JAK PISAĆ I REDAGOWAĆ? PORADNIK REDAKTORA, WZORY TEKSTÓW UŻYTKOWYCH wyd.2
EWA WOLAŃSKA, ADAM WOLAŃSKI, MONIKA ZAŚKO-ZIELIŃSKA, ANNA MAJEWSKA-TWOREK, TOMASZ PIEKOT
Wydawnictwo: PWN
Cena: 59.90 zł
50.32 zł brutto
- Paczkomaty InPost 14.99 zł brutto
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 9.99 zł brutto
- Poczta Polska - przedpłata 15.99 zł brutto
- Poczta Polska - pobranie 19.99 zł brutto
- Kurier DHL - przedpłata 18.99 zł brutto
- Kurier DHL - pobranie 21.99 zł brutto
- Odbiór osobisty - UWAGA - uprzejmie prosimy poczekać na informację z księgarni o możliwości odbioru zamówienia - 0.00 zł brutto
Opis
ISBN: 978-83-01-22191-1
338 stron
format: A5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2022
Jak pisać i redagować to drugie wydanie tego tytułu, zaktualizowane i poszerzone o nowe przykłady treści wzorów użytkowych. Poradnik składa się z dwóch części. Pierwsza z nich pt. Poradnik redaktora. Zasady opracowania edytorsko-typograficznego tekstów w języku polskim to kompendium wiedzy z zakresu edytorstwa i typografii. Jak piszą autorzy w jej wstępie: Warunkiem tworzenia poprawnych publikacji jest wszakże nabycie stosownej wiedzy z zakresu edytorstwa i typografii, która to wiedza była do niedawna domeną środowisk profesjonalnie związanych z branżą wydawniczo-poligraficzną - redaktorów merytorycznych i technicznych, korektorów, łamaczy tekstu, grafików itd. Wiedzę tę przybliża niniejsze opracowanie, które stanowi swego rodzaju kodyfikację norm wydawniczych w zakresie opracowania redakcyjnego tekstu. Druga część pt. Wzory tekstów użytkowych zawiera opisy struktury i przykłady realizacji 55 gatunków tekstów użytkowych występujących we współczesnej polszczyźnie publicznej. W drugim wydaniu autorzy rozszerzyli dobór przykładów w różnych gatunkach tekstów o te treści, które w ostatnich latach zaczęły pojawiać się częściej. Są więc nawiązania do korespondencji przez internet i w mediach społecznościowych, do prezentacji w formie slajdów; podane są nowe wzory np. listu motywacyjnego, scenariusza przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej czy budowy treści komunikatu poczty głosowej w telefonie komórkowym. Niektóre wzory tekstów użytkowych zostały wzbogacone o przykładowe treści szczególnie przydatne i wykorzystywane w ostatnim czasie. Dotyczy to m.in. postu w mediach społecznościowych, wątku na forum czy opinii pisanych przez kupujących produkt w sklepie internetowym.
Kod wydawnictwa: 978-83-01-22191-1
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.