Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
KONSUMPCJA W POLSCE W 2013 ROKU
Wydawnictwo: INSTYTUT BADAŃ RYNKU KONSUMPCJI I KONIUNKTUR
Cena: 59.90 zł
29.90 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISSN: 1899-7996
stron: 133
format: A5
oprawa: miękka
rok wydania: 2014
Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur przedstawia kolejny, siódmy już raport nt. konsumpcji w Polsce w ujęciu makro- i mikroekonomicznym. Tłem rozważań jest analiza i ocena sytuacji w tym zakresie od 2000 r. Daje to możliwość pokazania w długim okresie wielu ciekawych zjawisk zachodzących w konsumpcji, jej zmian, nowych trendów i konsekwencji. W szczególności pozwala na:- pokazanie makroekonomicznych uwarunkowań konsumpcji, które wpływają na jej poziom i strukturę,- ocenę zmian występujących w konsumpcji, zaspokajaniu potrzeb konsumentów, a także charakterystykę nowych potrzeb,- ilustrację wpływu globalizacji rynku i konsumpcji na przeobrażenia w konsumpcji w Polsce.Raport składa się z dwóch części: stałej i zmiennej.W części pierwszej przedstawiono charakterystykę makroekonomicznych uwarunkowań i mierników konsumpcji w okresie rocznym, pięcioletnim i dziesięcioletnim, dochody nominalne i realne gospodarstw domowych, ceny towarów i usług konsumpcyjnych, oszczędności i kredyty, a także zasięg ubóstwa w Polsce, obraz konsumpcji w gospodarstwach domowych, z wyodrębnieniem poziomu i struktury wydatków konsumpcyjnych gospodarstw domowych oraz wyposażenia gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku.W części drugiej omówiono pojęcie i różne aspekty zrównoważonej konsumpcji, szczegółowo ukazując jej wymiar ekologiczny, etyczny i społeczny. Pokazano również wzajemne związki kapitału społecznego ze zrównoważoną konsumpcją. Dążenie do rozwoju i upowszechniania zrównoważonej konsumpcji stymuluje rozwój kapitału społecznego przez tworzenie się wspólnot posiadających wszelkie atrybuty kapitału społecznego, on zaś wpływa zwrotnie na działania nastawione na osiąganie zrównoważonej konsumpcji.
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ I - KONSUMPCJA
Rozdział 1
Makroekonomiczne uwarunkowania i mierniki konsumpcji
1.1. Podstawowe uwarunkowania konsumpcji
1.2. Podstawowe makroekonomiczne mierniki konsumpcji
Rozdział 2
Dochodowo-cenowe uwarunkowania konsumpcji w gospodarstwach domowych
2.1. Dochody nominalne i ich struktura
2.2. Ceny towarów i usług konsumpcyjnych
2.3. Dochody realne gospodarstw domowych
2.4. Subiektywne oceny sytuacji finansowej gospodarstw domowych
2.5. Zasięg ubóstwa w Polsce
Rozdział 3
Konsumpcja w gospodarstwach domowych
3.1. Poziom i struktura wydatków konsumpcyjnych gospodarstw domowych
3.2. Spożycie żywności w gospodarstwach domowych
3.3. Wyposażenie gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku
3.3. Poziom zaspokojenia potrzeb
CZĘŚĆ II - KONSUMENCI
Zrównoważona konsumpcja a kapitał społeczny
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 1899-7996-2014
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.