KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA W POLITYCE. RELACJE MIĘDZY STANAMI ZJEDNOCZONYMI A JAPONIĄ W LATACH 1932-1952
MARCIN LISIECKI
Wydawnictwo: UMK
Cena: 44.90 zł
40.41 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-231-4142-6
300 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2019
Komunikacja międzykulturowa zyskuje coraz większe zainteresowanie nie tylko wśród teoretyków, lecz również wśród osób zaciekawionych odmiennościami kulturowymi. Niejednokrotnie okazuje się, że spotkanie z "innością" bywa wyzwaniem, które wymaga odpowiedniego przygotowania oraz zrozumienia i zaakceptowania, że "inny" jest "innym", a nie "mną". Takich trudności doświadczają turyści nierozumiejący obcego języka, niepotrafiący docenić nieznanych kulinarnych przysmaków czy zaakceptować niezrozumiałych dla nich zachowań. Z takimi problemami spotykają się także politycy i dyplomaci - ich nieprzygotowanie do kontaktu z "innym" i jego "innością" może bowiem prowadzić do nieporozumień, a niekiedy do konfliktów, których konsekwencje będą długo odczuwane przez całe społeczeństwa.
Książka Komunikacja międzykulturowa w polityce. Relacje między Stanami Zjednoczonymi a Japonią w latach 1932-1952 poświęcona jest właśnie takim problemom. Zawiera opisy i analizy działań oraz postaw amerykańskich dyplomatów, wojskowych i polityków uczestniczących w kontaktach z Japończykami. Kontaktach, które naznaczone były niechęcią wynikającą przede wszystkim z niezrozumienia, kim jest "inny". W książce Czytelnik znajdzie także przykłady tego, jakie konsekwencje może przynieść brak odpowiedniej wiedzy o "innym" i nieakceptowanie jego odmienności.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
1. Charakterystyka zadania badawczego
2. Problemy i struktura rozprawy
3. Stan badań i źródła
4. Hipoteza i metody badawcze
Rozdział 1. Od rozumienia do porozumienia. Teoretyczne aspekty komunikowania międzykulturowego
1. Teoria komunikowania międzykulturowego - powstanie i konteksty
2. Komunikacja międzykulturowa - wokół znaczeń
2.1. Znaczenie pojęcia "komunikacja"
2.2. Znaczenie pojęcia "między"
2.3. Znaczenie pojęcia "kultura"
3. "Inny" w komunikacji międzykulturowej
4. Polityczne komunikowanie międzykulturowe: różnice kulturowe a polityka
Zakończenie
Rozdział 2. Wrażliwość kulturowa w polityce. Aktywność ambasadora Josepha C. Grewa w Japonii w latach 1932-1942
1. Dokumenty osobiste Josepha C. Grewa i ich znaczenie
2. Kreowanie pozytywnego wizerunku Japonii
3. Od postawy "otwartości" do "interkultury"
Zakończenie
Rozdział 3. Polityczne spory o powojenną Japonię w kontekście komunikacji międzykulturowej
1. Dyskusje o przyszłości Japonii przed zakończeniem II wojny światowej
1.1. Konferencja kairska i pytania o japoński kod kulturowy
1.2. "Interkulturowe" znaczenie Mowy z Chicago Josepha C. Grewa
1.3. Spory polityczne przed kapitulacją Japonii i ich znaczenie dla komunikacji międzykulturowej
1.4. Joseph C. Grew i Joseph W. Ballantine - dwa oblicza sporu o japoński kod kulturowy
2. "Interkulturowe" poszukiwania po zakończeniu II wojny światowej.
2.1. Działania amerykańskich dyplomatów przed przyjęciem deklaracji poczdamskiej
2.2. Deklaracja poczdamska i jej znaczenie "interkulturowe"
2.3. Kapitulacja Japonii jako uprawomocnienie przemocy politycznej
Zakończenie
Rozdział 4. Demokratyzacja Japonii i "interkultura"
1. Demokracja i gloryfikacja USA jako przykład dominacji politycznej
2. Forma i charakterystyka zmian w Konstytucji Japonii
3. Konstytucja Japonii - demokratyzacja poprzez zmianę treści
3.1. Pozorna zmiana statusu cesarza w Konstytucji Japonii
3.2. Demokratyzacja poddanych japońskiego cesarza
3.3. Demilitaryzacja Japonii
Zakończenie
Zakończenie
Bibliografia
Indeks osobowy
Kod wydawnictwa: 978-83-231-4142-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.