KOMPETENCJE PRACOWNIKÓW W PERSPEKTYWIE RYNKU PRACY I PROCESÓW KSZTAŁCENIA
MARCIN GĄSIOR, MONIKA SAK-SKOWRON
Wydawnictwo: POLITECHNIKA LUBELSKA
Cena: 52.90 zł
47.61 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-7947-550-6
format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2022 |
|
Kompetencje pracowników od wielu lat stanowią przedmiot licznych badań prowadzonych zarówno w perspektywie poznawczej - naukowej, jak i praktycznej, dotyczącej ich wpływu na funkcjonowanie i powodzenie każdej organizacji, w tym przedsiębiorstwa. Równocześnie warto zauważyć, iż większość z istniejących opracowań koncentruje się na samych kompetencjach, ich użyteczności oraz sposobach ich osiągania, brakuje natomiast w dyskursie naukowym szerszej próby oceny przesłanek ich niedostępności bądź ich nadmiernej podaży na rynku pracy. W niniejszej pracy przestawione zostały wyniki badań postrzegania kompetencji zawodowych przez przedstawicieli dwóch grup: pracodawców oraz instytucji edukacyjnych - szkolnictwa średniego, wyższego oraz podyplomowego. Ich celem było zweryfikowanie zarówno rozbieżności w ocenie istotności kolejnych, możliwych kompetencji, ale także zakresu i obszarów zróżnicowania dotyczącego ich popytu i podaży, wyrażonych z jednej strony postrzeganą trudnością pozyskania wybranych kompetencji na rynku, z drugiej naciskiem kładzionym w procesach edukacyjnych na ich osiągnięcie. Przeprowadzone analizy dowiodły istnienia zbioru kompetencji, które są traktowane przez instytucje edukacyjne jako relatywnie mniej ważne, niż ocenia to strona popytowa rynku, z drugiej strony zaś zbioru kompetencji, których znaczenie w procesach dydaktycznych jest przeszacowywane.
SPIS TREŚCI
Abstrakt
Abstract
Wstęp
1. Kompetencje na rynku pracy
1.1. Istota kompetencji człowieka
1.2. Podział kompetencji
1.3. Modele kompetencji XXI wieku
1.4. Zmiany w oczekiwanych kompetencjach pracowników w erze 4.0.
2. Kompetencje w systemie edukacji
2.1. Polski system edukacji w ujęciu reformy ostatnich 30 lat i ich konsekwencji
2.2. Kompetencje w polskim systemie edukacji
2.3. Rekomendacje dotyczące rozwoju kompetencji XXI wieku
3. Badania empiryczne perspektywy przedsiębiorców i instytucji edukacyjnych
3.1. Założenia badawcze
3.2. Próby badawcze
3.3. Struktura wykorzystanych prób
4. Kompetencje i warunki ich osiągania - perspektywa jednostek edukacyjnych
4.1. Kompetencje i ich istotność
4.2. Ocena przygotowania instytucji do procesu dydaktycznego w tym realizacji tego procesu zdalnie
4.3. Współpraca z rynkiem pracy i aktualizacja oferty dydaktycznej
5. Kompetencje na rynku pracy - potrzeby i perspektywy przedsiębiorstw
5.1. Kompetencje pracowników - znaczenie i podaż
5.2. Pożądane wykształcenie, certyfikaty i szczególne kompetencje
5.3. Przygotowanie absolwentów do podjęcia pracy i oczekiwane zmiany w systemie edukacji
6. Luka oceny i luka podaży kompetencji
Podsumowanie
Wykaz źródeł
Załącznik. Zagadnienia w obszarach inteligentnych specjalizacji
Kod wydawnictwa: 978-83-7947-550-6
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.