Dodano produkt do koszyka

Promocja

KOMPETENCJE PRACOWNIKÓW W PERSPEKTYWIE RYNKU PRACY I PROCESÓW KSZTAŁCENIA

KOMPETENCJE PRACOWNIKÓW W PERSPEKTYWIE RYNKU PRACY I PROCESÓW KSZTAŁCENIA

MARCIN GĄSIOR, MONIKA SAK-SKOWRON

Wydawnictwo: POLITECHNIKA LUBELSKA

Cena: 52.90 zł 47.61 brutto

Koszty dostawy:
  • Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
  • Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
  • Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
  • Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
  • Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
  • Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
  • Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto

Opis

Opis produktu
ISBN: 978-83-7947-550-6
 
149 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
 

Kompetencje pracowników od wielu lat stanowią przedmiot licznych badań prowadzonych zarówno w perspektywie poznawczej - naukowej, jak i praktycznej, dotyczącej ich wpływu na funkcjonowanie i powodzenie każdej organizacji, w tym przedsiębiorstwa. Równocześnie warto zauważyć, iż większość z istniejących opracowań koncentruje się na samych kompetencjach, ich użyteczności oraz sposobach ich osiągania, brakuje natomiast w dyskursie naukowym szerszej próby oceny przesłanek ich niedostępności bądź ich nadmiernej podaży na rynku pracy. W niniejszej pracy przestawione zostały wyniki badań postrzegania kompetencji zawodowych przez przedstawicieli dwóch grup: pracodawców oraz instytucji edukacyjnych - szkolnictwa średniego, wyższego oraz podyplomowego. Ich celem było zweryfikowanie zarówno rozbieżności w ocenie istotności kolejnych, możliwych kompetencji, ale także zakresu i obszarów zróżnicowania dotyczącego ich popytu i podaży, wyrażonych z jednej strony postrzeganą trudnością pozyskania wybranych kompetencji na rynku, z drugiej naciskiem kładzionym w procesach edukacyjnych na ich osiągnięcie. Przeprowadzone analizy dowiodły istnienia zbioru kompetencji, które są traktowane przez instytucje edukacyjne jako relatywnie mniej ważne, niż ocenia to strona popytowa rynku, z drugiej strony zaś zbioru kompetencji, których znaczenie w procesach dydaktycznych jest przeszacowywane.

SPIS TREŚCI

Abstrakt

Abstract

Wstęp

1. Kompetencje na rynku pracy
1.1. Istota kompetencji człowieka
1.2. Podział kompetencji
1.3. Modele kompetencji XXI wieku
1.4. Zmiany w oczekiwanych kompetencjach pracowników w erze 4.0.

2. Kompetencje w systemie edukacji
2.1. Polski system edukacji w ujęciu reformy ostatnich 30 lat i ich konsekwencji
2.2. Kompetencje w polskim systemie edukacji
2.3. Rekomendacje dotyczące rozwoju kompetencji XXI wieku

3. Badania empiryczne perspektywy przedsiębiorców i instytucji edukacyjnych
3.1. Założenia badawcze
3.2. Próby badawcze
3.3. Struktura wykorzystanych prób

4. Kompetencje i warunki ich osiągania - perspektywa jednostek edukacyjnych
4.1. Kompetencje i ich istotność
4.2. Ocena przygotowania instytucji do procesu dydaktycznego w tym realizacji tego procesu zdalnie
4.3. Współpraca z rynkiem pracy i aktualizacja oferty dydaktycznej

5. Kompetencje na rynku pracy - potrzeby i perspektywy przedsiębiorstw
5.1. Kompetencje pracowników - znaczenie i podaż
5.2. Pożądane wykształcenie, certyfikaty i szczególne kompetencje
5.3. Przygotowanie absolwentów do podjęcia pracy i oczekiwane zmiany w systemie edukacji

6. Luka oceny i luka podaży kompetencji

Podsumowanie

Wykaz źródeł

Załącznik. Zagadnienia w obszarach inteligentnych specjalizacji

Kod wydawnictwa: 978-83-7947-550-6

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty powiązane

Kontakt

Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki Sp. z o.o.

ul. Grójecka 67

02-094 Warszawa

NIP: 7010414095

Tel. 22 822 90 41

www.24naukowa.com.pl

naukowa@ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl