KONKURENCYJNOŚĆ POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW NA RYNKACH EUROPEJSKICH NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH BRANŻ
JOANNA BEDNARZ
Wydawnictwo: UNIWERSYTET GDAŃSKI
Cena: 44.90 zł
40.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7865-076-8
332 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2013
W publikacji autorka koncentruje swą uwagę na analizie zjawiska konkurencyjności międzynarodowej na poziomie branży. W książce kompleksowo ujęto z jednej strony możliwości podmiotów gospodarczych postrzeganych przez pryzmat posiadanych przez nie zasobów i kompetencji, podejmowanych działań o charakterze strategicznym oraz kreowanych instrumentów konkurowania, z drugiej zaś specyfiki określonej branży i danego rynku zagranicznego. Autorka postrzega bowiem konkurencyjność szeroko - jako zdolność wszystkich podmiotów gospodarczych danej branży do sprostania konkurencji. Głównym celem badawczym postawionym w dysertacji jest zbudowanie branżowego modelu konkurencyjności, który pełni rolę wzorca służącego tworzeniu potencjalnie najbardziej skutecznych wariantów działania dla innych podmiotów gospodarczych z branż spożywczej, kosmetycznej i odzieżowej, z uwzględnieniem istniejących uwarunkowań zewnętrznych (krajowych i zagranicznych).
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Konkurencyjność i internacjonalizacja podmiotów gospodarczych
1.1. Istota i elementy systemu konkurencyjności przedsiębiorstw
1.2. Ewolucja teorii konkurencyjności
1.3. Istota i formy internacjonalizacji przedsiębiorstw
1.4. Motywy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw - ustalenia literaturowe
i badania eksploracyjne
Rozdział 2. Uwarunkowania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw
na wybranych rynkach europejskich
2.1. Istota branży i podejście badawcze w mezoekonomii
2.2. Wpływ otoczenia na międzynarodową konkurencyjność przedsiębiorstw
2.3. Mezoekonomiczne uwarunkowania prowadzenia działalności
gospodarczej przez polskie podmioty
2.4. Uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej
przez polskie podmioty w wybranych państwach europejskich
Rozdział 3. Strategie konkurencji polskich przedsiębiorstw
jako źródło ich przewagi konkurencyjnej na rynkach europejskich
3.1. Istota przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
3.2. Ewolucja podejścia do źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
3.3. Strategie konkurencji według M.E. Portera
3.4. Strategie konkurencji stosowane przez polskie przedsiębiorstwa
na rynkach europejskich
Rozdział 4. Potencjał konkurencyjny polskich przedsiębiorstw
na rynkach zagranicznych
4.1. Zasoby jako podstawa potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa
4.2. Klasyfikacja zasobów przedsiębiorstwa
4.3. Ewolucja koncepcji zasobów i kompetencji tworzących
potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa
4.4. Struktura potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa -
koncepcja łańcucha wartości
4.5. Składniki potencjału konkurencyjnego polskich przedsiębiorstw
jako źródło ich przewagi konkurencyjnej na wybranych rynkach europejskich
Rozdział 5. Instrumenty konkurowania polskich przedsiębiorstw na rynkach
europejskich
5.1. Istota instrumentów konkurowania przedsiębiorstwa
5.2. Rodzaje instrumentów konkurowania przedsiębiorstwa
5.3. Struktura wiązki instrumentów konkurowania i wzajemne zależności
pomiędzy instrumentami
5.4. Instrumenty konkurowania stosowane przez polskie przedsiębiorstwa
na wybranych rynkach europejskich
Rozdział 6. Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw
na wybranych rynkach europejskich w przekroju branżowym
6.1. Model konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w branży spożywczej
na wybranych rynkach zagranicznych
6.2. Model konkurencyjności polskich podmiotów gospodarczych w branży
kosmetycznej na rynkach europejskich
6.3. Model konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w branży odzieżowej
na analizowanych rynkach zagranicznych
Podsumowanie
Załącznik 1. Kwestionariusz ankietowy: Ekspansja zagraniczna polskich
przedsiębiorstw z branży spożywczej, kosmetycznej i odzieżowej
na rynki: niemiecki, czeski, rosyjski i ukraiński
Załącznik 2. Kwestionariusz do przeprowadzenia wywiadów eksperckich.
Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw
do Niemiec, Czech, Rosji i na Ukrainę
Bibliografia
Wykaz tabel
Wykaz rysunków
Kod wydawnictwa: 978-83-7865-076-8
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.