym. Tłem rozważań jest analiza i ocena sytuacji w tym zakresie od 2000 r. Daje to możliwość pokazania w długim okresie wielu ciekawych zjawisk zachodzących w konsumpcji, jej zmian, nowych trendów i konsekwencji. W szczególności pozwala na:- pokazanie makroekonomicznych uwarunkowań konsumpcji, które wpływają na jej poziom i strukturę,- ocenę zmian występujących w konsumpcji, zaspokajaniu potrzeb konsumentów, a także charakterystykę nowych potrzeb,- ilustrację wpływu globalizacji rynku i konsumpcji na przeobrażenia w konsumpcji w Polsce.Raport składa się z dwóch części: stałej i zmiennej.W części pierwszej przedstawiono charakterystykę makroekonomicznych uwarunkowań i mierników konsumpcji w okresie rocznym, pięcioletnim i dziesięcioletnim, dochody nominalne i realne gospodarstw domowych, ceny towarów i usług konsumpcyjnych, oszczędności i kredyty, a także zasięg ubóstwa w Polsce, obraz konsumpcji w gospodarstwach domowych, z wyodrębnieniem poziomu i struktury wydatków konsumpcyjnych gospodarstw domowych oraz wyposażenia gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku.W części drugiej omówiono pojęcie i różne aspekty zrównoważonej konsumpcji, szczegółowo ukazując jej wymiar ekologiczny, etyczny i społeczny. Pokazano również wzajemne związki kapitału społecznego ze zrównoważoną konsumpcją. Dążenie do rozwoju i upowszechniania zrównoważonej konsumpcji stymuluje rozwój kapitału społecznego przez tworzenie się wspólnot posiadających wszelkie atrybuty kapitału społecznego, on zaś wpływa zwrotnie na działania nastawione na osiąganie zrównoważonej konsumpcji.

SPIS TREŚCI

CZĘŚĆ I - KONSUMPCJA

Rozdział 1
Makroekonomiczne uwarunkowania i mierniki konsumpcji
1.1. Podstawowe uwarunkowania konsumpcji
1.2. Podstawowe makroekonomiczne mierniki konsumpcji

Rozdział 2
Dochodowo-cenowe uwarunkowania konsumpcji w gospodarstwach domowych
2.1. Dochody nominalne i ich struktura
2.2. Ceny towarów i usług konsumpcyjnych
2.3. Dochody realne gospodarstw domowych
2.4. Subiektywne oceny sytuacji finansowej gospodarstw domowych
2.5. Zasięg ubóstwa w Polsce

Rozdział 3
Konsumpcja w gospodarstwach domowych
3.1. Poziom i struktura wydatków konsumpcyjnych gospodarstw domowych
3.2. Spożycie żywności w gospodarstwach domowych
3.3. Wyposażenie gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku
3.3. Poziom zaspokojenia potrzeb

CZĘŚĆ II - KONSUMENCI
Zrównoważona konsumpcja a kapitał społeczny

Bibliografia

 

Kod wydawnictwa: 1899-7996-2014

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

tel. 22 822 90 41

tel. 22 823 64 67

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.