Dodano produkt do koszyka

NOWOŚĆ Promocja

KONCEPCJA UJMOWANIA I PREZENTACJI INFORMACJI O INNYCH CAŁKOWITYCH DOCHODACH W RACHUNKU WYNIKU CAŁKOWITEGO

Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką

KONCEPCJA UJMOWANIA I PREZENTACJI INFORMACJI O INNYCH CAŁKOWITYCH DOCHODACH W RACHUNKU WYNIKU CAŁKOWITEGO

MICHAŁ HENDRYK

Wydawnictwo: WERSET

Cena: 64.90 zł 58.41 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu

ISBN: 978-83-67951-00-5

stron: 186

format: B5

oprawa: miękka

Rok wydania: 2023

 

Jedną z większych kontrowersji związanych z koncepcją wyniku całkowitego jest to, że ponad 25 lat od implementacji koncepcji w amerykańskich standardach rachunkowości i 15 lat od jej implementacji w międzynarodowych standardach rachunkowości, w dalszym ciągu nie wypracowano ram koncepcyjnych, które w jasny sposób identyfikowałyby treść ekonomiczną wyniku całkowitego, z wydzieleniem zasad kwalifikacji pozycji wynikowych do kategorii innych całkowitych dochodów. W konsekwencji, inne całkowite dochody, z założenia stanowiące rozszerzenie informacji o wyniku finansowym, są obecnie zbiorem pozycji o zróżnicowanym charakterze, które mogą być niezrozumiałe dla interesariuszy. […]

Niniejsza monografia może być istotnym głosem w tej dyskusji co najmniej z dwóch powodów. Po pierwsze daje odpowiedź na pytanie, w jakim kierunku mogą ewoluować międzynarodowe standardy rachunkowości, by koncepcja wyniku całkowitego mogła zyskać szerszą akceptację interesariuszy. Po drugie i najważniejsze, nie tylko wskazuje kierunek zmian, ale zawiera konkretne propozycje, które – zdaniem autora – ostatecznie pozwoliłyby rozwiązać problem braku ram koncepcyjnych w tym obszarze, nie wprowadzając jednocześnie rewolucji i chao­su w obecnie obowiązujących standardach rachunkowości, a w szczególności w MSR.

SPIS TREŚCI

Wykaz skrótów

Wstęp

1. Analiza potrzeb interesariuszy w zakresie ujmowania i prezentacji informacji o wyniku całkowitym
1.1. Kluczowe problemy związane z ujawnianiem i prezentacją informacji o wyniku całkowitym
1.2. Metodyka badania potrzeb interesariuszy w zakresie ujmowania i prezentacji informacji o wyniku całkowitym
1.3. Potrzeby interesariuszy w zakresie ujmowania i prezentacji informacji o wyniku całkowitym na przykładzie listów dyskusyjnych w kontekście zmian MSR 1
1.4. Potrzeby interesariuszy w zakresie ujmowania i prezentacji informacji o wyniku całkowitym na przykładzie listów dyskusyjnych w kontekście zmian Założeń Koncepcyjnych Sprawozdawczości Finansowej

2. Potencjalne kierunki zmian zasad ujmowania i prezentacji informacji o składnikach innych całkowitych dochodów w ujęciu IASB
2.1. Dokumenty IASB objęte analiząv101
2.2. Charakterystyka składników innych całkowitych dochodów w ujęciu IASB
2.3. Kryteria kwalifikacji przychodów i kosztów do zysku lub straty oraz innych całkowitych dochodów w opracowaniach IASB
2.4. Podsumowanie

3. Założenia koncepcyjne w obszarze ujmowania i prezentacji informacji o składnikach innych całkowitych dochodów
3.1. Uzasadnienie założeń koncepcyjnych w zakresie innych całkowitych dochodów
3.2. Fundamentalne założenia koncepcji
3.3. Kryteria kwalifikacji przychodów i kosztów do zysku lub straty i innych całkowitych dochodów
3.4. Kierunkowe propozycje prezentacji informacji o składnikach innych całkowitych dochodów
3.5. Podsumowanie

Zakończenie

Summary
Bibliografia
Spis tabel
Spis wykresów
Spis rysunków
Załącznik

Kod wydawnictwa: 978-83-67951-00-5

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl