KOMPETENCJE PRACOWNIKÓW W KONTEKŚCIE WSPÓŁCZESNYCH WYZWAŃ ZARZĄDZANIA
KATARZYNA PIWOWAR-SULEJ, DOMINIKA BĄK-GRABOWSKA, KATARZYNA GRZESIK, CZESŁAW ZAJĄC

Wydawnictwo: UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU
Cena: 42.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 17.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier FEDEX - przedpłata 16.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 24.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-68394-25-2
stron: 94
format: B5
oprawa: miękka
rok wydania: 2025
Celem prezentowanej monografii jest systematyzacja zagadnień związanych z percepcją pojęcia kompetencji pracowników i sposobów ich kształtowania w ujęciu kontekstowym. Skoncentrowano się przy tym na kontekstach związanych z takimi trendami, jak zrównoważony rozwój, Przemysł 4.0, współczesne przywództwo i stosowanie niestandardowych form zatrudnienia. Dokonano ponadto próby zidentyfikowania kierunków badań empirycznych, które powinny być prowadzone w analizowanych obszarach. Aby osiągnąć przyjęte cele, dokonano analizy zagranicznej i krajowej literatury przedmiotu oraz wyników badań wtórnych. Wykorzystana metoda narracyjnego przeglądu literatury pozwala na zrozumienie, jakie są kluczowe kwestie dotyczące analizowanego obszaru naukowego, tj. główne teorie i ich źródła, specyficzne słownictwo, znaczenie oraz kontekst problemów.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Wprowadzenie do problematyki kompetencji pracowników
Pojęcie kompetencji pracowników
Rodzaje kompetencji
Kluczowe kompetencje
Rozwój kompetencji pracowników – perspektywa organizacji i jednostki
Podsumowanie
2. Kompetencje na rzecz zrównoważonego rozwoju
Zrównoważony rozwój jako megatrend wpływający na relację „człowiek–praca”
Kompetencje na rzecz zrównoważonego rozwoju – zakres pojęcia
Zrównoważone kompetencje jako przedmiot badań
Podsumowanie i kierunki dalszych badań
3. Kompetencje z perspektywy przemysłu 4.0
Przemysł 4.0 a miejsca pracy
Rodzaje kompetencji zawodowych wobec wymagań przemysłu 4.0
Szanse i zagrożenia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi przedsiębiorstw 4.0
Podsumowanie i kierunki dalszych badań
4. Kompetencje współczesnego przywódcy
Istota przywództwa i przywódcy w organizacjach
Wyzwania determinujące kompetencje współczesnych przywódców
Pożądane kompetencje współczesnego przywódcy
Rozwój kompetencji przywódcy
Podsumowanie i kierunki dalszych badań
5. Kompetencje pracowników a niestandardowe formy zatrudnienia
Niestandardowe formy zatrudnienia na polskim rynku pracy – stan obecny i perspektywy
Podejście do kształtowania kompetencji osób zatrudnionych w standardowych i niestandardowych formach zatrudnienia
Kompetencje samozatrudnionych
Podsumowanie i kierunki dalszych badań
Zakończenie
Bibliografia
Kod wydawnictwa: 978-83-68394-25-2
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.