Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
KONKURENCYJNOŚĆ MIASTA W KONTEKŚCIE WSPÓŁCZESNYCH KONCEPCJI TEORETYCZNYCH I ZJAWISK GOSPODARCZYCH
EWELINA SZCZECH-PIETKIEWICZ
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Cena: 54.00 zł
48.60 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-8030-286-0
296 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Naświetlony problem badawczy został w rozprawie ujęty głównie w aspekcie teoretycznym i porządkującym. Postawionym celom odpowiada układ pracy, składającej się z sześciu rozdziałów, poruszających aspekty teoretyczne zagadnienia konkurencyjności miast. Konkluzje z przeprowadzonych analiz zawarte są w poszczególnych rozdziałach, podsumowując każdy z badanych tematów. Tam również wskazuje się na rezultat w odniesieniu do realizacji celów postawionych w rozprawie. Podsumowanie analizy stanowią osobno sformułowane wnioski dotyczące zagadnień przekrojowych. Wnioski uzupełniono także o rekomendacje dla praktyki wdrażania i programowania konkurencyjności miast.ze Wstępu
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Miasto: założenia definicyjne i znaczenie dla gospodarki1.1. Przegląd i analiza definicji miasta1.2. Wybrane klasyfikacje miast: typologia funkcjonalna i demograficzna1.3. Gospodarcze znaczenie relacji wewnątrz miasta1.4. Relacje miasta z innymi jednostkami i ich znaczenie dla gospodarki1.5. Gospodarcza rola ośrodków regionalnych
Rozdział 2. Konkurencyjność miasta2.1. Konkurencyjność jako pojęcie ekonomiczne: konkurencyjność gospodarki, miasta, przedsiębiorstwa2.2. Modelowa konceptualizacja konkurencyjności w obszarze mezoekonomicznym2.3. Czynniki determinujące konkurencyjność miasta2.4. Metody pomiaru konkurencyjności i indeksy konkurencyjności miasta
Rozdział 3. Miasto w klasycznych teoriach ekonomicznych3.1. Znaczenie przestrzeni w ekonomii3.2. Teorie lokalizacji: lokalizacja działalności gospodarczej3.3. Teorie kształtowania się układów osadniczych: organizacja przestrzenna aktywności ekonomicznej3.4. Teorie dotyczące rozwoju przestrzennego
Rozdział 4. Współczesne koncepcje teoretyczne w ekonomii a rozwój miasta4.1. Modele koncentracji i polaryzacji przestrzennej w rozwoju4.2. Miasta i przestrzeń w ekonomii instytucjonalnej4.3. Ekonomia behawioralna a analiza miasta4.4. Koncepcja rozwoju zrównoważonego a rozwój miasta4.5. Ekonomika bliskości i koncepcja zakorzenienia (embeddedness)4.6. Teorie rozwoju oddolnego w odniesieniu do miasta4.7. Model Tiebouta "niewidzialnej stopy"
Rozdział 5. Współczesne zjawiska gospodarcze a miasto5.1. Model gospodarki współdzielenia5.2. Nowe modele przedsiębiorczości: przedsiębiorczość miejska (urbanpreneurship)5.3. Technologie w rozwoju miast: model rozwoju smart city5.4. Kooperencja w odniesieniu do jednostek terytorialnych
Rozdział 6. Propozycja współczesnego modelu badania konkurencyjności miasta6.1. Konceptualizacja modelu6.2. Współczesne czynniki wpływające na konkurencyjność miasta6.3. Próba pomiaru efektów konkurencyjności miasta na przykładzie polskich miast wojewódzki6.4. Zagrożenia związane z wdrażaniem programów zwiększania konkurencyjności miast6.5. Ku nowemu sposobowi badania konkurencyjności miasta: wnioski
Zakończenie i wnioski
Załączniki
Załącznik 1. Wyniki badania ilościowego dotyczącego konkurencyjności polskich miast wojewódzkich bez uwzględnienia Warszawy
Załącznik 2. Analiza studiów przypadków w kontekście operacjonalizacji definicji: Warszawa i Łódź
Załącznik 3. Szczegółowe wyniki analizy ilościowej
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Kod wydawnictwa: 978-83-8030-286-0
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.