Cena po rabacie to najniższa cena z 30 dni przed obniżką
KAPITAŁ RELACYJNY W BIZNESIE
RAFAŁ DREWNIAK, IWONA POSADZIŃSKA, ZBIGNIEW DREWNIAK, URSZULA SŁUPSKA, ROBERT KARASZEWSKI
Wydawnictwo: UNIWERSYTET TECHNOLOGICZNO-PRZYRODNICZY W BYDGOSZCZY
Cena: 49.90 zł
44.91 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-66530-22-5
127 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2020
Sukces przedsiębiorstwa opiera się na odpowiednim wykorzystaniu zasobów. Bardzo rzadko przedsiębiorstwo dysponuje pełnymi własnymi zasobami, pozwalającymi na osiągnięcie przewagi rynkowej. Zachodzi zatem konieczność odpowiedniego zarządzania przedsiębiorstwem poprzez jego interakcje z otoczeniem. Przedsiębiorstwa powinny uwzględnić w swojej strategii możliwość podejmowania kooperacji z innymi organizacjami w celu bardziej efektywnego wykorzystania ograniczonych zasobów lub zdobycia brakujących. Znaczenie zasobów materialnych, do których należą zasoby rzeczowe i finansowe, jest dobrze rozpoznane, co więcej ich potencjał można z łatwością ocenić, dokonując wyceny. Kluczowe dla przedsiębiorstwa stają się zatem zasoby niematerialne, stanowiące niejednokrotnie istotne źródło przewagi konkurencyjnej i przesądzające o wzmocnieniu pozycji przedsiębiorstwa względem rywali rynkowych
Do zasobów niematerialnych zalicza się ludzi wraz z ich wiedzą, umiejętnościami, zdolnościami i doświadczeniem, kulturę organizacyjną, strategię,markę i reputację, strukturę organizacyjną, relacje z otoczeniem oraz wewnątrz organizacji. Pojęcie kapitału relacyjnego odnosi się głównie do wartości relacji tworzonych przez przedsiębiorstwo z interesariuszami.
To właśnie relacje tworzone przez przedsiębiorstwo stały się inspiracją dla
autorów monografii do zbadania ich znaczenia w kontekście tworzenia wartości dla przedsiębiorstwa oraz eksploracji znaczenia przywództwa i komunikacji w budowaniu relacji z otoczeniem.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1.
KAPITAŁ RELACYJNY - POJĘCIE, ZNACZENIE, METODY
1.1. Pojęcie i istota kapitału relacyjnego
1.2. Metody i narzędzia budowania kapitału relacyjnego
1.3. Rola przywództwa w utrzymywaniu relacji
wewnątrzorganizacyjnych
ROZDZIAŁ 2.
ZAKRES WSPÓŁDZIAŁANIA I POMIAR KAPITAŁU RELACYJNEGO
2.1. Budowanie relacji poprzez kooperację
2.2. Składniki kapitału relacyjnego
2.3. Pomiar kapitału relacyjnego
ROZDZIAŁ 3.
ZASTOSOWANA METODYKA BADAWCZA
3.1. Charakterystyka założeń projektu - uzasadnienie
problematyki
3.2. Cel badań, przyjęte hipotezy i charakterystyka próby
badawczej
3.3. Przebieg badania oraz zastosowane metody i narzędzia
badawcze
ROZDZIAŁ 4.
BUDOWANIE RELACJI PRZEDSIĘBIORSTWA
4.1. Charakterystyka form i zakresu współpracy (relacji)
z innymi organizacjami
4.2. Metody i narzędzia komunikowania się przedsiębiorstwa
z otoczeniem
4.3. Uwarunkowania kształtowania relacji między
przedsiębiorstwem a otoczeniem
4.4. Znaczenie relacji wewnątrzorganizacyjnych dla doskonalenia
relacji z otoczeniem
ROZDZIAŁ 5.
DOSKONALENIE RELACJI WEWNĄTRZORGANIZACYJNYCH
PRZEDSIĘBIORSTWA
5.1. Determinanty budowania relacji między przedsiębiorstwem
a pracownikami
5.2. Rola przywództwa w procesie kreowania i doskonalenia
kapitału relacyjnego
5.3. Uwarunkowania zaangażowania pracowników i budowania
pozytywnych relacji z kierownictwem
ROZDZIAŁ 6.
KAPITAŁ RELACYJNY W KONTEKŚCIE INNOWACYJNOŚCI,
WARTOŚCI I KONKURENCYJNOŚCI
6.1. Istota zarządzania wartością przedsiębiorstwa
6.2. Kapitał relacyjny a wartość przedsiębiorstwa
6.3. Kapitał relacyjny a poziom innowacyjności przedsiębiorstwa
6.4. Kapitał relacyjny a konkurencyjność przedsiębiorstwa
ZAKOŃCZENIE
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów
Kod wydawnictwa: 978-83-66530-22-5
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.